Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på Howto/blogg side

qnstner

New Member
Heisann!

Opprettet en WP side for et par dager tilbake, bruker et gratis theme. Grunnen til dette er at dersom jeg prøver å lage et design selv blir jeg aldri fornøyd og da blir det aldri noen nettside.
Har fått inn adsense og begynt å skrive noen artikler.

Jeg prøver å gjøre websiden så bra som mulig, er det noen som har tips ang. hva som kan forbedres på nettsiden?

Gjerne gi tilbakemelding på design også.

Linken til nettsiden er Binary Freak - The only thing constant is change


På forhånd takk :)
 

Coulix

Medlem
Grei blogg det der.

Litt off topic...
Hvordan begynte du med PLC programming (Programmable Logic Controller)? Har vurdert å se på det selv og prøve meg på enten programmerer eller tester hos aker o.l. dersom det er noe jeg kan bare lese meg til som med de fleste andre språk.
 

qnstner

New Member
Takk for tilbakemelding, planen min er å se an statistikken når websiden min blir plukket opp av søkemotorene for å finne ut hvilke grep jeg må ta for å få trafikk.
Har tenkt på å la brukerne også skrive poster, er dette en god ide?

Men off topic, det er vel egentlig bare å sette seg ned å lese seg fram på instruksjons liste programmering. Dette er et lav nivå språk og er ikke vanskelig å lære seg. Hadde ikke vært dumt å hatt en PLS som du kan prøve deg fram på. I tillegg må man jo presentere verdier eller styring på skjerm som f.eks eller nivå i en tank eller styring av en ventil. På større prosjekt brukes det som regel Scada systemer slik som wonderware intouch. På mindre prosjekt kan man bruke PLS leverandørens programvare om de har noen.
 

Coulix

Medlem
Har tenkt på å la brukerne også skrive poster, er dette en god ide?

Alle typer unikt innhold av kvalitet og som er relevant til sidens innhold vil sterkt kunne øke organisk plassering og besøk. Jo flere relavante uttrykk i poster og nøkkelord du har som passer overens med organiske søk, vil bare kunne hjelpe deg. Å ha brukere til å skrive poster er lurt det hvis du finner folk til å gjøre det, bare pass på å ha kontroll. Dette betyr også gjerne økt frekvens av nytt innhold på siden, som søkemotorer elsker.

Hadde ikke vært dumt å hatt en PLS som du kan prøve deg fram på.

Finnes det noe lett tilgjengelig som du kan foreslå? Litt usikker på hvor jeg skal begynne. Skulle nok klart å finne dokumentasjon rundt selve språket, men noe å teste det på...
 
Sist redigert:

qnstner

New Member
Hei igjen og takk for svar.

Vi bruker hovedsaklig Saia PCD, så det er disse PLS'ene jeg kjenner best. Jeg vet ikke om det finnes noen simulator for saia, men det finnes simulator for en del andre PLS'er vet jeg. Den PLSen som er mest lik Saia's er Siemens S7. Her er håndboken til S7.
Siemens S7 håndbok
Jeg vet det skal finnes en simulator for Siemens S7. Men jeg er ikke sikker på hvor den er mulig å få tak i. Du får nesten bare søke litt rundt på nettet etter en simulator.
Evt. kan du jo spørre en bedrift du kjenner om å få låne en PLS og programvare.
 

Coulix

Medlem
Takk for info. Mulig jeg sender deg en PM eller to senere hvis jeg kunne trengt et par tips til rundt det, hvis jeg får lov :)
 
Topp