• Laster aksjedata...

Det er en del folk som må ta seg deltidsjobb ved siden av studier slik at man får en bedret privatøkonomisk situasjon. Noen gang er er det slik at man må ha jobb i tillegg til studielån for å få endene til å møtes, og intet er bedre enn en telefonselgerjobb. Et godt studenttips er å skaffe seg jobb hos en av de store telemarketerhusene dersom man ønsker å jobbe på provisjon og er god til å prate for seg.

Spørsmål:

Hei! Har akkurat starter jobb som telefonselger i et lite TM-Firma i Vestfold. Har prøveuke for tiden, og jeg lurer på om dere har noen gode tips/overtalelses metoder.

For tiden selger jeg Jubileumslodd for LHL (Landsforening for Hjerte-, og Lunge-syke.)

I løpet av 200 telefoner, 1 arbeidsdag fra 9-4. Drar jeg inn 2-4 salg. Jeg er som sagt inne i min første uke, så jeg skal ikke klage. Men det jeg lurer på er om dere har noen helt spesielle tips/triks, evt metoder for og overbevise kunden om at dette er noe de VIL ha.

Selv hater jeg telefonselgere, men som en ung gutt ,er dette den beste jobben tilgjengelig for meg.

Har selv søkt litt rundt, men ikke stort og finne. Men fant nettop ut at det finnes en film kalt » Riktig Mental Innstilling ». Og har veldig lyst og få sjekket den ut. Er det noen som har tilgang til filmen, eller lignende filmer, hadde jeg satt pris på det. Uansett, setter pris på alle tips

Svar:

Slik gjør du om du skal skaffe deg bedre økonomiske premisser som student i en telefonselgerjobb!

1. Vær entusiastisk og SMIL. Tro meg, når du snakker merker man hvordan munnen din er formet.

2. Ikke lyv, men gjerne fortell hvor fantastisk alt ved produktet er.

3. Tren for deg selv, ha en kommentar i fordel for enhver motstand. Noen eksempler :

Kunde : «Jammen, dette koster for mye for meg …»

Svar : «Dette koster deg INGENTING. Du kan for det første skrive det av på skatten som utgift for inntekt og for det andre er dette en INVESTERING.»

Kunde : «Jeg vet ikke om jeg har behov for dette …»

Svar : «Om du ikke hadde hatt behov for dette, tror du jeg hadde ringt og kastet bort tid ved å snakke med deg? Nei, dette er noe du har BEHOV for, la meg forklare hvorfor ……»

Kunde : «Vel, jeg vet ikke ….»

Svar ( en liten nødløgn ) : «Vel, hør her, egentlig kan jeg ikke si dette, men denne tjenesten koster dobbelt så mye til vanlig, dette er ett prøveprosjekt. Tilbudet står åpent til jeg får min siste kunde og skal HJEM. Jeg har bare 2 igjen … du velger selv, men vi kommer ikke til å gi deg dette tilbudet en gang til.»

Jobb utifra og rundt dette og du vil selge som en gal.