Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte butikk

Fjøset

New Member
Hei
Jeg er en dame ,først i 50 årene . Jeg driver og starter en liten interiørbutikk i fjøset hjemme.
Har aldri startet butikk før ,så jeg trenger alle tips jeg kan få.
Det jeg har gjort så langt er at jeg har fått organisasjonsnr .
Jeg skal ikke låne penger,har en del oppsparte midler.
Jeg skal fortsette i min nåværende jobb .Og butikken skal ikke ha faste åpningstider .
Tenker på og importere varer fra Sverige og Danmark .
Spørsmål om jeg hadde tollkreditt kom opp , har ikke det enda .
Dette er vel noe jeg bør skaffe har jeg forstått ,og gikk inn på tollvesenet og fant skjemaet.
Men hvordan kan tollvesenet vite om jeg har penger ,sto ikke noe slik så vidt jeg kunne se.
Har ikke opprettet konto for butikken enda ,vi holder på med oppussing.
Skal på interiørmessen i august ,det er første skritt nå.
Trenger som sagt alle råd jeg kan få. Takknemlig for svar :)

Hilsen innehaver av Fjøset :)
 

Fjøset

New Member
Takk for svar :) ser nå at man må være registrert i mvaregisterfondet og det er jeg jo ikke .så da kan jeg ikke søke om tollkreditt .

Fjøset
 
A

aabbcc

Guest
Enkeltkvinneforetak? Hvis du skal drive med denne type varehandel så må du antageligvis også registrere deg i foretaksregisteret: Brønnøysundregistrene - Foretaksregisteret

Generelt er det litt skummelt å styre med alt slik i starten, men det er egentlig ikke så vanskelig som det ser ut som. Det kan være en ide å få tak i en regnskapsfører tidlig, de kan hjelpe til med en god del.

Lykke til med butikken!

abc
 

Rismoen

Medlem
Enkeltkvinneforetak? Hvis du skal drive med denne type varehandel så må du antageligvis også registrere deg i foretaksregisteret: Brønnøysundregistrene - Foretaksregisteret

Generelt er det litt skummelt å styre med alt slik i starten, men det er egentlig ikke så vanskelig som det ser ut som. Det kan være en ide å få tak i en regnskapsfører tidlig, de kan hjelpe til med en god del.

Lykke til med butikken!

abc

Skal du drive med videresalg av innkjøpte varer må du registrere deg i foretaksregisteret ja. Produserer du varene selv så slipper du dette.

Det koster rundt 2500,- å registrere seg der.
 
Topp