Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SSL, når trengs det?

Tony J

Alle skal få
Hei. Før jeg lanserer prosjektet mitt ønsker jeg å vite om jeg trenger noe
sikkerhetssertfikat (ssl) på siden min. Jeg har lest litt rundt, men
blir ikke helt mye klokere. Jeg skal prøve å se om jeg klarer å gå rundt i
samme nisje som finn,zett etc. Har de noe ssl og hvilke typer bør holde?

De dyreste sertifikatene koster jo en formue.

Håper på å bygge opp litt kunnskap igjennom ssl på denne tråden.
Fant ingen lignende tråder da jeg søkte i forumet

Tony
 

Host1

Medlem
SSL bør brukes på alt av nettbutikker osv, kan egentlig med fordel brukes på alt av websider som har innlogging for å sikre seg mot sniffing av kunders logins på åpne wlan osv.

Normalt vil et RapidSSL-sertifikat (rimelig billig) være nok til de flestes behov.

Finn og lignende tjenester bruker nok SSL på innlogging og betaling.
 

Tony J

Alle skal få
SSL bør brukes på alt av nettbutikker osv, kan egentlig med fordel brukes på alt av websider som har innlogging for å sikre seg mot sniffing av kunders logins på åpne wlan osv.

Normalt vil et RapidSSL-sertifikat (rimelig billig) være nok til de flestes behov.

Finn og lignende tjenester bruker nok SSL på innlogging og betaling.

Takker for svar:)
 

Tony J

Alle skal få
SSL bør brukes på alt av nettbutikker osv, kan egentlig med fordel brukes på alt av websider som har innlogging for å sikre seg mot sniffing av kunders logins på åpne wlan osv.

Normalt vil et RapidSSL-sertifikat (rimelig billig) være nok til de flestes behov.

Finn og lignende tjenester bruker nok SSL på innlogging og betaling.

Hvordan er det hvis betaling er paypal, hvordan interegeres ssl på slike sider?

Tony
 

picxx

Well-Known Member
PP har SSL innstallert ja.
 

SolidHost

Medlem
Et SSL sertifikat dekker jo et helt domene eller sub-domene, slik at du kan sikre domenet hvor du har f. eks. din nettbutikk installert. På denne måten er all info kryptert mellom kunde og din nettbutikk. Og da ikke bare under innlogging, men også når kundene registrerer seg og/eller sender over annen kontaktinfo. Vi har f. eks. sikret domenet hvor vår kundeportal ligger med SSL, slik at man alltid bruker en kryptert tilkobling når man benytter våre kundesider.
 

Tony J

Alle skal få
Nå har jeg installert SSL, legger den seg til websiden automatisk, eller er det noe mer jeg må gjøre manuelt nå?
 

SolidHost

Medlem
Når du har lagt inn SSL, skal det bare være å skrive https:// foran domenet du har installert dette på. Bare vær OBS også på at et SSL sertifikat krever at du har en dedikert IP-adresse på domenet/kontoen som skal bruke dette, så sørg for at du har ordnet dette med din host også.
 
Topp