Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webdiskusjon.no

cloudsend

Medlem
Hei!

Jeg vil gjerne få litt innspill på WebDiskusjon. Dette er ett nytt forum som er laget spesifikt for web designing/Utvikling.

Vi har også ett mål om å få inn Moderatorer som er dyktige i feltene vi har, slik at det ikke blir noen som er moderator bare for "tittelen"

Vi ønsker å få flest mulig medlemmer som er aktiv i designing og utvikling, og tenker å kjøre konkuranser med premier fra Envato Marketplace.

Vi starter med ett ganske bredt utvalg av kategorier og ønsker derfor flest mulig folk til å bli aktive i dette slik at vi kan bygge ett solid forum med mange interesserte og kloke personer.

Grunnen til at jeg poster dette her er ikke for å "stjele" medlemmer, dette er ett forum som er mer rettet mot design delen enn webforumet er.

Dette er vår tanke om dette forumet, hva tenker dere?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er nok redd at jeg også må være litt negativ til dette. Det finnes jo både Webforumet og Norsk Webforum fra før og det å starte et forum i 2014 hvor Facebook nærmest har "drept" forumplattformen, tror jeg blir vanskelig.

For å få innhold på et forum må det ha brukere, men veldig sjeldent gidder folk å registrere seg på et forum hvor det ikke er noe aktivitet. Jeg driver selv et forum som er det eneste i sitt slag i Norge, men også her er det ikke tvil om at aktiviteten har dalt etterhvert som Facebook, Twitter, Snapchat etc etc har kommet på markedet.

Ikke fordi et forum nødvendigvis er noe dårligere, for det er ikke så lett å sammenligne direkte, men fordi folk heller bruker tiden sin på disse nye plattformene.

Så, ikke veldig positiv jeg heller, men jeg tror du skal ha noe veldig unikt og spesielt for å klare å få aktivitet i et forum som blir startet nå.
 

cloudsend

Medlem
Er nok redd at jeg også må være litt negativ til dette. Det finnes jo både Webforumet og Norsk Webforum fra før og det å starte et forum i 2014 hvor Facebook nærmest har "drept" forumplattformen, tror jeg blir vanskelig.

For å få innhold på et forum må det ha brukere, men veldig sjeldent gidder folk å registrere seg på et forum hvor det ikke er noe aktivitet. Jeg driver selv et forum som er det eneste i sitt slag i Norge, men også her er det ikke tvil om at aktiviteten har dalt etterhvert som Facebook, Twitter, Snapchat etc etc har kommet på markedet.

Ikke fordi et forum nødvendigvis er noe dårligere, for det er ikke så lett å sammenligne direkte, men fordi folk heller bruker tiden sin på disse nye plattformene.

Så, ikke veldig positiv jeg heller, men jeg tror du skal ha noe veldig unikt og spesielt for å klare å få aktivitet i et forum som blir startet nå.

Jeg er delvis enig i det du sier, men det er ingen som lykkes uten å prøve.

Angående det du sier om facebook så har jeg lagt til "2 Klikk" registrering via Facebook på forumet, slik at de som vil, trenger ikke og gå igjennom hele registrerings prosessen så lenge de er koblet til facebook.
 

adeneo

Medlem
For å få innhold på et forum må det ha brukere, men veldig sjeldent gidder folk å registrere seg på et forum hvor det ikke er noe aktivitet. Jeg driver selv et forum som er det eneste i sitt slag i Norge, men også her er det ikke tvil om at aktiviteten har dalt etterhvert som Facebook, Twitter, Snapchat etc etc har kommet på markedet.

Og når det kommer til webrelaterte emner, slik som design, kode og annet, så er det vel verdt å merke seg at Stack Overflow er nå verdens .87 største nettside, som er imponerende for en side som kun konsentrerer seg om koding.
Det er nok en vanskelig tjeneste å konkurrere med for et forum, når man i løpet av sekunder får svar på Stack Overflow på hva enn man måtte lure på.

Nå er det vel slik med det meste, uansett hva man måtte lure på så finner man nå enkelt et svar med et Google søk, slik at forumplattformen er i dag kun brukenes for de som er over gjennomsnittet snakkesalige, og de fleste av de har vel en blogg eller bor på Facebook, slik at jeg tror nok også det kan bli vanskelig med et nyoppstartet forum innen den sjangeren, men det er selvfølgelig lov å prøve seg.
 

selbekk

Medlem
Kjedelig, standard forum som er delvis oversatt til norsk.

Du sier ditt nye forum skal fokusere mer på design. Allikevel er 90% av dine underfora likt som dette forumet.

Og hvilke designere utvikler nettsider i Dreamweaver i disse dager?

Skal du starte noe, gjør det ordentlig - ikke sett opp et standardforum på 20 minutter, lag en logo i WordArt og forvent at verden flokker seg rundt en.

Hadde jeg startet et forum i dag - og som tidligere nevnt her ville det vært lite vits - ville jeg prøvd å tenke helt utenfor boksen angående hva et forum kan være i disse dager. "det er ingen som lykkes uten å prøve" - men det er ikke vits i å starte et ISDN-selskap når du får 4G på mobilen (if you catch my drift...).

Not impressed.
 

Enkel-IT

Medlem
Enig med flere over her og etter min mening får Du heller ikke noe drahjelp av domenet.

Når det er sagt trur eg nok markedet er stort for nasjonale temaforum, nettopp fordi terskelen for å poste er mindre. Nøkkelen for et forum er bredt eierskap, personer med kompetanse og villighet for å "researche" for å finne svar (motivasjon for dette får du ved eierskap). Det er nok endel 1000 tråder her som folk med kompetanse har sett, men enten gidder de ikke logge inn, skyter litt fra hofta eller unngår å svare pga potensialet for lønn i himmelen er mindre en stresset med formulere et svar/dobbeltsjekke at det de sier er 100% korrekt etc...
 
Sist redigert:
Og når det kommer til webrelaterte emner, slik som design, kode og annet, så er det vel verdt å merke seg at Stack Overflow er nå verdens .87 største nettside, som er imponerende for en side som kun konsentrerer seg om koding.
Det er nok en vanskelig tjeneste å konkurrere med for et forum, når man i løpet av sekunder får svar på Stack Overflow på hva enn man måtte lure på.

Nå er det vel slik med det meste, uansett hva man måtte lure på så finner man nå enkelt et svar med et Google søk, slik at forumplattformen er i dag kun brukenes for de som er over gjennomsnittet snakkesalige, og de fleste av de har vel en blogg eller bor på Facebook, slik at jeg tror nok også det kan bli vanskelig med et nyoppstartet forum innen den sjangeren, men det er selvfølgelig lov å prøve seg.

Jeg er 50% uening i det du skriver da mange vil foretrekke ett forum som er på sitt eget språk. Men det er som sagt flere Norske forum i samme sjanger så man må nok ha noe unikt før det tar av.
 

zapotek

Medlem
Du får ikke nye medlemmer på et forum uten aktivitet. Spesielt ikke etter at Facebook "tok av" og i en nisje hvor det finnes andre forum MED aktivitet. Så enkelt er det.

For å ha et fnugg av mulighet må dere selv være ekstremt aktive i starten. Så langt er det 9 innlegg i forumet. Det tallet må opp opp opp opp opp. (Du hadde garantert ikke skrevet denne posten på Webforumet om Webforumet hadde 9 innlegg og 5 medlemmer).
 
Sist redigert:
Topp