Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TD konverterer ikke

Nordino

Medlem
Hei

Jeg har en fotballside med omtrent 3000 unike besøkende hver dag. Har plassert en stor banner øverst på siden, og to 160x600 i sidebaren til høyre. Disse rullerer hele tiden og viser 10 forskjellige reklamer (oppdateres når man refresher siden eller går inn på en annen artikkel). Til tross for veldig synlig reklame og det faktum at jeg selv har plukket ut de programmene jeg mener er mest relevante for vår målgruppe (reising, data, foto, trening, diverse blader osv), er det svært sjelden at noe som helst kommer inn i kassa.

Med AdSense får jeg inn 20-50 kr hver dag med langt mindre reklameplass. På én måned har TD-saldoen økt med 21 kroner.

Det jeg imidlertid får er en drøss med såkalte "feiltransaksjoner", hva enn det måtte bety. Den siste uka har det vært fem av dem:

03.08.10 NewUtd.no - Toon Army Norway Feil refererende url, FotoKnudsen 1
04.08.10 NewUtd.no - Toon Army Norway Feil refererende url, FotoKnudsen 1
04.08.10 Best er sulten på mer mål – NewUtd.no - Toon Army Norway Feil refererende url, MPX 1
06.08.10 NewUtd.no - Toon Army Norway Feil refererende url, Kelkoo 1
07.08.10 NewUtd.no - Toon Army Norway Feil refererende url, FotoKnudsen 1


Lønner det seg rett og slett ikke å være affiliate for Tradedoubler med mindre man har 100 % relevant innhold på siden i forhold til det som selges gjennom programmene? Jeg vurderer sterkt å endre på headeren og legge inn AdSense-kode der i stedet, for det virker som at TD er ganske dødt, i hvert fall for min del.

Kommentarer?
 

srm

Medlem
Litt synsing fra min side:

På generelt grunnlag vil jeg tro at brukere er blitt mindre naive/mer "opplærte" i at kampanjer som ser for gode ut til å være sanne, nettopp er det.

Jeg tror dermed bannermarkedet, spesielt innen undersøkelse & merge, har endret seg nokså mye siste par år.

Jeg skulle også likt å vite mer om hvordan Google har endret folks bannervaner. Hvem kjøper noe i dag uten å foreta et søk på Google? Ingen jeg kjenner. Det betyr at selv om bannere trigger selve kjøpslysten, blir en ikke kreditert selve salget, da det likegodt kan bli gjort hos en konkurrerende virksomhet til annonsør.

Hva tror dere andre?
 

zapotek

Medlem
Men i helsi**ke da mann! Du viser annonser med reising, data, foto, trening, diverse blader osv. skriver du. Du har 3000 unike brukere hver dag, hvorav de aller fleste er Newcastlefans vil jeg tro.

Det er kun to ting du burde annonsert for, og det er Newcastle supportereffekter (drakter etc.), og fotballturer til Newcastle. Da hadde det konvertert som bare juling! Finner du ikke et affilateprogram som tilbyr noe sånt ville jeg ha kontaktet noen firma som driver med dette og solgt dem bannerplass.
 

pleb

Medlem
Går litt videre på det Zapotek sier, og har noen konkrete forslag. Play.com har Newcastle-videoer (som jeg selv for øvrig er fornøyd med..) som kommer til å konvertere utrolig bra om du setter opp et banner med en av dem. Sjekk også ut andre utenlandske nettsider som selger Newcastle-effekter. Dropp Foto Knudsen, Sydenreiser og slike ting - det er ikke det folk er ute etter når de går inn på Newutd.

Sjekk også om de flyselskapene som flyr Norge - Newcastle har egne affiliateprogrammer. Sett så opp en guide, på enten forumet under 'Reise' eller hovedsiden, der du forklarer hvordan man enklest mulig kan fly til Newcastle. Det er nok en del som søker på fotballtur til Newcastle månedtlig, så om du setter opp en lengre post om det vil du nok få eksterne kunder også.

Skal du lykkes med Tradedoubler, så blir du nødt til å ha noe som er veldig konkret i forhold til det du driver med. Sydenreiser selges enkelt og greit ikke på Newutd.
 

testdriver

Ha det bra..
Tiltredes!

Ikke vær redd for å bruke utenlandske affiliateprogram på norske sider. Det viktigste er at det er så relevant som overhode mulig.
 

Nordino

Medlem
Srm: Gode poeng du har. Kan godt stemme at det er det som gjør det.

Zapotek: Det er svært få TD-programmer som er 100 % relevante for en så spesifikk fotballside. Når jeg sier "relevante" for nettstedet så tenker jeg på ting som kan være aktuelle for vår målgruppe, nemlig unge menn i alderen 15-30. Ideen om å satse på betalt bannerplass i stedet for TD-annonser er god.

Pleb: Heisann! Visste ikke at du hang her inne også :) Play.com er veldig bra, men problemet er at de bare gir 2 % i provisjon på buy.at. Kjøpte en Newcastle-DVD der til 6 pund og tjente vel ca 1 krone på det. Men med den skrale konverteringen på TD så er det vel kanskje verdt det allikevel.
 

zapotek

Medlem
God forslag fra Bjørn. Til syvende og sist er dette løsningen du kan tjene mest på. Du har et massivt kundegrunnlag her med 3k unike pr dag som alle har samme interesse. Store muligheter om du gjør dette rett...
 

kongen

kongemedlem
Jeg kan selge deg et par kasser med Arsenal-capser som du kan videreselge. Det tror jeg vil slå ann.
 
Topp