Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips provisjon

collection

New Member
Jeg har en telefonselger som har solgt 3 nettaider a kr 9000 til 3 ulike kunder. Har sjekket flere steder hva ca. provisjon ligger på og jeg har hørt alt fra 10-40%.
Noen som har noen forslag? (Han får ingen fastlønn)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det var det første jeg tenkte også. ;)

Ang lønn så kommer det jo litt ann på hvor mye jobb det er tenker jeg. Ringer han folk som du har hatt kontakt med tidligere? Ringer han ut fra en liste som du har samlet inn over potensielle kunder? Gjør han alt selv?
 

zapotek

Medlem
20% er ok om vedkommende er ansatt i firmaet. Hvis fyren er selvstendig næringsdrivende vil jeg påstå det er for lavt.
 

collection

New Member
Enig med @pleb og @dagfrogner, det burde vært avtalt men ble ikke gjort da han ønsket å prøve først fordi han ikke hadde noen erfaring, men det gikk greit første uken.
Han kan jobbe som ansatt men også som selvstendig gjennom ENK, må bare sjekke reglementet og lover her.

Han gjør alt selv ja, og det er kun snakk om nysalg, ikke til tidligere kunder.
 

Msites Ltd

Livsnyter
[1] Hva er kostnaden din på å lage nettsidene?
[2] Hvor mange salg er budsjettert?
[3] Hvor mye tid må han bruke pr salg?
[4] Hva forventer han å ha av omsetning/returprovisjon/lønn?

Jeg tror kanskje 20% blir litt snaut på denne summen.... Da bør han ha i alle fall to salg om dagen om han har planer om å leve av det. Da kommer jo også spørsmålet om DU klarer å ta imot to ordre pr dag til produksjon!?!
 

collection

New Member
Bra spørsmål Msites.

Vi har blitt enige om at et minstekrav er at han alene leverer 7 salg pr. Uke.
De fleste ligger på mellom 4000-12000,-

Jeg tror at jeg kommer til å tilby han et "trappetrinn" skjema der han får høyere provisjon fra x antall salg.
 

zapotek

Medlem
Vi har blitt enige om at et minstekrav er at han alene leverer 7 salg pr. Uke.
De fleste ligger på mellom 4000-12000,-

Hva skjer om han selger under dette antallet? 7 salg uka er nok vanskeligere enn du og selgeren tror. Nettsidemarkedet i "lavprisklassen" er det svært mange aktører om beinet (både seriøse og useriøse).
 

collection

New Member
Han er allerede i "bransjen' og selger et annet produkt til bedriftene. Svært mange av de har ingen nettsider og han selger da dette. Selger han under 7 så går det også bra, da får han en lavere provisjon, etter avtale.
 
Topp