Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger noe a la artige.no sitt theme

Sitter og ler litt på Artige bilder, også ser jeg at de jo bruker et theme som jeg kunne ha brukt til et par av mine egne sider. Men jeg kan ikke finne et theme som har samme funksjoner som dette for WP, da altså en tynn linje øverst på siden, med en liten logo til venstre, dagens/ukens/månedens beste, Facebook-knapp etc. Må man kode alt dette sjøl, eller finnes det noen ferdig-theme som har disse funksjonene, evt. noe som er halvferdig, der det ikke er så alt for mye koding? Spør fordi det sikkert finnes et eller annet theme for affiliate-salgssider som jeg kan bruke, det er bare det at man omtrent drukner i dem uten å finne funksjonene jeg nevnte.
 

Kassimaja

Geocacher
Utafor emne: Spikre, kan du si noe om hvordan artige fungerer backend?
 

xdex

Medlem
Husker jeg lagde en clone, for en stund siden. Var kun ett prøve-prosjekt. Skjønner absolutt ikke hvorfor man skal bruke wordpress her, mye lettere og utvikle noe selv. Bare ha ett enkelt design klart.

1) Ha ett enkelt design
2) Lag en crawler som stjeler bilder fra andre sider, som blir liggende i en tilfeldig kø (slik at det ser ut som at det alltid kommer nye bilder)
3) En funksjon som godkjenner/sletter bilder

vips, alt du trenger, alt går av seg selv. Kan også være lurt og knytte det opp med en proxy, da enkelte kanskje banner adressen fordi de misstenker crawling. Forskjellige proxy IP'er (trenger ikke mere enn 20-30stk) og du får kjøpt det relativt billig. Du trenger heller ikke crawle mere enn 2-3 forskjellige sider til dagen. En ny proxy ip pr dag, p åde 3 ulike sidene. Begynn på nytt, når du når nr 30. Finnes ulike måter og gjøre dette på, så bare ett eksempel.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Er ikke 100% sikker paa om jeg har rett eller tar feil, men mener aa huske at han bak artige.no faktisk postet utviklingen av siden her paa WF. Husker jeg riktig er det som xdex sier, kun et script som autoposter crawlede bilder fra andre oppgitte sider.
Tar jeg feil gjoer jeg jo det...
 
MÅ ikke bruke WP, var bare de første som slo meg, og det er det jeg er vant til. Er litt hjelpeløs når det gjelder kodinga, serru. Men mange bra forslag her :)

Om det er som picxx sier, kan det vel være lurt å søke litt og se om jeg finner tråden artige.no laget på forumet her.. me får sjå!
 
Shait, jeg er håpløs på koding, altså. Så på Underscores og Bootstrap, men er det ikke en enklere måte å gjøre dette på? Det skal jo bli (tilsynelatende) tidenes enkleste side. Bootstrap er jo ganske enkelt, men jeg vet ikke hva alle innstillingene gjør (altså de på denne siden Customize · Bootstrap)

Hvorfor er WP uegnet, forresten?
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
Skal du lage en kopi av artige også når det kommer til funksjoner osv? Og også til innhold? I så fall er siden ganske avansert og automatisert - mer andre ord effektiv i drift. Du finner nok ingen ferdig script. Du kan jo kontakte noen utviklere og se hva de er villig til å ta jobben for.
 
Tja, jeg hadde i grunnen bare tenkt å koble siden til Facebook. Slike sider får vel ikke så voldsomt med trafikk fra Google uansett, så vil anta at jeg ikke er SÅ avhengig av å ha ei Google-vennlig side. Det jeg da sitter igjen med er ganske enkelt ei side med ei linje øverst, der man kan ha en liten logo og en Facebook-knapp. Må også ha Face-kommentarfelt under postene, og en "Lik"-knapp under - men er dette så avansert? Har jo lagt til "Lik"-knapper på andre sider, det var veldig enkelt. Grunnen til at jeg tenkte på WP var bare at der kan man velge hvor mange poster som skal vises på forsiden. Dette kan du vel styre uansett hvilket oppsett du har, men jeg tenker automatisk mot WP siden det er det jeg jobber mest med.

Det skal dog ikke postes noe automatisk, jeg gjør alt manuelt.
 
...men de har noen snedige funksjoner da, som dagens/ukens/månedens beste, "nyeste" helt til venstre øverst. Hadde vært gull med slike funksjoner. Men om det er veldig avansert overlever jeg jo uten..
 
Topp