Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videresalg Nettbutikk

Ctech

Medlem
Hei,

Jeg har drevet en mindre nettbutikk i det siste 6 månedene.

Og har noen tanker. Det største kostnaden utenom hosting, og din egen tid. Må vel være varelager. Er det noen wholesale i Norge, som vil sende ut produktet for deg direkte til kunden slik at man slipper varelager og selve shippingen?

Da dette kan hjelpe til å øke vareutvalget på sidene. Nedsiden med dette er vel at profit marginen på slike produkter er lavere, og at sjansen for være pris ledende innen disse produktene er lave.

2. I forhold til produkter fra utlandet.

Regler for import til norge er jo den godt kjennte 199 kr reglen. Er det mulig å ha en norsk nettbutikk som selger produkter, som sendes fra utlandet?

Ta det scenarioet, at jeg som har internett butikk har forhandlet frem gode avtaler i utlandet. Hvor 3rd part tar selve pakking og sending direkte til Norge for eksempel <199 kr inkl shipping og vare.

Så min norske nettbutikk kjøper produktet fra utlandet direkte til kunden for <199 kr. Men kunden kjøper fra meg for 250 kr.

Er dette lov i forhold til norsk regelverk?
 

picxx

Well-Known Member
Regler for import til norge er jo den godt kjennte 199 kr reglen. Er det mulig å ha en norsk nettbutikk som selger produkter, som sendes fra utlandet?

Jeg solgte en god del produkter på sider som qxl og finn.no før, men måtte slutte grunnet ekstremt mange klager på moms på varene, selv om dette var oppgitt på sidene jeg solgte fra.
Nordmenn vil ikke betale mere enn det som står på prislappen!
Det du evt. kan gjøre er å tillegge varene moms før du selger dem, og betale forskuddsmoms på varene, men dette tar tid, igjen et aspekt kunden misliker.

Summa summarum: Skal du selge fra utlandet må du finne deg i ekstremt mange kundehenvendelser. Skal du selge med varelager er saken grei, men om du skal selge fra en 3.de part bør du i det minste kjenne denne og ha et godt forhold til han/henne, for det er ikke noe jeg ville gjort.
 

Ctech

Medlem
Når du sier at du solgte mye på qxl og finn.no før. Mener du at du solgte varer fra utlandet? Eller var det for få kontakt med kunder for din norske nettbutikk?

Hva med kelkoo, er det noen som har erfaring med dem?
 

Fredrik

Medlem
Satte opp kelkoo for et par dager siden i min butikk. har vel hatt ca 2 klikk. Sikkert fra kelkoo selv som har testet.

Jeg bruker selv actebis på en del av mine varer slik som store skjermer og pc osv. De sender direkte til kunde med minimal frakt kostnad samt kun 1 til 2 dagers leveringstid. Betingelsene er at du må handle varer for minst 100.000 per år. Prisene er omtrent lavest i markedet. Men de har bare elektronikk.

Hva er din bransje? Hvilke varer selger du?
 

picxx

Well-Known Member
mmmedier og euroads?

Hvorfor? og hva er det?

Hvorfor: Fordi du da kan annnonsere på tusenvis av sider uten at du selv tar kontakt med side eierene.
Hva: Det er annonsenettverk, og du vil kunne selge dine produkter via andre sider uten å selv måtte aktivt delta i noen annonsering.

mmmedier

euroads
 

picxx

Well-Known Member
Så hva er forskjellen på dette og Googel AdSense - Affiliate network?

Du vil selge annonser vi et annonsenettverk, direkte på deres sider.
Det er ikke contextual annonsering, men målrettet annonsering.
Hehe...som kan oversettes til omtrent det samme, men du get it om du prøver det.
 

Ctech

Medlem
i dag bruker jeg rundt 600 kroner i måneden på Google AdWords.

Hva må jeg bruke i minimum ved annonsering på disse to?
 

picxx

Well-Known Member
Hos euroads betaler du en viss prosent av salgssummen.
Hos mmedier vet jeg ikke, men du kan jo spørre dem.
 

picxx

Well-Known Member
bare 600? Hvor mye konverterer dette da? Hva hvis du bruker 1200?

Summen spiller ingen rolle!
Om du bruker 200 eller 2000 spiller ikke så stor rolle. poenget er hvor godt disse pengene konverterer.
 

Ctech

Medlem
Ettersom jeg ikke driver med nettbutikk, som selger produkter. Men heller en klinikk hvor se fleste ringer å bestiller time pr telefon. Mens et fåtall av personer sender bestilling gjennom vår 'online form'.

Så er det vanskelig for meg å måle hvor mye dette blir omformet til omsetning/profit.

Jeg måler antall som går inn på kontakt oss siden, og online form. Men det sier jo ikke så mye :-(
 
Topp