Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sportsbutikk og internett

Men er wordpress vanskeligere enn mystore.no?

Har forresten lastet ned "wordpress 3.3" - hva er neste skritt? Laste ned et theme?
 

n0stra

Medlem
Har du gjort noe som helst analyse av hva deres styrker i markedet er? Hva gjør at kunder handler hos dere istedet for hos de store?

Disse styrkene ville jeg spisset på en evt nettside. Har dere eksempelvis noen som er griseflinke og gode til å skrive på spesifike områder innen de produkter og kategorier dere selger? Kombiner isåfall en blogg med nettbutikken. Kunder som da søker etter og leser denne informasjonen vil kunne gjetes inn på produktet og handle det hos dere. Evt skape fysisk trafikk inn til butikken.

Om du er veldig oppsatt på å spare penger i en oppstartsfase og føler hele greia er "skummelt" med tanke på å spytte i penger vil jeg si at den beste løsningen vil være som flere sier en skikkelig CMS løsning som du får satt opp med alt det grunnleggende, for deretter å leke litt selv etter en innføring i hvordan du benytter det.

Selv starta jeg fra scratch selv om jeg hadde noe bakgrunn innen programmering, systemutvikling og grafisk formgivning. Jeg brukte ca 6 måneder fra jeg satte meg ned med Magento til jeg følte at jeg hadde en butikk som var verdt å lansere. Heller bruke tid enn å lansere noe skrap. Jeg lærte også utrolig mye i denne perioden. Og det er dette du betaler for når du ansetter noen andre, all den tid disse har brukt som du da slipper å bruke.

Hvis du er interessert kunne vi sikkert sett på en løsning hvor jeg kunne levert en løsning med hele grunnfundamentet med hosting fra en god Magentospesialist, hjelpe deg med å finne et grafisk design som passer målgruppen og det dere vil selge, norsk språkdrakt, tilpassning av betalingsløsninger/faktura samt frakt, gavekortløsninger med mer. Kan da også gi deg innføring i bruken med guding over teamviewer eksempelvis for hvordan du på best mulig måte legger inn produkter og annen informasjon. Resten av jobben vil da være din og du kan på sikt når du ser nytten av det investere og utvide.

Men som flere her er inne på, dette er ikke noe jeg gjør gratis. Du kan ta kontakt om du er interessert i å se nærmere på en slik overnevt løsning.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men er wordpress vanskeligere enn mystore.no?

Har forresten lastet ned "wordpress 3.3" - hva er neste skritt? Laste ned et theme?

Wp og Mystore er ganske like når det gjelder å administrere de. Begge klarer du fint om du er litt "bevandret" i pc-verdenen.

Det neste skrittet på WP er å laste inn et theme ja. Meg og picxx ga deg noen tips til themes med innebygget handlekurv-funksjon tidligere i tråden, du kan jo begynne med å kikke litt der? :)
 
Når jeg først startet denne tråden var det eneste jeg tenkte på å få i stand en pen og brukervennlig nettbutikk.

Nå som jeg har fått nyttig innspill fra flere er jeg mer usikker.

Det er rimelig klart at jeg må analysere behovene her...

Hva er målet?
Øke omsetningen!

Hvordan nå målet (gjennom internett)?
Det er her det begynner å bli spennende.

Hvilke faktorer vil påvirke omsetningen mest, det vet ikke jeg.

Nettbutikk - kanskjer en god løsning. Men faren er at den vil støve bort!

Informasjonsside/blogg/med mulighet til å kjøpe varer (Wordpress?) - Legge litt kvalitet i innholdet i siden. Se Ekte sport - Sport 1. For en flott informasjonsside

Hva er vår nisje?

Facebook som markedsføringskanal

--
Mystore.no er flott det - og nettbutikken jeg har fått opp er 100 ganger bedre enn den gamle. Men tviler på det er tilstrekkelig for å nå målet i tilfredsstillende grad. Den skiller seg for lite ut og mangler sjarm/informasjon/kvalitet - det er en sjelløs salgsmaskin som ikke appellerer til kundenes sanser og kjøpsimpulser.

For å lykkes med en nettportal for en liten, lokal sportsbutikk tror jeg vi må over på en annen type nettside. Det kan godt være mulighet for kjøp av varer, men dette fokuset må være likestilt med en følelse av "her er det god service å få" ala sport1.

Det er en interessant problemstilling - hvordan lykkes på nett for en lokal sportsbedrift. Kanskje ikke a4-løsningen med mystore.no vil gi best resultater likevel.

Dette må jeg tenke litt på. Mens jeg prøver å installere wordpress... hehe!
 
Sist redigert:
Topp