Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TradeDoubler konferense

Anders@TD

Medlem
Hej alla glada medlemmar i forumet.
Vi på TradeDoubler i Norge diskuterar att genomföra en konferens för affiliates under våren där vi tänkte tala om hur vi ser på marknaden för affiliates i Norge och vilka möjligheter som finns för att öka intjenningen deres.

I förbindelse med detta skulle jag behöva ha hjälp av er att reda ut följande frågor:

1) Finns det ett intresse av en sådan konferens?

2) Vilken dag är bäst? Vi diskuterar att lägga det på en fredageftermiddag så att ni som bor en bit ifrån Oslo har mulighet att resa hit? Hur villiga är ni att resa till Oslo för ett sådant evenemang?

3) Vad vill ni att vi ska ta upp på en sådan konferens?

Hälsar Anders på TradeDoubler i sitt första inlägg :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hadde vært kjekt og morsomt å være med på, men har desverre ikke mulighet da jeg må ut med en hel formue om jeg skal fly til Oslo fra Haugesund
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Hei Anders,

Velkommen til forumet!

Jeg har -- som alltid -- altfor mye fritid, og stiller mer enn gjerne opp på en slik konferanse.
 

picxx

Well-Known Member
Kan desverre ikke stille (medmindre TD sponser bilett fra bkk).

Noen av de spørsmålene som bør stilles er jo TD nedetid, TD heller "dårlige" rater sett oppimot andre nettverk og TD overprising til annonsører...en overlever bare sååå lenge på wtm.. :D
 

Bjrl

Medlem
Personlig ville jeg ikke deltatt. I hovedsak fordi jeg prioriterer å bruke tiden min på andre ting enn å sitte på konferanser som jeg har svært begrenset egennytte av, og som det i tillegg er vanskelig å se at tjener et mer almennyttig formål som jeg sympatiserer med. Med andre ord vil ikke deltagelse fra meg tjene noen strategisk hensikt for min egen del.

Når jeg i tillegg er av den soleklare oppfatning at man kan gjøre det bra innen affiliate marketing uten å dra på slike konferanser - og jeg mener at konkurranseforholdene i bransjen er den beste drivkraften for bransjens egenutvikling - så kan jeg si at det er bortimot helt sikkert at jeg ikke ville deltatt.

Men jeg ønsker dere likevel lykke til med arrangementet dersom dere gjennomfører det.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Personlig ville jeg ikke deltatt. I hovedsak fordi jeg prioriterer å bruke tiden min på andre ting enn å sitte på konferanser som jeg har svært begrenset egennytte av, og som det i tillegg er vanskelig å se at tjener et mer almennyttig formål som jeg sympatiserer med. Med andre ord vil ikke deltagelse fra meg tjene noen strategisk hensikt for min egen del.

Jeg ville heller satt av et par timer for denne konferansen kontra denne makrelldorginga.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om jeg er hjemme i Norge når dette eventuelt gjennomføres kommer jeg nok så absolutt til å stille. Jeg kunne gjerne tenke meg å høre TD snakke om sine fremtidige planer og visjoner, samt komme med noen innspill på hvordan ting er i dag.

Kanskje er noen av annonsørene også der?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
har sikkert ikke mulighet til og komme...

Men skulle gjenre vært filmet slik at man kunne sett på det (feks via tradedoubler sine sider)

Ting dere burde tatt opp er kanskje:
Hvordan plasere rekamen riktig
hvordan bruke det nye systemet (dere har vel kjøpt opp adsense lignende program)??
 

Anders@TD

Medlem
Tack för era svar, det var flera väldigt bra förslag.
Speciellt tack Julian för idéen om att filma konferensen, då får också folk utanför Oslo möjlighet att se den efteråt.

Personlig ville jeg ikke deltatt. I hovedsak fordi jeg prioriterer å bruke tiden min på andre ting enn å sitte på konferanser som jeg har svært begrenset egennytte av, og som det i tillegg er vanskelig å se at tjener et mer almennyttig formål som jeg sympatiserer med. Med andre ord vil ikke deltagelse fra meg tjene noen strategisk hensikt for min egen del.

Jag är inte helt säker på att jag ser din poäng. Vi på TradeDoubler sitter med statistik och informasjon fra över 114 000 nettsider i Europa och vet exakt vilken typ av insatser som är bra och dåliga når det gäller för en affiliate att lyckas bra. Denna informasjon vill vi naturligtvis gärna dela med oss av, och detta är bakgrunden till förslaget kring en konferens.

Vi är inte intresserade av att skapa en konferens som ingen vill besöka, och det är därför jag ställer frågan till dere. Dere ska styra innehållet i konferensen - det är 100% en konferense för affiliates.

Detta är ett preliminärt utkast på vad vi tänkt oss att konferensen ska innehålla:
- Marknaden i Norge. Vad tror vi händer i Norge framöver? Vad har hänt i resten av Europa? Hur påverkar detta Norge? Vad gör TD framöver? Framtidsplaner?

- Optimalisera din intjäning - vilka insatser genererar mycket pengar? Vilka insatser fungerar inte alls? Vad bör man lägga tiden på? Vad gör affiliates i resten av Europa - exempel på några ting som fungerar extremt bra i Europa men som inte används i Norge ännu.

- Nya sätt att tjäna pengar med TD. Lite tips och trix. Tekniska features och hur de fungerar.

- Hur fungerar sporingen? G1 kontra G2. Djupdykning i tekniken - generera custom reports och programmera mot TD-interfacet (För avancerade brukare, utvecklare och intresserade).

- Några cases. Vi ber några stycken sända in sina webbsidor till oss i förväg och vi presenterar vad vi skulle ha gjort för att maximera intjäningen.

- Frågor - fråga vad ni vill.

Jag tror dessa punkterna dekker det mesta av vad ni föreslagit såhär långt. Fler idéer/synspunkter? Är dere intresserade av innehållet? Något vi ska plocka bort ovan?
 

Adrian

New Member
Nice!
Høres veldig bra ut, og hadde eg vært i nærheten av oslo hadde eg lett tatt turen. Men eg gidder ikkje ta fly fra bergen for å være med. Men som Julian sier, det hadde vært topp om dere la ut en video fra konferansen.
Det hørtes ut som det var mye spennende dere kunne tilby på programmet.
 

Niclas

New Member
Oj, jag glömde det viktigaste:
Vi bjuder naturligtvis på öl efteråt :)

Om dere har Coca Cola til de som ikke drikker øl så er jo dette veldig interessant.

En hel dag med masse nyttig info og praktiske tips for affiliates og gjerne litt tid til snacks og mingling med partnere og konkurrenter midtveis er flott. Er det derimot to timer med hvor fantastisk TD er og så 15 minutter med spørsmål og svar på tampen så er det uinteressant.

Så gjør det interessant for affiliates og gi oss litt å spise og drikke så kommer vi. :)
 
Topp