Enkelt triks for å få flere påmeldte på nyhetsbrevet ditt

Category: Annonsering, Nettbutikk 233 0

Denne posten er skrevet av Brian Brandt, http://brianbrandt.dk og oversatt til norsk.

En god liste med mange påmeldte til nyhetsbrevet ditt kan gi ufattelig mye oppmerksomhet og mer omsetning.
Jeg får mange besøkende via mitt aktive nyhetsbrev hos ClickStarter. Det kan du også melde på deg her, det er gratis og kommer 1 gang i uken med gode råd til online markedsføring, f.eks. søkemotoroptimering, Google Adwords og lignende.

Trikset er å finne dem som har meldt på seg med feil epostadresse
Trikset for å få flere påmeldte på nyhetsbrevet ditt er faktisk veldig enkelt. Du skal bare rette de feilene som folk gjorde da de meldte seg på. Det er nemlig slik at folk ofte gjør en tastefeil mens de taster inn data for å motta nyhetsbrevet.

epostGode e-post systemer, som f.eks. Campaign Monitor, Mailchimp eller Ubivox fanger opp det man kaller «Bounced e-poster» . Det betyr at de har forsøkt å levere en epost til en mail adresse, men de fikk den i retur fordi den ikke eksisterte – eller ikke svarte da de banket på døren til innboksen. Det er den listen over «bounced e-poster» du skal finne i mailsystemet ditt.

Typiske feil folk gjør når de taster inn data

Tastefeil, f.eks.:

  • platne i stedet for plante
  • gnail i stedet for gmail
  • bbd i stedet for bbs

Feil domeneendelse, f.eks.

  • gmail.dk i stedet for gmail.com
  • hotmail.dk i stedet for hotmail.com

Det er som regel veldig lett å se når det er feil, og så er det bare å rette det og importere den eposten adresse i epostsystet igjen. Vips, så har du enkelt fått flere påmeldte på nyhetsbrevet ditt.

Jeg har selv akkurat gjort trikset med listen min og fant faktisk hele 20 påmeldte  hvor det var tydelig at de hadde gjort en tastefeil. Der kan det ligge 20 potensielle kunder som kan gi meg mer salg.

Legg til kommentar