Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Kenneth: han har da i høyeste grad et tema hvis du ser over artiklene hans - generelt er det selvutvikling det handler om, med noen få unntak. Potensielt et område med et ENORMT publikum, men kan nok ha nytte av å gjøres mer lettlest.
Mulig at bloggens hovedmål handler om selvutvikling, men det er så absolutt ikke det inntrykket man får når man ser på bloggen. Når man ser på toppdelen av den, så får jeg inntrykket av en dårlig kopi av agurkposten. Utifra sitatet under logoen får man inntrykket av at bloggen skal tilby underholdning, noe den ikke gjør.
Når jeg går dypere til verks på siden og leser noen av innleggene, så ser jeg ikke annet enn en personlig blogg. Hvem bryr seg vel om karrieretips fra en 20-åring som gikk fra å sitte i kassa på kiwi til å starte egen blogg for å brødfø seg? Jeg synes ærlig talt det blir for dumt. Skal man skrive om et tema, så bør man ha litt bakgrunn for det. Hvor mange av de store norske helsenettstedene er drevet fra et gutterom? Det blir litt det samme som en 16 åring som klarte å lurte seg inn på MSN-lista mi for å få SEO tips til nettsiden sin om bil, biltester osv. Når jeg leser gjennom bloggen finner jeg f.eks tips som bare gjør meg oppgitt..:
Fra Hva skal du bli når du blir stor? | Glabladet.no :
Skulle du tilfeldigvis gå i 10. nå og ikke aner hva du skal søke på til høsten: Ta deg like gjerne fri, i stedet for å kaste bort verdifull tid på noe du kanskje ikke vil. Eller hvis du sitter fast i en linje på videregående, som føles helt feil for deg på alle måter: Dropp ut. Benytt fri-tiden du får til å planlegge hvordan du kan sørge for din egen inntekt. Straks du blir 18, registrerer du enkeltpersonforetak, og setter i gang. Så kan du se på dine hjernevaskede klassekamerater som sliter med lang utdanning og enorm studiegjeld, mens du håver inn penger allerede fra du er 18, og tenker at du er glad du ikke er dem.
Hva er logikken i det her? Nå til dags går 2 av 3 ENK under i løpet av noen driftsår. Hva får Mr. Sindre til å tro at man håver inn penger bare av å starte et ENK? Sindre har selv nettopp sendt inn papirene sine og satser på penger fra blogging, noe som betyr at han har null erfaring så langt og har heller ikke tjent noe.
La oss ta en titt på sparetipsene hans:
I introduksjonen gjør han narr av folk som kjøper ting på tilbud og derved sparer penger. Hvis du kjøper et produkt du må ha til en lavere pris en vanlig, vil ikke det være sparte penger da?
Så kommer vi til overskriften "billig i drift". Her finner vi dusjetipsene hans (btw, hvem faen bryr seg om hvor ofte Sindre dusjer?). Det geniale sparetipset er å dusje annenhver dag. Dette var jammen nytenkende. Hva med folk som svetter mer enn andre? Eller oss som bor i Australia?
Genialt, oppfordre folk til å ikke spise mat. Smart. Hva med å heller planlegge kostholdet litt bedre, kjøpe inn mat som er på tilbud og spise mindre ute?Jeg spiser lite mat - Det gjelder å se det positive i mine kresne matveier. Lite mat medfører lite forbruk til mat. Lite forbruk vil si penger spart.
Hvordan er i det heletatt dette et tips?Jeg veier lite - Dvs. at jeg f.eks trekker mindre drivstoff ved å reise med bil, fremfor en som er overvektig. Mindre ressurser kreves for å “holde meg i gang”.
Jeg ser en drøss med andre ting jeg gjerne kan plukke på, men det gidder jeg rett og slett ikke bruke for mye tid på nå. Poenget mitt er at bloggen ser bare ut som et stort rot av personlige tanker - og no offence, men det er veldig få her i landet som bryr seg om hva du tenker. Det finnes som sagt tusenvis av andre blogger som forteller oss hva dem tenker om alt mulig. Og når det gjelder de mer seriøse tingene, så er ikke Sindre noe lojal kilde. Se bare på sparetipsene - dem er enten dårlige eller selvsagte. Selvfølgelig sparer man penger på å ringe mindre med mobilen og spare en liten sum hver månede. Dette er jo ikke noe tips engang! Blir det samme som å starte et nettsted om snekkertips, hvor hovedtipset er å kjøpe seg hammer og spiker.
Helt til slutt. Når du kommer her og spør om tips ang bloggen din, så kan du ikke forvente at alle skal rose den til skyene. Jeg synes ikke bloggen din har noe nyttig å bidra med, jeg synes ikke du skriver bra (joda, jeg ser ingen skrivefeil, men så er ikke akkurat jeg typen som har øye for slikt) og du har ikke bakgrunn for å uttale deg innen for alle temaene. Utifra det jeg har lest vil du gjøre et levebrød av bloggen din, noe jeg tror du har %0.00001 sjanse for å klare. Men hey, du lever tydeligvis i drømmen så jeg skal slutte å prøve å dra deg ned fra den. Jeg venter heller til det er tydelig at jeg har rett. Kan du sende meg en mail når du har gått lei av slik at jeg kan si "told you so!" ?
Sist redigert: