Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om TV-dekoder

appelsin

Medlem
Jeg har et spørsmål til Get, men de gidder kke svare. Derfor prøver jeg denne utømmelige kunnskapsbasen på Webforumet :)

I leiligheten min får jeg inn 11 Get-kanaler i TV-en når jeg bruker antennekabel fra vegg til TV. Bildekvaliteten er imidlertid ikke så bra på min HD-TV. Derfor lurer jeg på følgende:

1. Kan jeg kjøpe en dekoder separat og få bedre bildekvalitet, samt
mulighet for opptak (PVR)?
2. Må jeg i såfall betale en ekstra månedsavgift for dette? Jeg betaler ikke noe for de 11 analoge kanalene i dag.
3. Trenger jeg et Get-kort?
4. Må jeg ha GET- PVR, eller kan jeg bruke en dekoder fra en annen
leverandør?
 

Travellingman

Nettgrunder
1: Du har jo bare de gamle analoge kanalene, ja du kan kjøpe dekoder og få digital TV og mulighet for opptak om du vil det.

2: Antar att du betaler noe nå også, men att det ligger innbakt i husleien om du bor i borettslag eller lignende. Ja, du må betale leie for dekoderen.

3: Ja

4: Ja du må ha en av de boksene som GET tilbyr. Andre leverandører fungerer ikke.
 
Jeg har et spørsmål til Get, men de gidder kke svare. Derfor prøver jeg denne utømmelige kunnskapsbasen på Webforumet :)

I leiligheten min får jeg inn 11 Get-kanaler i TV-en når jeg bruker antennekabel fra vegg til TV. Bildekvaliteten er imidlertid ikke så bra på min HD-TV. Derfor lurer jeg på følgende:

1. Kan jeg kjøpe en dekoder separat og få bedre bildekvalitet, samt
mulighet for opptak (PVR)?
2. Må jeg i såfall betale en ekstra månedsavgift for dette? Jeg betaler ikke noe for de 11 analoge kanalene i dag.
3. Trenger jeg et Get-kort?
4. Må jeg ha GET- PVR, eller kan jeg bruke en dekoder fra en annen
leverandør?

1. Nei, eller tja. Hvis du kjøper en GET-boks (med abbonement) får du kanalene i bedre kvalitet (og flere), men du kan ikke kjøpe en random dekoder og få bedre kvalitet.

2. Ja, da må du betale (ikke for de 11 kanalene, men for en hel pakke).

3. Nei, kortet er innebygget i get-boksen.

4. Jeg er 95% sikker på at du MÅ ha get-boks.

Har samme greia i huset hvor jeg leier leilighet. Kobler du deg på kabelnettet som går inn i huset får du 11 analoge (ikke HD) kanaler. Disse er gratis og ikke kodet (derfor behøver du ikke dekoder). Det forsvinner kanaler derfra i hytt og pine, når vi flyttet inn her for 12 mnd siden hadde vi 17 kanaler men når de faser over analoge kanaler til digitale så forsvinner de og du må ha en dekoder.
Til GET tror jeg du er låst til GET-boksene.

Jeg synes GET sine kanalpakker er dyre og for min del ble løsningen å beholde de dårlige kanalene og heller betale for noen forskjellige streamingtjenester til tv-en. Jeg bruker bla dplay, netflix og nrk nett-tv en del.
 

Travellingman

Nettgrunder
Har vært GET kunde i mange år og jeg har nå den feteste boksen som kalles GET box II. Der får du alt i en boks, TV, Telefoni og bredbånd.

Og ja det er et kort i den, omtrent på samme størrelse som litt eldre simkort. Også kort i de andre Getboksene jeg har hatt.

Og Herr appelsin, har du prøvd livechatten deres? Har funket for meg det om det er noe jeg har lurt på.
 

appelsin

Medlem
ok, men holder det med at jeg klarer å skaffe meg Get-boksen på egenhånd, eller må Get "aktivere" denne boksen på noen som helst måte, som jeg må betale for?

Med andre ord: Kan jeg kjøpe en brukt Get-boks, plugge den i TV-en, og få HD-kvalitet, uten å betale noe mer enn jeg allerede gjør gjennom sameiet?
 

appelsin

Medlem
Jeg ser det annonseres for dekodere på Finn.no. Hvordan har de fått tak i disse boksene dersom Get ikke selger disse boksene?

Jeg vil heller kjøpe en boks enn å leie. Men jeg vil ikke kjøpe tyvgods.

Er det mulig å kjøpe boksen selv, å kun betale for kanalpakkene?
 

Tony J

Alle skal få
TV - Get

"For å se Digital-TV fra Get er du avhengig av en Get Box. Det er ikke mulig å putte programkortet rett i en TV, eller bruke en dekoder som ikke er fra Get.

Har du ikke en Get Box, men kun en analog antennekabel rett i TV-apparatet, vil du få mellom 16-19 kanaler av varierende kvalitet. For å få gode TV-signaler, anbefaler vi derfor at du bruker en Get Box."
 
Topp