Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av domene?

Hei alle sammen

Jeg har en idé om å lage et nettsted om en by i Europa, og sitter litt på vippen om jeg skal bruke www."byensnavn".no eller www.visit"byensnavn".no?

Noen synspunkter på dette? Siden vil selvfølgelig være rettet mot et norsk publikum og all info på norsk.

/Dan
 

holte

Medlem
Hei alle sammen

Jeg har en idé om å lage et nettsted om en by i Europa, og sitter litt på vippen om jeg skal bruke www."byensnavn".no eller www.visit"byensnavn".no?

Noen synspunkter på dette? Siden vil selvfølgelig være rettet mot et norsk publikum og all info på norsk.

/Dan
Jeg tror jeg ville valgt byens navn, men det er litt vanskelig å si egentlig. Dette med visit kan jo komme opp i teksten på siden, og hvis du legger det inn riktig (husker ikke helt hva det heter) så vil det komme opp i underteksten som kommer frem i resultatet fra søkemotoren til f.eks Google når folk søker på byen.

Synes i hvertfall at byens navn, om det er ledig, blir litt mer eksklusivt. Resten finnes det løsninger på, men det er sikkert andre her som er bedre til å svare på dette enn meg.
 

Bjørnar

Gründer
Jeg ville valgt «byensnavn».no som hovedside, og kanskje hatt et alias som var visit«byensnavn».no
Jeg hadde også valgt byensnavn.no, men jeg vet ikke hva du mener med Alias @Håvard - Nordhost ? Dersom det bare er en ren redirect, så er det ikke verdt de fem minuttene det tar å sette opp (eller kortere), for det vil bli 0 trafikk der, kun avhengig av type-in.

Men, hvis jeg kjenner deg rett @Dan Åsen Hansen , så er det kanskje et litt spesielt bynavn som gjør at du får en "dobbel ending" i domenet, som visuelt ser litt spesielt ut – så kanskje ikke bruk ".no" i logoer osv.
 
Men, hvis jeg kjenner deg rett @Dan Åsen Hansen , så er det kanskje et litt spesielt bynavn som gjør at du får en "dobbel ending" i domenet, som visuelt ser litt spesielt ut – så kanskje ikke bruk ".no" i logoer osv.

Hehe, joda, du kjenner meg ganske så godt der ja :)

Hadde vel egentlig ikke tenkt meg å lage noen logoer eller noe sånt. Dette blir et rent hobbyprosjekt, da jeg fant lite på norsk om byen da jeg var der nede. Kommer til å kjøre på bynavn.no, og siden byen er den Tsjekkiske byen Brno ser jeg det vil se litt rart ut med .no domene ja ... :)

Har ellers kjøpt både visit*-varianten, og det rene .no ...
 
Topp