Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettmagasin

Miniforetak

Medlem
Miniforetak.no har vært under utvikling siden jeg la om fra papirmagasin til nettmagasin. Det har vært en spennende reise så langt. Bruker Joomla.

Selv er jeg hovedsakelig redaktør/journalist, og har fått hjelp til det tekniske. Disponering, menypunkter, plassering og oppdatering står jeg for selv.

Jeg tar sjansen på å be dere dyktige webfolk om tilbakemelding.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Syntes du har en oversiktlig og fin side her, men her er noen ting jeg reagerte litt på:

* Jeg syntes artiklene på forsiden var litt rotete slik de stod nå. Noen står på en rett horisontal linje, mens andre gjør det ikke. Det er absolutt ingen bilder her og jeg syntes de står litt for tett slik at det hele blir litt rotete. Hva med å brukt hele bredden på denne kolonnen slik som i øverste artikkel og hivd inn et bilde til hver artikkel?

* Når jeg går inn på bloggen har jeg kun menyvalgene "Hjem" (som er "hjemmesiden" til bloggen og ikke hovedsiden) og "Om Pål Stavrum". Hvorfor har du ikke hele menyen fra hovedsiden her, slik at hovedsiden og bloggen ser like ut?

Reagerer også litt på at jeg havner på bloggen når jeg klikker på "Hjem" mens jeg er på bloggen, mens logoen (hvor det står "blogg.miniforetak.no) tar meg tilbake til hovedsiden.

* Søkefunksjonen fungerer ikke hos meg (Windows 7 / Opera 11), den står bare å jobber.

Men som sagt, en oversiktlig og fin nettside ellers og meget bra initiativ! :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Siden ser helt grei ut, men den er litt "uproff" i formen. Man ser veldig lett at dette er basert på et ferdiglaget joomla-theme (solarsentinel) - som jeg strengt tatt synes ser bedre ut i originalversjonen uten endringene du har foretatt.

En side som rent kvalitetsmessig ligger i samme gate som din, men som etter min mening ser betydelig mer "proff" ut er den nye siden til Liverpool SCSB (Liverpool.no - You'll Never Walk Alone). Kanskje du kan la deg inspirere?
 

Miniforetak

Medlem
Takk for tilbakemeldingene og tipsene! Nå har jeg puslet med sidene i sommer, og fulgt mange av rådene. For meg er det viktig å skille mellom hva som er gratisinnhold og hva som er betalt innhold/abonnement. Tror det er blitt bedre på dette punktet.

Tar gjerne imot tilbakemelding på Miniforetak.no slik sidene framstår i dag :)
 

Demilio

Medlem
Hei Pål, jeg syns siden ser veldig formell ut. Helt grei side til formålet, men den blekkpatron reklamen er litt i veien føler jeg.

Klikk på forum f.eks. - Når du ikke er logget inn får du inntrykk av at forumet ikke finnes og at du heller blir bedt om å kjøpe blekkpastriner.

Jeg mener du burde legge en liten skrift som heter "annonse" og kanskje legge en kode som den nedenfor rundt annonsen slik at den skiller seg litt mer fra innholdet.

<div style="border-top:3px #CCCCCC solid; padding-top:10px; margin-top:10px;">BLEKKPATRONKODE</div>
 
Topp