Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt nyttig kritikk på Sveip.no

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, det er akkurat det jeg mener, jeg tror ikke den typen startsider er mye brukt blant nye/yngre nettbrukere, og de eksisterende startsiden.no-brukerne... vel, de tror jeg er vriene å omvende. Da må man gi dem en virkelig god grunn til å bytte, og å kopiere konseptet nærmest punkt for punkt tror jeg ikke er den rette taktikken da - hvorfor bytte hvis det de bruker nå er nærmest klin likt?
 

Starbuff

Medlem
Det er ikke noe. Jeg har aldri færre enn 100 tabs fordelt på 7-10 vinduer oppe.

Og jeg bruker startsiden.no hver eneste dag, har gjort det i 10 år og ser ingen grunn til å bytte...
Vet hvordan det er, man holder seg til ting man er vandt til og som virker :)

For min del så manglet startsiden.no for mye til at jeg kunne bruke den effektivt, som igjen var en av grunnen til at jeg laget Sveip.no :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hm, ok, det er så lenge siden jeg har brukt startsiden at jeg ikke husker helt hva som er der/ikke er der, hva er det du har som startsiden ikke har - bortsett fra at du tydeligvis har enda flere linker?

lurer på om du bør prøve å skille litt mer mellom ting, for meg blir det nå en eneste stor grå masse, jeg gidder rett og slett ikke å begynne å lete etter noe nyttig der. Jeg ville ha starta med å droppe gråfargen på bakgrunnen, og ha brukt litt farge - kanskje på overskriftene for å få dem til å stå litt mer fram. Nå er det bare annonsene som har farge der, og selv om det nok kan føre til at du får bedre klikkprosent på dem, så vil det nok også føre til at folk får inntrykk av at "her er det bare annonser".

Husk også at eldre brukere (som nok er en stor del av målgruppa di) ofte har litt dårlig syn, dermed er det viktig med god kontrast, og gjerne også større tekst.
 

zapotek

Medlem
Startsiden.no surfer mye på at de har vært så lenge i gamet. Jeg hørte en gang en historie om en far som ble sint på sønnen fordi han hadde "ødelagt" Internett. Det sønnen hadde gjort var å forandre startside i nettleseren fra Startsiden.no til Google.no...

Siden din er mer enn bra nok. Utfordringen er å få folk til å bruke den som en startside i nettleseren sin. Det holder ikke bare at den er omtrent like bra som Startsiden.no. Enten må du ha noe unikt i tillegg til det konkurrentene har, eller/og så må du bruke en god del grunker på å markedsføre den.

Det første jeg ville ha gjort er å byttet ut den toppbanneren (Proteinfabrikken, som du sikkert ikke tjener allverden på idag), med en egenlagd banner med oppfordring / instruksjon om hvordan brukeren setter siden som startside i nettleseren. Deretter kan du jo alltids fyre igang en Facebook- og Adwordskampanje ala "Prøv Norges nye startside!", og se om noen av nye besøkende blir faste brukere.
 
Sist redigert:

Starbuff

Medlem
Startsiden.no surfer mye på at de har vært så lenge i gamet. Jeg hørte en gang en historie om en far som ble sint på sønnen fordi han hadde "ødelagt" Internett. Det sønnen hadde gjort var å forandre startside i nettleseren fra Startsiden.no til Google.no...
Dette er nokk ikke en unik historie :) Min far var på randen av å hive maskinen ut av vunduet når siden min var nede p.g.a noen serverproblemer her for en stund tilbake :D

Siden din er mer enn bra nok. Utfordringen er å få folk til å bruke den som en startside i nettleseren sin. Det holder ikke bare at den er omtrent like bra som Startsiden.no. Enten må du ha noe unikt i tillegg til det konkurrentene har, eller/og så må du bruke en god del grunker på å markedsføre den.

Det første jeg ville ha gjort er å byttet ut den toppbanneren (Proteinfabrikken, som du sikkert ikke tjener allverden på idag), med en egenlagd banner med oppfordring / instruksjon om hvordan brukeren setter siden som startside i nettleseren. Deretter kan du jo alltids fyre igang en Facebook- og Adwordskampanje ala "Prøv Norges nye startside!", og se om noen av nye besøkende blir faste brukere.
Det kommer faktis inn noe kroner på bannere, så det er greit å ha de der til jeg får leid de bort selv. Har inntrykk av at folk ser "Sett som startsdie" oppe i hjørnet rimelig greit, fordi det er litt trafikk på den knappen.

Og ja, det blir nokk noen knoner som ryker på reklame i tiden fremover :eek:

Har ligget tett på 800 unike brukere de siste dagene med en liten adwords på google... ting går fremover :)
 

zapotek

Medlem
Sånn apropos. Startsiden.no kjører en kampanje på radio i disse dager nettopp med fokus på "startsiden for mobil".
 
Topp