Har nå den "glede" av at jeg har havnet som mottaker av en inkasso jeg mener er urettmessig.
Bakhistorien:
Driver nettbutikk og sendte mange A-post sendinger hos min lokale post i butikk, merket alle sendinger med pris så betalte for frimerkene og de klistret på.
Problemene kom når de endel ganger bare sendt sendingene uten sette på frimerker, har alle kvitteringene for at porto er betalt.
Startet komme endel regninger fra posten for sendinger uten frimerker, sikkert en 10-12 stykker hvor jeg hvergang ringte posten og de sa null problem vi stryker disse.
Nå viser det seg at de tydeligvis ikke har strøket en av disse, orginale kravet på 105kr er blitt en inkasso på 586kr.
(evnt. har jeg ikke motatt regning for sendingen så den ikke er blitt ringt inn angående)
Problemet:
Har bestredet kravet til inkassoselskapet, de fikk til svar fra posten at de ikke kan se at de har fått noen henvendelse angående kravet og at kravet blir stående.
Kontaktet posten som kunne si akkurat samme, de ser ikke noen loggført henvendelse angående regningen og kravet blir stående.
Så både inkassobyrået og posten mener at kravet er legitimt og jeg må betale det.
Mens jeg på min side mener kravet er urettmessig og kan fremvise kvittering på porto betalt, utover de 586kr er jeg prinsippient 110% imot skulle betale en inkasso for tjenester jeg allerede har betalt for.
Hva skjer nå videre når jeg nekter betale dette, havner vi i forliksrådet etterhvert eller auto-trekk?
Bakhistorien:
Driver nettbutikk og sendte mange A-post sendinger hos min lokale post i butikk, merket alle sendinger med pris så betalte for frimerkene og de klistret på.
Problemene kom når de endel ganger bare sendt sendingene uten sette på frimerker, har alle kvitteringene for at porto er betalt.
Startet komme endel regninger fra posten for sendinger uten frimerker, sikkert en 10-12 stykker hvor jeg hvergang ringte posten og de sa null problem vi stryker disse.
Nå viser det seg at de tydeligvis ikke har strøket en av disse, orginale kravet på 105kr er blitt en inkasso på 586kr.
(evnt. har jeg ikke motatt regning for sendingen så den ikke er blitt ringt inn angående)
Problemet:
Har bestredet kravet til inkassoselskapet, de fikk til svar fra posten at de ikke kan se at de har fått noen henvendelse angående kravet og at kravet blir stående.
Kontaktet posten som kunne si akkurat samme, de ser ikke noen loggført henvendelse angående regningen og kravet blir stående.
Så både inkassobyrået og posten mener at kravet er legitimt og jeg må betale det.
Mens jeg på min side mener kravet er urettmessig og kan fremvise kvittering på porto betalt, utover de 586kr er jeg prinsippient 110% imot skulle betale en inkasso for tjenester jeg allerede har betalt for.
Hva skjer nå videre når jeg nekter betale dette, havner vi i forliksrådet etterhvert eller auto-trekk?