Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ta over ubrukt domene

Havers

Medlem
Hei!

Jeg og en kompis har opprettet et DA vi skal gjøre om til AS iløpet av første kvartal 2014 tenkte vi. Vi bruker nå firma-navn.no, men håpet på å få tak i firmanavn.no, dessverre er det noen som eier firmanavn.no. Navnet kan oversettes på to forskjellige måter, den ene passer oss veldig bra, og den andre passer halvveis til et annet firma i en annen bransje, men det funker på en måte der og. Eieren av domenet har et firma som heter noe helt annet, i en annen bransje, og er veletabler der.

Internet Archive: Wayback Machine kan jeg se at domenet har vært uforandret siden det ble kjøpt (Kommer rett til webhosten sin side som forklarer at det ikke er i bruk).

Har vært i kontakt med de som eide det, og de virket ikke interessert i å selge (Har ikke prøvd å tilby noen høye summer enda, men må prøve det etterhvert).

Har en følelse på at vi ikke har noe rett på å ta over siden vi er relativt nye, mens domenet har eksistert i 9 år. Er det noen måte vi kunne gjort det på som har en sjans til å fungere?
 

Santo

Active Member
Slik som du beskriver saken har dere overhodet ikke noe krav ift. dette domenet.

Eneste fremgangsmåte må derfor være å komme til en enighet med de som eier det eller vente på at det en eller annen gang i fremtiden skulle bli ledig.
 

picxx

Well-Known Member
Er det noen måte vi kunne gjort det på som har en sjans til å fungere?

Søk om statlig støtte og gjør som NAV.
Er rimelig sikker på at alt kan selges. Det beror kun på prisen ;)
 

Havers

Medlem
Slik som du beskriver saken har dere overhodet ikke noe krav ift. dette domenet.

Var nok det jeg var litt redd for ja.. Domenet i seg selv er nok veldig godt og kan være verdt en del for oss etterhvert, så må nok finne hva riktig pris for vedkommende er. Dessverre er det en bedrift som allerede ser ut til å gå bra, så man skal ikke se bort ifra at de har en plan kanskje.

Hvis de senere starter et opplegg som er ganske likt vårt på den siden, kan vi da stoppe de på en måte (Nettbutikk, si at de begynner å selge samme produkter som oss)?
 

picxx

Well-Known Member
Hvis de senere starter et opplegg som er ganske likt vårt på den siden, kan vi da stoppe de på en måte (Nettbutikk, si at de begynner å selge samme produkter som oss)?

Alt er mulig! Det som ser umulig ut tar bare litt lengre tid å gjennomføre :)
 
Topp