Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på responsiv webside - quicktech.no

quicktech

Medlem
Hei hei!

Vi lanserer straks vår nye responsive webside - Quicktech tilbyr webdesign og webløsninger til bedrifter i alle størrelser. . Vi har fokusert på bildebruk og holde budskapet så kort og konkret som mulig. Tidligere var vår webside relativt nedlesset med tekst, og dette har vi nå forsøkt å snu på. Jeg føler meg likevel litt usikker på om denne approachen er apellerende og tar gjerne imot tilbakemeldinger.

OBS:
Vi har fortsatt en del HTML rydding å gjøre, så akkurat feedback på koden er ikke så nødvendig.

Men veldig interessant med alle slags andre tilbakemeldinger.

På forhånd takk :)
 
Fin side!

Jeg synes teksten i slideshowet var litt kronglete å lese siden bildene i bakgrunnen var så skarpe/klare, kanskje prøve å legge en ramme bak teksten som er litt mørkere?
Min personlige mening.

Når du trykker inn på laget vårt og referanser så ble skriften veldig stor så jeg må scrolle mye, pluss at den begynner litt langt nede på siden.
 

hansson

Langveisfarende
Synes tekstene var vellykkede! Har ikke lest siden på mobilen, men antar som highroller nevner at tekstene vil komme litt langt nedover på sida på små skjermer. Liker signalfargen og konseptet med at møblene har samme farge som detaljer på nettstedet. Er hyggelig at dere viser lokalene og de ansatte, det fungerer. Er usikker på hvor mye nytte kunder har av å lese om LAMP og Scrum og phonegap, kjernebudskapet holder trolig, uten tech-detaljene (bildet fra daily scrum vil kanskje bare virke rart for folk som ikke aner hva det går ut på).

Pass på særskrivinger (https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/292203_499289830120233_620864104_n.jpg) som f.eks. "wordpress løsning" og "iOS utvikling". Dere bør også unngå å skrive "norsk" med stor forbokstav, det er ikke helt opp i språkrådet sin alley.

Likte best overskrifta på det siste bildet, og den oransje knappen. Begge hadde gjort seg på side 1.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg liker introduksjonen, men ville gjort teksten på allerførste slide tydeligere (identifiserer målgruppe, slik at jeg kan tenke 'ah, det ville vært meg').
Noe bedre kontrast med bakgrunnen ville vært en fordel, og så tror jeg at bildene er faktisk av dere selv, det er bra (bildene på laget vårt er derimot grayscaled men bakgrunnsbildene er i farge - vet ikke helt hva jeg skal synes om det). Bakgrunnsbildet på 'kunder og referanser' er merkelig. Ligner litt på et monster i en episode fra Star Trek TNG ;)
 

zapotek

Medlem
Funker sikkert fint på skjermer som er mindre enn 17-18 tommer, men på 22 og oppover blir teksten altforaltfor bred.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
blir tungt å laste inn alle bildene til å begynne med bare man har *litt* treig linje (og i og med at den er responsiv så må man vel regne med at deler av målgruppen er på mobiler med dertil nedlastingshastighet...

jeg begynte f.ex. å lure på om det var noe galt fordi all teksten la seg oppå hverandre så det bare ble kaos, før bildene var ferdig lasta og alt smatt på plass.
 

hansson

Langveisfarende
Burde kanskje vært en liten loading...-grafikk i starten før alt er ferdig lasta, slik at vi ikke ser at tekstene legger seg oppå hverandre. Reagerte likt som Torstein, men glemte å nevne det. Jeg sitter på ei 4Mbit linje og ser krusedullene i starten der veldig godt.
 

hansson

Langveisfarende
En annen ting. Med Israel for fred (miff.no) er såpass kontroversielle at enkelte vil reagere. Jeg ville aldri tatt et oppdrag fra de, og om jeg hadde ville jeg holdt tett om det. Dette er de mest forkvaklede av alle ekstremgrupperinger i det ganske land. Dere står for all del fritt til å vise arbeidsprøver fra hvem dere vil, men jeg ville spurt meg sjøl om referansen egentlig er noe bra i det hele tatt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg sjekket siden med mobilen min (iPhone 5) og syntes det så veldig bra ut. Nå satt jeg på trådløst nettverk, så lastingen gikk greit, men som andre har påpekt, kan det jo være at dere burde redusert antallet eller størrelsen på bildene for optimal hastighet for de som surfer på 3G.

Det eneste jeg vil sette fingeren på (pun intended), er at slideren på forsiden burde støtte touch slik som slideren på siden hvor de ansatte blir presentert gjør. Jeg har en vane for å sveipe fingeren over skjermen når jeg leser en nettside hvor det er piler på hver side. :)
 
Sist redigert:
Jeg synes siden var flott å se på, teksten og alt var nydelig. Kudos for arbeidet! Jeg synes også det er veldig kult å kunne se de ansatte og hvor "lekent" det virker på arbeidsplassen. Da skjønner man at dette ikke er en kinesisk "sweatshop / sweat facatory" der du som nordmann grådig utnytter billig arbeidskraft.

Takk for inspirasjon!
 

Demilio

Medlem
Fin side! Om det skulle være noe å pirke på så vil det heller være mer smak og behag enn brukervennlighet eller virkning, så da skal jeg heller la være.

Jeg liker siden generelt og synes det er bra at dere er litt mer originale enn kanskje mange andre. At dere bruker bilder fra deres egne lokaler (?) scorer dere MYE på hos meg. Det er viktig å vite hvem du kjøper fra.

Bildene burde kanskje vært litt mer varierte? De er fine, men jeg får følelsen av at de er tatt på samme dag?
 
Topp