Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valutta i regnskap

Saetrevik

New Member
Hei, hvordan fører dere valutta i regnskap?
Mesteparten av inntektene fra siden kommer gjennom utenlandske kunder som betaler i dollar, kun et fåtall som betaler med NOK. Så hvordan mikser dere valutta og NOK i regnskap?

Regner jeg ut vær utgift som er betalt gjennom valutta om til NOK med dagens valutta eller føres det bare inn i dollar?
 

Steve Cash

Medlem
Et norsk regnskap må du føre i norske kroner, hva slags resultat skulle du ende opp med hvis du førte beløp i kroner og dollar om hverandre?
 

Saetrevik

New Member
Bruk det beløpet som står i nettbanken/kontoutskriften. Det blir vel mest riktig?

Problemet er at alt går gjennom paypal, og når jeg bruker saldoen som er på paypal så får jeg kun opp i valutta. Skal jeg da regne ut i fra kursen de gangene jeg legger inn nye ting i regnskapet?
 

JudeQuinn

Medlem
Du foerer det du mottar i dollar omregnet med dagskurs til NOK ... Naar du mottar betaling saa foerer du dette mot utestaaende og bokfoerer differansen som agio eller disagio. Du kan ikke foere dollar og kroner om hverandre-- du maa foere i NOK!

Du kan ikke bare bokfoere betalinger .... Hver transaksjon, dvs hvert annonsetrykk eller hvert affiliatesalg maa foeres som et billag paa kundereskontro.
 
Topp