Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdien av en nettside

Martin R

Medlem
Hvordan kan man finne verdien av en nettside:

- Rabattfilm.com
- Design for 300-350,-

Nesten null trafikk.
Har tjent 100,- på siden.


Hva er verdien av Rabattfilm.com ?
 

namaste

Medlem
Hvordan kan man finne verdien av en nettside:

- Rabattfilm.com
- Design for 300-350,-

Nesten null trafikk.
Har tjent 100,- på siden.


Hva er verdien av Rabattfilm.com ?

Verdien i ditt tilfelle ligger hovedsaklig i domenet, og vil dermed avhenge av kjøperens behov.
 

adeneo

Medlem
Verdien er etter min mening akkurat null kroner.

Nettsiden har ikke hverken innhold eller kode som er unikt og har noen verdi så langt jeg kan se, og jeg kan registrere rabattfilm.no akkurat nå for registreringsavgiften i stedet for å kjøpe et .com domene av deg som helt klart er mest egnet for Norske brukere, selv om det er mulig andre land skriver 'rabatt' på samme måte ?

Det er sikkert bare meg, men jeg har vanskelig for å forstå at et design som ligger i et ferdig theme er verdt noe, og kan ikke engang se at det er verdt det du betalte for det, uten unikt og godt innhold eller et spesielt domene så er det ikke verdt noe etter min mening!
 

Alexiuz

Medlem
Enig at det ikke er verdt noe, eller mye hvertfall. Du kan kanskje selge det for ca det samme du har betalt.
 

CB-Web

Medlem
Siden min er verdt 508 dollar på blogcalculator.com ;) Men det er selvsagt ikke 100% nøyaktig..

CB-Web
 

Kassimaja

Geocacher
Verdien av en webside er generelt sett = Det noen er villig til å betale for den...
 

adeneo

Medlem
Verdien av en webside er generelt sett (ut i fra antall sider som eksisterer) = null, nada, niks...
 

clinton4

Medlem
Det mer riktige er vel X 10.

x10 syntes jeg var litt vel mye. Greit nok hvis nettsiden har et stort potensiale og sikkerheten rundt fremtidige inntekter er rimelige sikre.

Personlig så bruker jeg x1, x2, x3 eller x5 års fortjeneste som grunnlag for hva jeg er villig til å betale.
 

adeneo

Medlem
Skulle det ikke være ti måneder i stedet for tolv måneder Morten mente tro, og ikke ti års inntekt.
 

Bjrl

Medlem
Prising av nettsider er vanskelig. Jeg har kjøpt nettsider basert på kalkyler rundt historisk inntjening - bare for å oppleve at med enkle grep har inntjeningen blitt mangedoblet. Men jeg har også kjøpt nettsider der det etter kort tid har vist seg umulig å beholde den inntjeningen som har vært der.

Jeg er enig med de som mener at nettsiden som åpnet tråden har minimal verdi sånn den er nå. Men slikt er også veldig subjektivt. Ser noen noe annet i nettsiden og domenet enn det jeg gjør, kan vurderingen være helt annerledes.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Alexiuz

Medlem
vet det er vanlig for mindre sider hvertfall å basere pris på 10 mnd inntektshistorie.
 
Topp