Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger upraise på korfu.no

OldHP

Medlem
OK

Korfu skrives corfu på engelsk.. Alle søkeordene nedenfor er norske når jeg søker på korfu i norge så de 50,000 søkene kan ikke være tyske søk inkludert, da korfu skrives på samme måte, kan det det? Er ikke globale søk innenfor Norge?
 

adeneo

Medlem
Det er riktig, hvis man utelukker søkeordet korfu i andre settinger, slik som i setninger eller andre nære treff, skriveleif osv. og setter eksakt, så får dette ordet kun 1300 treff i Norge.
 

OldHP

Medlem
hmm

adeneo: Sikker på det? Er det ikke nordmenn som går inn på google.com og søker etter korfu der? Jeg valgte jo norsk og norge så det kan jo ikke være andre land.
 

adeneo

Medlem
Tja, vet ikke om det har noen betydning om man går inn på .com eller .no eller .is for den saks skyld, Google bruker databaser med ip adresser til å avgjøre din faktiske fysiske posisjon, og jeg regner med det er dette de bruker når de angir søkeresultater for Norge, ikke bare søk på Google.no ettersom det finnes mange embeddede søk og annet som også går igjennom Google, men jeg vet ikke dette sikkert, bare tipper jeg.
 

looper

Medlem
Uansett, du har ett helt ok domene. Det er ikke verdt opp i skyene og det er begrenset hva en evt. kjøper vil betale for det. Har selv hatt en prosess på SørAfrika.com og disse er ikke lette å selge med god profitt.

Men istedenfor å selge domene bør du jo lage en infoside om Korfu?Om det er som du sier verdt så mye så hvorfor ikke slenge opp noe selv?
 

OldHP

Medlem
Jo

Jeg har tenkt på det samme og jeg kommer faktisk fra Kreta noe som burde gi meg mer til gode når jeg skal isåfall lage reisesider til hellas men er helt tom på det område, vet liksom ikke helt hva jeg skal fylle slike reisesider med.. Har planer om ihvertfall å kjøpe et par hellas nettsider om landet går tilbake til drachmer.
 

OldHP

Medlem
hm

Fordi nordmenn liker å spare penger, syns jeg har hørt at hellas turismen har falt fordi mange har funnet ut at det er dyrt der nede, før kostet en halvliter på barene 10-15 kroner med drachmene, nå koster de med euroen 40kroner.
 

looper

Medlem
Tror ikke dette er en noe så veldig avgjørende faktor, Hellas vil nok være ett åpenbart land for mange nordmenn uansett pris per øl.Prisnivået på destinasjoner er ikke en veldig viktig faktor for valg av reisemål.

Det man vil se i de neste årene er at øyer som Korfu og andre lignende destinasjoner vil satse mer på nisjer. En ser at flere destinasjoner som har hatt masseturisme ifma av charter satser nå på mindre volum men ett mer pengesterkt volum.

Det jeg prøver å si er at drachmene vil ha lite å si, dog det kan ha litt å si for reiselivsnæringen på Korfu om drachmene gjør det billigere å være turist for da vil turistene legge igjen mer penger.

Hvis du i tillegg har lokalkunnskap om Korfu så burde du gå ett 100% inn for dette så klarer du nok å få inn mer enn domene. Dog det kan være litt sesongbetonet;)
 

adeneo

Medlem
Og i Tadjikistan koster en øl 2 kroner og 20 øre, men turismen uteblir av en eller annen grunn?

Men du har nok rett i at turismen vil ta seg opp noe dersom prisene faller ettersom dette allerede er et populært feriemål for mange.

Personlig hadde jeg heller tatt ølen i Asia enn sammen en gjeng sleske tyrkere, men nå er ikke jeg blondine fra vestkanten, så hva vet vel jeg :confused:
 

OldHP

Medlem
hmm

er det avisleseren adeneo?

looper: "Prisnivået på destinasjoner er ikke en veldig viktig faktor for valg av reisemål." Prisnivået på selve billettprisene vil ikke falle mer da det ikke kan falle mer ned enn det er idag, har sett reiser tur ned til kreta for 2-400 kroner om ikke retur også samtidig. Det jeg mener er prisene på varer, hoteller, bilutleie etc.
 

Bjørn

Domenespekulant
ser i utgangspunktet ingen verdi på domenet, såfremt du ikke finner en kjøper som kan være veldig interessert...
 
Topp