Videreformidle søk

Røyrås

Medlem
Hei

Jeg har forhåpninger om å lage en liten søkeboks på en site, og når noen skriver inn et søkeord og trykker søk, blir søket åpnet i et nytt vindu med resultater fra et directory/katalog. Altså bruke egen database istedetfor google sin.

Kan noen tipse meg om hvordan jeg skal kode dette, eller henvise meg til litt mer informasjon om dette?

Takk

Røyrås

Medlem
Det ble litt rotete forklart.

Jeg vil sette opp en søkeboks som tar med seg søket (og søkeren) over til en annen site, og søkeresultatet vises fra sistnevntes database. Resultatet skal være det samme som om søkeren hadde søkt i directoriet i utgangspunktet.

Jeg har litt vanskelig for å få formulert dette på en forståelig måte. Men, jeg har et directory/katalog med søkefunksjon innenfor katalogens oppføringer. Istedetfor å henvise til katalogen fra mine andre siter, vil jeg ha en søkeboks som er direkte forbundet med katalogen. Når det trykkes på søk skal ett nytt vindu åpnes og vise søkeresultatet i katalogen.

Dette tror jeg ble en bedre beskrivelse. Det bør vel egentlig ikke være så vanskelig, men jeg er ikke kompetent på php så jeg hadde satt pris på litt hjelp. Søkeboksen skal jeg fint klare selv, men jeg trenger koden for å sende søket videre.

Takker for svar/hjelp

picxx

WF 09
Det finnes en god del open source scripts som gjør det du beskriver.
Søk litt på hotscripts og lignende sider :)

Topp