Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TradeDoubler konferense

Anders@TD

Medlem
En hel dag med masse nyttig info og praktiske tips for affiliates og gjerne litt tid til snacks og mingling med partnere og konkurrenter midtveis er flott. Er det derimot to timer med hvor fantastisk TD er og så 15 minutter med spørsmål og svar på tampen så er det uinteressant.

Dette evenemanget är tänkt för affiliates som ett event för att dela kunskap med syfte att dere blir mer bevisst om vad som genererar intäkter. Självklart blir det ur TradeDoubler's perspektiv, då den statistik och den kunskap vi sitter inne med kommer från TradeDoublerkontoren runt om i Europa.
Dock är kunskapen universell och vi kan naturligtvis inte hindra er från att använda er kunskap hos konkurrenter som tillbyr affiliateprogram :)

För att konkludera: Konferensen kommer vara 100% utbildning/oppläring.

Ps. Självklar fixar vi alternativ dryck till öl - Mats@TD dricker inte heller alkohol - så vi måste ändå ordna något till honom :) Ds.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er interessant at TD ser muligheten for å få til bedre "networking" med sine affiliates og at de ønsker å få mer ut av allerede eksisterende affiliates.
Vi spiller tross alt på samme lag!

Jeg håper bare at dere er såpass "tøffe" at dere tar tak i de åpenbare spørsmålene om hvorfor utbetalingen er mye lavere enn andre selskaper som tilbyr samme annonsører.
Og, påfølgende da hvorfor vi som publishere skal bruke TD!
Videre skulle jeg ønske å høre om dere har tanker rundt den økte konkurransen i affiliatemarkedet - hva skal TD gjøre for å beholde oss publishere? Kommer det noen incentiver? Ikke nødvendigvis rene kroner som bare premierer de som allerede tjener mest!

Videre kunne jeg tenkt meg at dere, enten via interne ressurser eller eksterne ressurser, har et innlegg om SEO/traffic building.

Konkret temapunkt: Hva er forskjellen på å drive affiliatebusiness i Norge/Skandinavia og resten av Europa/verden?

Et annet punkt som kunne vært interessant er å få litt tall på trender innen internettannonsering. Enten levert av TNS Gallup eller Confetti eksempelvis.

Hva er forskjellen på de annonsørene som velger nettverk som TD vs de som velger å bruke mediebyrå eller booke direkte med mediet selv.

Trenden blant annonsørene er at de er blitt mer bevisste i sin burk av internettannonsering og nå vet hva de vil ha ut av nettet og ikke er så opptatt av hvor de har annonsene. Vil dette si at vi vil se et større utbud av annonsører hos nettverk som TD? Vil dette si at man kan se økte annonsepriser, og dermed høyere utbetaling til oss publishere? Eller er konkurransen så stor at annonseprisene vil stå stand-by, eventuelt synke? Hva er TD's formening om dette?
Og, hvor går "smertegrensen" for TD i forhold til å få inn flere annonsører i forhold til dagens portefølje?

Jeg skal sikkert komme på flere ting etterhvert og er mer enn gjerne med på å bidra til at det skal bli en positiv konferanse.

Jeg har også et forslag til dere som jeg skal pm'e dere.
 

Anders@TD

Medlem
Det er interessant at TD ser muligheten for å få til bedre "networking" med sine affiliates og at de ønsker å få mer ut av allerede eksisterende affiliates.
Vi spiller tross alt på samme lag!

Jeg håper bare at dere er såpass "tøffe" at dere tar tak i de åpenbare spørsmålene om hvorfor utbetalingen er mye lavere enn andre selskaper som tilbyr samme annonsører.
Og, påfølgende da hvorfor vi som publishere skal bruke TD!
Videre skulle jeg ønske å høre om dere har tanker rundt den økte konkurransen i affiliatemarkedet - hva skal TD gjøre for å beholde oss publishere? Kommer det noen incentiver? Ikke nødvendigvis rene kroner som bare premierer de som allerede tjener mest!

Videre kunne jeg tenkt meg at dere, enten via interne ressurser eller eksterne ressurser, har et innlegg om SEO/traffic building.

Konkret temapunkt: Hva er forskjellen på å drive affiliatebusiness i Norge/Skandinavia og resten av Europa/verden?

Et annet punkt som kunne vært interessant er å få litt tall på trender innen internettannonsering. Enten levert av TNS Gallup eller Confetti eksempelvis.

Hva er forskjellen på de annonsørene som velger nettverk som TD vs de som velger å bruke mediebyrå eller booke direkte med mediet selv.

Trenden blant annonsørene er at de er blitt mer bevisste i sin burk av internettannonsering og nå vet hva de vil ha ut av nettet og ikke er så opptatt av hvor de har annonsene. Vil dette si at vi vil se et større utbud av annonsører hos nettverk som TD? Vil dette si at man kan se økte annonsepriser, og dermed høyere utbetaling til oss publishere? Eller er konkurransen så stor at annonseprisene vil stå stand-by, eventuelt synke? Hva er TD's formening om dette?
Og, hvor går "smertegrensen" for TD i forhold til å få inn flere annonsører i forhold til dagens portefølje?

Jeg skal sikkert komme på flere ting etterhvert og er mer enn gjerne med på å bidra til at det skal bli en positiv konferanse.

Jeg har også et forslag til dere som jeg skal pm'e dere.

Hej

Diskussionen tenderade att glida in lite på alkohol - tack för att du fick tillbaks tråden "on topic" :)

Dina synspunkter är fantastiskt bra. Jag är 100% enig med dig - vi ska jobbe sammen for å få mest mulig ut av trafikken och se till att affiliates arbetar på en intelligent måte når det gäller att få betalt för sin trafikk. Den vanligaste källan till irritation bland affiliates är betalning/provisjon och det är helt naturligt. Att tjäna pengar på CPO-baserade kampanjer är inte så enkelt som att slänga upp en banner - det kräver ofta ganska mycket energi, men när man väl lyckas kan det gå hur bra som helst och det finns gott om affiliates i vårt nätverk som har detta som sitt levebröd.

Jag kommer revidera vårt förslag till agenda så att vi får mulighet att diskutera alla dina punkter på konferensen.
Jag lovar att vi kommer ta tag i alla "tuffa" spörsmål dere måtte ha. Jag tror att det är viktigt att dere förstår vilken situation vi sitter i (bland annat när det gäller ulike provisjonsnivåer i ulike nettverk) och det är oerhört viktigt att vi förstår hur dere tänker. Det är lätt som affiliate att ställa krav på TradeDoubler och sedan bli irriterad hvis vi inte klarar att motsvara deres förväntningar, men faktum är att många ting är ogenomförbara på grund av marknadssituationen.

Jag ger er mitt ord på att jag inte kommer "försvara" orimligheter utan det bästa vi kan göra är att förklara varför det är som det är och ge vår syn på deres spörsmål. Det är också mycket möjligt att ni kan ge oss goda idéer på vad vi kan göra bättre - vi är trots allt bara 12 personer som jobbar med detta på TradeDoubler i Norge och dere är 27 000 affiliates (jag räknar inte med att alla kommer på konferensen :)). Vi vet inte alltid bäst och tar gladeligen emot inspill som kan förbättra för alla.

SEO är ett ganska stort kapitel och frågan är om vi har tid att djupdyka i detta... jag tänkte mig i utgangspunkten en 3-timmarskonferense och jag tror att det kan bli lite för mycket om vi kör allt på en gång. Hvis dette blir en suksess kanske vi ska köra mer regelmässiga events där vi kan fokusera på ulike ting, bland annat skulle man då kunna köra ett SEO-event?

En slik konferense är ett bra sätt att få en god dialog med dere och vår intensjon med konferensen är att det ska vara ett samtale oss emellan med ett antal fasta punkter som vi diskuterar kring.

Jag återkommer snart med en reviderad agenda.

Jag behöver också ha lite förslag på tider för detta. Vilken dag i uken är bäst? Vårt förslag är en fredageftermiddag då det kanske är lättast för de flesta att komma ifrån arbete/skola och annat. De flesta affiliatarna finns heller inte i Oslo och de som reiser vill sikkert kunna tillbringa helgen i Oslo och hälsa på vänner och liknande här i samband med detta. Vi vill göra ett event som alla har möjlighet att besöka, inte bara de som bor i närheten av Oslo.
Är det kanske bättre att köra på en lördag eller söndag?
 
Topp