Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tilbakemelding på ferietur.com

Jan W.

Medlem

picxx

Well-Known Member
Med fare for aa banne i kirka er ikke wordpress det eneste sanne cms'et man kan bruke paa en side.
Ettersom det er veldig populaert er det ogsaa en yndet droem for hackere, saa det aa velge ett annet cms behover ikke bare bety at du er eksentrisk, men kan faktisk bety at du har en sikrere side.

Men likevel er jeg enig i at statiske html sider er ganske foreldet, saa det aa benytte seg av et cms med dynamsisk innhold er nok noe jeg ville anbefalt deg.
 

looper

Medlem
Ja...nå er ikke jeg noe ekspert på webdesign men tror du kan få til noe bedre enn det :)
Uansett hvor får du ads ifra?
 
Med den signaturen jeg har skal jeg ikke si for mye om design og hvorvidt dynamiske sider er overlegne statiske.:)
Et par ting som omfatter innholdet kan jeg imidlertid driste meg til å kommentere:
1. Informasjonen på "Nyttige tips" er grei og gir faktisk noe nyttig informasjon, men mye av det andre jeg klikker meg frem til er vagt og generelt - nesten som utdrag av ingressen på en wikipedia-side om temaene. Du bør gi leserne noe "nytt og nyttig" der reisemål og reiseformer beskrives. Det bør m.a.o. skinne gjennom at du "har vært der" eller "gjort det".
2. Bilder er ekstremt viktig når du har en reise-side. Helst unike bilder - og flere bilder for hvert tema. Bilder tar leserne mentalt med inn i sin ferie, og bilder forteller ofte mer enn tekst. Igjen handler det om nettstedets troverdighet. Copy-paste fra Wikipedias foto-samling er å gå i helt feil retning. Ta heller bilder selv når du er på reise, eller få tillatelse til å bruke bilder som familie/venner har tatt.
3. Jeg liker skrifttypen du bruker og at du skriver svart på hvitt. Skriftstørrelsen bør du likevel vurdere å redusere - gjerne til fordel for mer tekst og bilder.
4. Det er lett å orientere seg på nettstedet, men jeg føler at flash-annonsene forstyrrer lesingen. Ville ha fjernet topp-banneren og heller smelt inn en adsense-rekke i høyre sidebar eller en mer statisk reise-annonse (evt. fra TD).
4. Du skriver godt, og du jobber på et beskrivende domene. Ta det med deg som et godt og viktig grunnlag uansett hvilke valg du måtte gjøre angående publiseringsplattform og layout.
Lykke til!
 

pleb

Medlem
Først av alt; supert domene og flott tema!

Men jeg anbefaler, som Tonny var inne på, å bruke Wordpress da det er mye enklere å få siden til å se "proff" ut om du finner et fint reise-theme. Selv er jeg på jakt etter et sånt theme ettersom reisesiden min ser mer ut som en tørr avis, men nok om det.

Videre tror jeg det er lettere å skaffe seg inntekter via tekstlenker fremfor bannere når det kommer til reise. Dyplenking er utrolig effektivt om du har noe konstruktivt å skrive om destinasjoner!

Lykke til videre med siden din! :)
 
Topp