• Laster aksjedata...

Gjennom flere år har vi vent oss til at taxier og busser kjører rundt som reklamesøyler, men nå kan bileiere tjene penger på samme praktiske måte. REKLAME: Gjennom flere år har vi vent oss til at taxier og busser kjører rundt som reklamesøyler, men nå kan bileiere tjene penger på samme praktiske måte. Uten å røre en finger kan langt de mange bileierne få dekket en større eller mindre del av bilutgiftene ved å kjøre rundt med reklamer på bilen. Man kan f.eks. få opp til 2000 kroner om måneden, hvis hele bilen blir pakket inn i reklamefolie, mens reklamer på sidedørene kaster 300 kroner av seg, og en bakrutesteamer gir minst 100 kroner om måneden. Sponsorcar A/S står bak konseptet, som er en mulighet for alle med biler uten buler og synlig rust. De mange har muligheten. Det er ikke noe krav om at bilen skal være ny, eller at man skal kjøre et mer stort antall kilometer. «Alle kan være med», understreker Johnny Magnussen, administrerende direktør og medeier av firmaet. Sponsorcar kan ikke garantere at det konstant er annonsører, som vil anvende ens bil som reklamesøyle, men hver gang, som er en interessert annonsør i ens område, blir man orientert om tilbudet. Er man selv i stand til å skaffe en sponsor og gjerne vil kjøre BMW eller Mini, har BMW-forhandleren Jan Nygaard sammenstykket et konsept, hvor de månedlige leasingkostnadene kan bli mer lavere enn normalprisen. Denne konstruksjon henvender seg særlig til arbeidsgivere, som vil betale ansatt for at de kjører rundt med reklame for virksomheten på bilen.
Teksten du akkurat har lest er oversatt fra engelsk og kan inneholde opplysninger som ikke gjelder for norske forhold.