Student Michael Nybråten (21) ble oppringt av Googles advokater da han startet nettsiden Goggle.no som 17-åring...
...I fjor hadde den unge nettgründeren 500.000 unike brukere som besøkte siden hans, men han han vil ikke helt si hvor mye han tjener av frykt for at Googles advokater vil banke på døren igjen.
- La oss si at jeg tjente minst 10.000 i måneden i fjor også kan du tenke deg at det er mer i år, smiler han lurt.
17-åring grunnla Goggle.no ( , IT , IT-Telekom )
Noen her ifra?
Unggutten ønsker ikke å bli sammenlignet med såkalte domenepriater som kjøper opp domener med navn som ligner svært på mer kjente nettsider. Han hevder at navnet Goggle ble valgt fordi det betyr å se eller lete etter ting, til forskjell fra Google som betyr uendelig.
- Jeg har fått masse spørsmål fra folk når jeg forteller at jeg driver denne siden. De sier: Du er en luring, men jeg svarer nei, jeg er ingen luring. Google og Goggle er to forskjellige ord og det er selvsagt noen som kommer inn fordi de skriver feil, men de kommer ikke tilbake hvis ikke siden er god, sier Nybråten.
Hehe, jeg vil påstå at 98% av besøkende er type-in trafikk som skulle til google.no. Luring!