Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SSL med separat webhotell og registrar

bobcat

New Member
Hei! Jeg vet det er relativt vanlig (og ofte en fordel) å separere webhotell og domeneregistrar. Funker dette også knirkefritt dersom man skal ha SSL-sertifikat på hotellets webserver, eller er det noe spesielt man bør tenke på?
Er snakk om et norsk webhotell (hvilket gjenstår å se) og Namecheap.
 

Kumulus

New Member
Det fungerer helt fint. SSL-sertfikatet setter du opp i kontrollpanelet hos webhotellet uavhengig av hvor domenet er registrert. Det er relativt rett frem å ordne :)
 

Kumulus

New Member
Ikke noe problem! Forresten, hvis du er ute etter kostnadsfri SSL bør du kikke etter webhotell som tilbyr Let's Encrypt. Det er genialt og sertifikatet kan brukes med en gang.
 

bobcat

New Member
Ikke noe problem! Forresten, hvis du er ute etter kostnadsfri SSL bør du kikke etter webhotell som tilbyr Let's Encrypt. Det er genialt og sertifikatet kan brukes med en gang.

Takk, ja leste såvidt om det tidligere i dag men tenkte uansett på et billig og helt basic sertifikat (feks RapidSSL) som etter det jeg har skjønt kun tar minutter å installere, og hostene som selger dem gjør tydeligvis den jobben i samme slengen som de setter opp webhotellet.

Er de fra Let's Encrypt ellers like gangbare og anerkjente? Funker de også både med og uten www? Altså både på www.eksempel.com og eksempel.com med ett og samme sertifikat?
 

Kumulus

New Member
De er nok ikke like anerkjente som f.eks. Comodo-sertfikatene helt ennå, men backes av Mozilla og Facebook m.fl. Det fungerer fint både med og uten www. Veldig kjekt hvis du har flere nettsider og i utgangspunktet bare trenger krypteringen.
 

bobcat

New Member
De er nok ikke like anerkjente som f.eks. Comodo-sertfikatene helt ennå, men backes av Mozilla og Facebook m.fl. Det fungerer fint både med og uten www. Veldig kjekt hvis du har flere nettsider og i utgangspunktet bare trenger krypteringen.

Ok, da skal jeg vurdere det, så får vi se hva det blir til når det drar seg til. Takk for info!
 

Stoppet

Banned
Cloudways.com tilbyr dette.
1-klikk installasjon.
 
Topp