Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer salg av noen domener (noen med innhold også)

tavarish

Medlem
Over årene er jeg blitt eier av en god del domener som jeg desverre ikke har fått utnyttet . Det ligger mange gode ideer bak dem, men for å kunne fokusere på de domenene jeg har størst interesse for vurderer jeg salg av domenene nedenfor:

Melbourne.no - Ligger i dag ikke noe annet enn Wordpress på domenet.
www.asiayr.no - Ligger bare en blank side.
eguider.no - Ligger kun gammel WP.
Hong-kong.no - Ligger en side der men ikke oppdatert siste årene.
www.kualalumpur.no - Ligger ikke noe der.
sharmelsheikh.no - Ligger en side der men ikke oppdatert siste årene.
thaiferie.no - Ligger kun en gammel versjon av WP der.
Dykking i Thailand - Ligger en side der men ikke oppdatert siste årene.
www.asianytt.no - Ligger ikke noe der.
asiafoto.no - Ligger kun en lenke som må tas bort.
asiablogg.no - Ligger kun en lenke som må tas bort.
Journeypix.com - Ligger ikke noe. Lå en side der tidligere som ble tatt bort.

Jeg mener selv det er mange gode domenener her spesielt innen reisesegmentet. Pris er ikke fastsatt, kom gjerne med bud. Men la i tilfelle bud være en refleksjon av domenets verdi og ikke skambud. For jeg sitter gjerne på domenene litt lenger istedefor å selge til skambud.

Send gjerne en PM om det er noen spørsmål.
 
Sist redigert:

tavarish

Medlem
Er enig i at det er et veldig vagt begrep :).

Har fått en god del interesserte så langt så får vi se om interessen går over til handel. Jeg har latt de som er interesserte få sette pris i forhold til hva de synes blir riktig pris i forhold til de prosjektene de har. For å si det slik så er interessen rundt 500 kroner for noen av domenene, mens andre av domenene har det kommet interesse på noen tusenlapper. Så har noen vist interesse for en større pakke med domener.

For å si det slik så selger jeg ikke domenene for 150 kroner eller slike skambud. Da lar jeg de heller ligge. Så la oss si fra 500 kroner og oppover alt etter hvilket domene det er (noen av domenene mener jeg selv det er stort potensiale i).

Send meg en PM med det du skulle være interessert i og cirka pris du mener det er verd - så forundrer mye meg om vi ikke blir enige om ikke domenene er solgt enda.
 
Sist redigert:

tavarish

Medlem
500 riksdaler for hong-kong.no

Takk for budet, men jeg har fått flere bedre bud på det domenet. Det har vist seg at det er relativt stor interesse for mange av domenene, og alle har så langt fått bud. Så en del salg blir det.

Har satt til midnatt i morgen for budgiving.

Kan nevnes at jeg har fått bud på 500 kroner for hvert av domenene asiayr, asiablogg og asianytt. Journeypix ligger bud på 1000 kroner. Mens alle de andre er budene fra 1500 kroner til 4000 kroner. Er også flere som har ønsket flere domener og gitt bud med noe avslag per domene.

En del domener skifter nok helt sikkert hender i morgen ved midnatt - sørgelig da jeg mener de er gode men fint at andre får tatt ut det potensialet i de som ikke jeg har tid og anledning til.
 

Bjørn

Domenespekulant
Hadde vært fint om du skrev fortløpende bud, litt lettere å følge med i svingene ;-) Noe bud på Sharmelsheik?
 

tavarish

Medlem
Det er kommet/kommer inn bud hele tiden. Blir mye å legge ut alle budene fortløpende men foreløpig står det i:

(500 kroner) asiafoto.no
(500 kroner) asiablogg.no
(500 kroner) asiayr.no
(500 kroner) asianytt.no
(500 kroner) journeypix.no
(1000 kroner) kualalumpur.no
(1500 kroner) melbourne.no
(1500 kroner) thaiferie.no
(1500 kroner) eguider.no
(2500 kroner) thailand-dykking.no
(2500 kroner) hong-kong.no
(4000 kroner) sharmelsheikh.no

Budene har endret seg litt opp og ned etterhvet som man har kommet på at man ikke hadde penger allikevel, samt at jeg må selge som et firma så mva tilkommer. Det er også kommet tilbud på flere pakkeløsninger som varierer fra 5500 kroner til 9000 kroner alt etter hvor mange og hvilke domener man har ønsket i pakken.

Det er fortsatt anledning til å by - foretrekker seriøse bud som ser for seg å benytte domenene på en god måte.
 

tavarish

Medlem
I forrige omgang fikk jeg bud på alle domene jeg la ut, men det viste seg etterhvert at mange ikke forstod at når man la inn et bud på et domene og fikk tilslaget måtte det også betales. Med andre ord var ikke finansieringen i orden om man kan si det slik.

Jeg har derfor følgende domener for salg igjen. Noen uten og noen med innhold:

Journeypix.com
Har vært reisebilder på dette domenet i flere år før jeg tok bort alt innholdet. Passer fint til en tjeneste som omhandler reisebilder enten man legger opp selv og får reklameinntekter eller en tejneste der brukere kan legge opp sine bilder.

Samsite - komplett netthotell til en rimelig penge!
Har drevet salg av webhosting fra dette domenet i mange år. Den avtalen jeg har for videresalg kan ikke videreføres av eventuell ny eier, så det må man skaffe seg selv enten via det firmaet jeg videreselger for eller et annet. Designet er utviklet av et firma og det kjører på Wordpress så er enkelt å oppdatere.

eguider.no
Meningen var å ha reiseguider fra Arrivalguides.com - Your own free updated travel guides for gratis nedlasting samt andre guider som var elektroniske. Her er det sikkert et veldig stort potensiale enten man snakker om reiseguider, produktguider eller annet.

sharmelsheikh.no
Melbourne.no
kuala-lumpur.no
Hong-kong.no
Domener som er for de reiseinteresserte. Det er operative sider på sharmelsheikh.no og hong-kong.no som ikke er oppdatert på en lang stund. Meningen var her å skape et reisenettverk hvor 3 steder er besøkt av norske turister mens det siste er det mange norske studenter i. Selges samlet eller enkeltvis.

asiablogg.no
asiafoto.no
Asiahotell.no
Asialenker.no - for oss som vil finne, ikke lete!
www.asianyheter.no
www.asiayr.no
www.asianytt.no
Her er det 7 domener som var ment å skape et nettverk for de mange som har interesse for Asia på. Alt fra en mulighet til å skape egne blogger til legge opp foto, til nyheter, været også videre. Asiahotell.no er jo en ypperlig plattform for en enkel nettside som har en hotellbookingtjeneste. Det er sider på asialenker.no, asianyheter.no og asiahotell.no. Ikke veldig gode alle sidene, men de er nå der. Disse selges samlet eller hver for seg.

Minstepris er fra 500 til 5000, alt etter hvilket domene det er. Så er du interessert, send meg en PM så ser vi om vi ikke kommer til enighet :).
 
Sist redigert:

tavarish

Medlem
Begynner å få en del interesse rundt disse domene og nettsidene. Sikkert fordi jeg ikke har en så veldig høy pris for de.

Men for å si det slik så er det ikke så veldig aktuelt å selge et domene som sharmelsheikh.no for 200 kroner for eksempel, så har man så lave bud er det bedre å la det være for det domenet.

Må ellers nevne at siden jeg har firma tilkommer mva, men regner med de fleste andre her inne har firma også slik at det går litt opp i opp :).
 

tavarish

Medlem
sharmelsheikh.no
Melbourne.no
kuala-lumpur.no
Hong-kong.no

Er nå solgt!

For de som ønsker reisedomener er jo de 7 asia*.no domenene ypperlige.

Har ellers flere inreessante på de andre domenene så får se hvordan det utvikler seg. Men send en PM om du er interessert :).
 

PIP

Medlem
Gode domener! ;) Artig at det fortsatt er litt omsetning på domener... håper det ble en bra pris for begge parter. ;)
 

tavarish

Medlem
Gode domener! ;) Artig at det fortsatt er litt omsetning på domener... håper det ble en bra pris for begge parter. ;)

Tror nok kjøper ble noe mer fornøyd enn selger, men slik er det ofte når det er snakk om domener :). Uansett er det hyggelig at domene nå er ute av "skuffen" og kan bli brukt mer fornuftig enn jeg fikk til.

Ellers er journeypix.com også borte nå.

Så ølgende domener gjenstår:

samsite.no (designet følger med og er lett å vedlikeholde).
eguider.no

Samt 7 asia*.no domener som vel må være ypperlig for en som ønsker å skape et reisenettverk. Nordmenn reiser mye til Asia, og hva er da ikke mer naturlig for å finne hotell enn asiahotell.no :).
 
Topp