Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ups- noen tips for å tilfredsstille Googles krav jf brukersamtykke?

metallian

Medlem
Har fått denne for et par av sidene mine nå:

"25. mai 2018 oppdaterte vi Googles retningslinjer for brukersamtykke i EU for å få de i samsvar med EUs personvernforordning (GDPR), som trådte i kraft på denne datoen. I disse retningslinjene fremgår det hvilket ansvar du har for å videreformidle informasjon til – og innhente samtykke fra – sluttbrukere av appene og nettstedene dine i Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS) og Storbritannia.

Vi har registrert at appene og/eller nettstedene oppført i den vedlagte filen, ikke overholder retningslinjene våre. Dette skyldes minst ett av disse forholdene:

  • Det gjøres ikke forsøk på å innhente samtykke fra brukerne i den aktuelle appen eller på det aktuelle nettstedet.
  • I appen eller på nettstedet blir det ikke på riktig måte formidlet informasjon om hvilke tredjeparter (innbefattet Google) som også har tilgang til brukerdataene du samler inn via appen eller nettstedet. Du kan se disse kontrollene og listen over leverandører av annonseteknologi i Ad Manager-, AdSense- eller AdMob-kontoen din.
  • på andre måter ikke oppfyller kravene i Googles retningslinjer for brukersamtykke i EU"

    Jeg har på alle sidene mine bar en enkel (og sikkert ikke god nok) sånn "popup-samtykke OK" og en personvernside med litt info. Det er åpenbart ikke nok (jeg antar det bare er et tidsspørsmål før dette gjelder alle sidene mine) så da er tanken min at dette sitter velk ikke alle og gjør selv? Er det et tillegg til wordpress som fikser dette, er dt en funksjon i site.kit fra Google som jeg jo bruker på sidene ?


 

metallian

Medlem
Til infor til evt andre som leser denne tråden:

La inn Cookieyes på begge sidene over- fikk opp "popup"- med content når jeg gikk til sidene, hadde googles-policy på personvern siden men ikke F om adsense/google aksepterte løsningen. (Merk- forbehold her om at det er jeg som ikke har gjort det skikkelig)
Jeg gravde da mer i Adsense og så forstod jeg plutselig hvor og hva jeg skulle gjøre der som Travellingman vel mente i første svaret jeg fikk. Så nå er det oppe og går og Adsense har tilbakemeldt at sidene er OK og at annonsene kommer tilbake.

TAkker for hjelp!
 
Topp