Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Støtte til nyoppstartet firma

m.flaatten

New Member
Finnes noen steder man kan få støtte til et nyoppstartet firma?
Som et slags stipend eller noe lignende?
Noen som vet?
 

orjan

Medlem
Mange kommuner og fylker har diverse stipend knyttet til såkalt "næringsrettet kompetanseheving". Sjekk med kommunen og fylket der du bor.

Husk også at det er mange kriterier du må oppfylle, både hos Innovasjon Norge og det overvente. En god prosjektplan og budsjett bør du investere en del tid i.
 

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Hvis du:

- ikke er kvinne
- ikke bor på et gudsforlatt sted
-ikke skal drive med økologisk landbruk

Kan du spare masse penger ved å la være å sende søknader...

Er du arbeidsløs, eller "kan bli det", og vil starte opp for deg selv, kan du derimot få støtte, men ikke til "butikk". Da må du i såfall først bli arbeidsløs, heve arb.løs.trygd en periode, og deretter søke om trygd under oppstart.

Randulf Småfix
 

sta

Medlem
Hvis du:

- ikke er kvinne
- ikke bor på et gudsforlatt sted
-ikke skal drive med økologisk landbruk

Dette er absolutt ikke min erfaring. Innovasjon Norge har mødt meg med stor velvilje og ønske om å hjelpe, noe som totalt har resultert i rundt 800.000kr. i støtte.

Men, det er et par ting du bør ha i orden:
- Skikkelig og gjennomarbeidet forretningsplan

- Vilje til å satse og jobbe fulltid med prosjektet

- Et prosjekt med en viss substans. Som Randulf skriver får du normalt ikke støtte til å starte butikk eller import av varer for videresalg. Prosjektet bør ha et vist innovasjonspreg over seg og helst med mulighet for internasjonalisering. Å starte en blogg blir nok vanskelig å få noe særlig støtte til.
 

m.flaatten

New Member
Så det å selge agilityhinder er ikke tingen å søke om med andre ord....
Noen andre steder det går an å søke?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du søker om midler til å lage en instruksjonsvideo så er det vel mulig.... Du må tenke litt "ut av boksen"....

Men, jeg er enig med de som sier at det er vanskelig å få innvilget noe hos Innovasjon Norge... jeg har selv erfart dette med ekstremt gode dokumentasjoner etc.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kommunene deler vel ogsaa ut stoette. Gjorde iallefall det i Ringsaker, der jeg er fra. Ta kontakt med kommunen din eller NAV. De satte ikke saa mye krav til innovativitet, heller at det var noe som kunne lage arbeidsplasser.
 
Topp