Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tyveri av bilde?

Fredrik

Medlem
Sjekk denne artikkel i din side. Her er det limt inn et bilde av et kamera. Helt tilfeldig så er dette et produkt jeg er rimelig alene om i Norge gjennom denne side

Så står det videre at bildet er fra Colourbox/Dinside. Kamerabildet ligger ikke på colourbox og det er i tillegg for dårlig til å være på en slik tjeneste. En annen ting er at tar man et søk i google på "overvåkningskamera" så kommer min underside med dette produkt opp rimelig høyt.

Spørsmålet er da følgende: Kan man bare rappe bilder slik? Jeg kunne feks tenkt meg en link eller "takk til heltsikker.no for lån av bilde, den råeste nettbutikken ever, og billigste, og beste".

Jeg må legge til at jeg ikke vet 100% med sikkerhet at dette bildet er tatt fra meg.
 

picxx

Well-Known Member
send faktura til dinside+itpro og be de betale innnen 2 uker.
 

picxx

Well-Known Member
fake journalister er idioter....
 

Fredrik

Medlem
itpro? Hva med dem? Finner ikke noe der.

Ellers er jeg ikke opptatt av penger men derimot at rett skal være rett. På noen av produktene vi selger så har vi ikke produktbilder fra leverandør uten må faktisk bruke mye tid på å lage dette selv. Nå husker jeg ikke i forbifarten om det er vår fotograf som har tatt dette bildet eller om det kommer fra leverandør.
 

Christian

Medlem
IKKE send de en faktura!
Send heller en hyggelig mail til de og spør om de har brukt bildet fra deres side, og i så fall kunne du ønsket deg en kreditering av bildet.

Det er garantert ikke siste gangen Dinside lager en artikkel med samme tema og hvis du greier å få til en hyggelig tone med deg kan det godt være at det er du som blir sitert i neste artikkel. Det skjer garantert ikke hvis du begynner å faktuere og lage baluba med de!
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Helt enig Med Christian.

Send en mail til journalitsten og si at du er eieren av bildet(link til din side). Be om at dette kreditteres med Firmanavn og url ;) for å unngå videre reaksjoner.

Eller enda bedre, ta en telefon! Neste gang ringer hun kanskje deg ;)
 
Topp