Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med trykkerier i Asia?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vurderer å trykke opp noen tskjorter og tenkte jeg skulle sjekke priser i Asia kontra her. Var innom alibaba.com og fikk kontakt med et firma i Bangaldesh. Disse skulle ha $4.60 pr tskjorte inkl frakt til Norge dersom jeg kjøpte 100 stk. Dette er da Fruit of the loom-tskjorter med trykk foran og bak.

Totalt for 100 tskjorter (inkl frakt og moms) blir det ca 3600,-

Det er 400,- rimeligere enn mitt lokale trykkeri skal ha for 50 stk tskjorter. Og da har jeg trukket fra rabatten på 25% som jeg får hos det lokale trykkeriet.

Spørsmålet nå er jo hvordan kvaliteten fra Bangladesh er i forhold til trykkeriet her som jeg vet er bra.

Noen som har erfaringer fra slikt?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvorfor ta risken for så få kroner? Vel er jeg gjerrig, men det betyr ikke at jeg gidder å ta sjanser med gryna mine...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, når jeg får 100 tskjorter for 400,- mindre enn jeg må betale for 50 tskjorter, så blir det jo litt ut av det.

Til mitt lokale trykkeri betaler jeg ca 80kr pr tskjorte. Dersom jeg handler fra utlandet sparer jeg totalt 4400,- (80 * 50 + 400kr) dersom alle tskjortene blir solgt.

Vet ikke hva "få" kroner er for deg, men 4400,- er da litt. :)
 

hohohoo

Medlem
Litt OT muligens,,, men hva blir din timepris på den tiden du bruker på å spare 4400 kroner? Hadde du gjort noe du kunne fakturert de timene, så ville muligens regnestykket blitt noe annerledes :)
 

picxx

Well-Known Member
Spørsmålet nå er jo hvordan kvaliteten fra Bangladesh er i forhold til trykkeriet her som jeg vet er bra.

Kvaliteten på tekstiler i asia er generelt like bra (om ikke bedre) som det ditt lokale trykkeri kan levere (skjortene deres er sikkert produsert i asia de også).
Spørsmålet er jo egentlig hvor sikkert det er.
Skal du forskuddsbetale beløpet er det jo ikke sagt at det dukker opp skjorter, og å bruke escrow for et såpass lite beløp, da går vel prisen nesten opp i opp vil jeg tro.

p.s. Skal du bestille litt mere senere kan du jo plinge på tråden her.
 

picxx

Well-Known Member
De ville at jeg betalte via PayPal. Da er jeg vel forsikret der?

Er ikke så bekymret for kvaliteten på selve tskjorta, men heller på trykket.

Kan du sette meg i kontakt med noen ved en senere anledning picxx?

Jo, du kan foreta en chargeback via paypal, men det er et jækla til styr medmindre transaksjonen stammert fra ebay.
Men likevel sikrere enn en forhåndsbetaling med f.eks. WU da :D

Send meg en notis neste gang du, så skal vi se om vi får ordnet noe.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da kan vel du finne et for meg da siden du er så skråsikker?

Trykkeriet jeg har vært i kontakt med er i utgangspunktet rimelig og de har også gitt meg 25% rabatt så at jeg skal finne noen som for 400,- ekstra gir meg 50 tskjorter ekstra har jeg vanskelig å tro...

Men hør av deg når du har funnet et. :p
 
Sist redigert:
Topp