Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Umiddelbar hjelp!!!

Fredrik

Medlem
Vet ikke helt hvor denne hører hjemme men her er problemet:

Har en venn som har blue screen of death i windows. Pcn rebooter så fort blå skjermen kommer opp så man får ikke lest eventuell feilmelding. Funker ikke i sikkermodus eller noenting.

Han skal uansett kjøpe ny pc men hva gjør man for å redde data?

Kan man feks boote fra Linux USB og hente data derfra eller noe? Han har forøvrig vista som OS.
 

affi

Medlem
Dersom det er en stasjonær kan du forsøke å dra ut alle unødvendige kort, ha bare èn minnebrikke i (i tilfelle noen er defekt) og koble fra alt mulige eksterne USB-duppeditter.

Er det en laptop er nok eneste løsning å stappe i Windows-plata og kjøre Repair. Er det Vista funker Repair-greiene faktisk overraskende bra (hadde sikkert bare flaks da jeg testa).
 

testdriver

Ha det bra..
Husker jeg skulle formatere C: en gang på laptopen. Hadde den eksterne HD-en tilkoblet og trykket som vanlig i all hui og hast. Endte opp med å rense den eksterne istedet for C:.

Brukte et HD recovery-program og fikk gjenopprettet 95% av all data.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Skudd i blinde; Kan man ikke ta ut harddisken fra en bærbar og koble den til en stasjonær? Sikkert forskjellige koblinger, men finnes det overganger?


Dette var intet skudd i binde, men innertier ;)

Har selv måtte gjøre dette, ta ut harddisken - Dro til datakjeden å kjøpte en USB adapter til harddisken på den bærbare for å ut data.
 

Gaasehud

Medlem
Det samme skjedde med meg, testdriver. Da hadde jeg backa opp "alt jeg har" på rundt 400 GB, og mista alt. Men brukte GetDataBack til å finne fram alt sammen (søkte gjennom hardisken hele natten).

Støtter brukernavns forslag. :) Om innholdet er viktig er pengene for et adapter verdt det!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Spørs litt hva slags harddisk som sitter i den bærbare maskinen. Rimelig enkelt med sata f.eks. Da er det bare å nappe den ut og koble den til en stasjonær maskin.
 

muffins

Medlem
Ville først prøvd å kjøre en linux live-cd, hvor du bare booter opp fra cden, og får bruke systemet fritt kun fra cden, ingenting installeres. Herfra kan du få tilgang til windows disken og hente ut data. Har gjort det selv flere ganger når windows installasjonen har gått rett vest :)

Prøv f.eks Ubuntu

Er det viktige data, så anbefales ikke å kjøre noen repair cd for windows, men heller fokusere på å få reddet dataene først. Etter det så kan man jo bare kjøre på med repair.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Over tid har jeg også kommet over en god del blåskjermer i Windows, og har i nesten alle tilfeller klart og få dem bort takket være Windows sitt eget "reparasjons-verktøy" som vi får tilgjengelig dersom vi booter fra Windows XP sin cd. Alt jeg pleier og gjøre er rett og slett og skrive ny oppstartsektor og noe slikt på harddisken, og dette har da fått blåskjermen bort omtrent alltid.

Det kunne jo vært en løsning, og samtidig vil jo maskinen fungere optimalt igjen etterpå.
 
Topp