Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips om markedsføring av nettsted

xcp

Medlem
Heisann!

Jeg skal markedsføre den nye autodb killeren min som blir lansert ca i august
Og med dette skal jeg ordne et lanserings tilbud.

Jeg er da på jakt etter bilforhandlere som ønsker gratis anonnsering av sine biler.
Det vil kun være en bilforhandler pr fylke/kommune som vil få dette tilbudet.

Noen som har tips om hvordan gå videre med denne markedsføringsideen?

Er gulesider en potensiell bra kilde for å finne forhandlere?

Takker for alle tips.
 

xcp

Medlem
Det er jo det jeg lurer litt på da. Om jeg skal begrense det til fylke eller kommune.

Hva synes dere?
 

zapotek

Medlem
Det må du vel nesten avgjøre selv. Det veldig mange kommuner i Norge, og alle har ikke egen bilforhandler. Hva med å ta de 30-40 største stedene istedenfor?

Funker best å ringe, men kjappere og mindre styr å sende brev/mail.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sjekk importøren - f.eks. bmw.no osv. så finner du fort en liste.
Men jeg må si at jeg blir fort skeptisk når du vet så lite om hvordan du skal angripe markedsføringen. Alle kan lage en app der man kan tilby salg av ting... Det er markedsføringen som har gjort finn til den størte aktøren, så det er det du må ha på plass. Du må kanskje vurdere å jobbe sammen med noen som kan dette.
 

xcp

Medlem
@ pong

Jeg er bare ute etter tips. Det er jo en del her inne som kan komme med gode forslag.

Jeg skal ikke påstå at jeg kan markedsføring. Men noe kan jeg. og det er akkurat det jeg trenger.

Men tips er vel ikke noe feil å søke etter?
Jeg tar selvkritikk for en mulig dårlig tittel på innlegget.
 

dennison

Medlem
Ville bare si; zett.no, rubrikk.no, tinde.no, ny.no .. disse brukes nesten ikke en gang iforhold til finn.no, mange bruker også autodb.no da til bil,båt,moped,mc osv. Samtidig har vi ROTO.no som til å med annonseres rundt over hele nette (via aff. nettverk) og tipper de har spyttet i et seks sifret beløp på markedsføringen. Og se hvordan siden er i dag? Ikke mye aktivitet akuratt, om du f.eks trykker på "lagt til siste 24 timer" eller "lagt til siste uke" -- Har du et godt budsjett for å markedsføre deg selv? Eller sitter du å dagdrømmer? Å hvorfor skal vi bruke din side isteden for de 150 som allerede er der ute? Ikke meningen å ødelegge stemningen. Men folk vill ikke ha noe de allerede har, de vill ha noe nytt! ;)
 

onlyme

New Member
Markedsføre deg til forhandlere er nå telefonen det eneste våpenet som funker uten at det koster en formue.

Markedsføre siden er mer trassig. Opplagte greier er å få den inn på alle startsider, søkemotorer etc.

Opprett profil på populære videosider med videoer som også markedsfører siden din. Burde være enkelt med bil. Har selv dradd i gang mange sider på den måten uten at det har kostet meg en krone.
 
Topp