Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få medlemmer til Norsk Revyfestival sin Facebook gruppe?

NorskRevy

New Member
For de som ikke vet hva Norsk ****festival er, så er det NM i **** som blir arrangert hvert andre år på Høylandet. Dette er en festival som det ikke skulle gå ann å få til, siden det bor knapt 1170 innbyggere i hele kommunen, men nå kommer den 14 i rekken.

Innbyggerne i Høylandet kommune legger ned ca 20 000 dugnadstimer, det er ca 350 revyartister som opptrer og det kommer ca 10 000 - 20 000 besøkende. Ikke verst for en liten bygd utenom allfarvei.

Facebook gruppen Norsk ****festival er talerøret som er tenkt på å nå folk.

Vi har satt oss et mål å nå 20 000 medlemmer før festivalen til sommeren, et hårete mål, men det er vi gode på.

Er det noen som har noen smarte tips til hva som kan dra folk dit? Vi har idag 1458 medlemmer, og det er nesten uten innsats. Vi kommer til å jobbe kontinuerlig med gruppen, men det hadde vært artig med tips fra guruene her inne:)
 
Sist redigert av en moderator:

Msites Ltd

Livsnyter
Noen grunn til at dere har valgt "gruppe" i stedet for "side"?

Ellers er det posting av saker, og aktivitet som skaper flere brukere.

Hadde dere brukt en fanpage (side) så kunne dere også laget noen incentiver man fikk tilgang til ved å "like" siden. F.eks bli med i trekning om gratisbilletter etc.

Men, HVORFOR skal dere nå 20.000, og akkurat 20.000? Har dere noe bevisst forhold til hva dere vil oppnå med gruppen eller bruk av facebook?

Ellers er jeg enig i at det er en stor prestasjon å trekke så mange mennesker til ei lita bygd. Godt jobbet!
 

kongen

kongemedlem
For de som ikke vet hva Norsk Revyfestival er, så er det NM i revy som blir arrangert hvert andre år på Høylandet. Dette er en festival som det ikke skulle gå ann å få til, siden det bor knapt 1170 innbyggere i hele kommunen, men nå kommer den 14 i rekken.

Innbyggerne i Høylandet kommune legger ned ca 20 000 dugnadstimer, det er ca 350 revyartister som opptrer og det kommer ca 10 000 - 20 000 besøkende. Ikke verst for en liten bygd utenom allfarvei.

Facebook gruppen Norsk ****festival er talerøret som er tenkt på å nå folk.

Vi har satt oss et mål å nå 20 000 medlemmer før festivalen til sommeren, et hårete mål, men det er vi gode på.

Er det noen som har noen smarte tips til hva som kan dra folk dit? Vi har idag 1458 medlemmer, og det er nesten uten innsats. Vi kommer til å jobbe kontinuerlig med gruppen, men det hadde vært artig med tips fra guruene her inne:)

Jeg ville ha laget en Fanpage med videoer fra fjorårets festival som Fanpage-protected innhold (altså at man må være Fan før man kan se videoene), så ville jeg pimpe landingssiden til Fanpagen (den som ikke-Fans ser) så hardt at folk som ser landingssiden ikke kan motstå å klikke på "Liker"-knappen og derfor blir en Fan.

Slik får du Fans som er interessert i festivalen eller interessert i å finne ut mer om festivalen. Du kan bruke "veggen" på Fanpagen til å si det du vil si til dine Fans.

Hadde dere brukt en fanpage (side) så kunne dere også laget noen incentiver man fikk tilgang til ved å "like" siden.

Ahh, musikk i mine ører ;)
 
Sist redigert av en moderator:

NorskRevy

New Member
Noen grunn til at dere har valgt "gruppe" i stedet for "side"?

Ellers er det posting av saker, og aktivitet som skaper flere brukere.

Hadde dere brukt en fanpage (side) så kunne dere også laget noen incentiver man fikk tilgang til ved å "like" siden. F.eks bli med i trekning om gratisbilletter etc.

Men, HVORFOR skal dere nå 20.000, og akkurat 20.000? Har dere noe bevisst forhold til hva dere vil oppnå med gruppen eller bruk av facebook?

Ellers er jeg enig i at det er en stor prestasjon å trekke så mange mennesker til ei lita bygd. Godt jobbet!

Jeg vet, og det skulle vi helst hatt. Men det er nå blitt satt opp en gruppe, så da kan man vell like godt bruke det. Vi har også en facebook side til Norsk Revyfaglig Senter, "Norsk Revy", men den representerer revy miljøet i hele landet.

Angående 20 000 så er det bare et måltall, om vi når flere er jo det bare positivt. Vi tenker på å bruke Facebook gruppen for å skape blest og interesse for festivalen. Hvis vi får til en bra økning så vil vi også bruke det ut mot mediene for å få medieomtale. Høylandet er en av de kommunene som har mest medieomtale, hvis man ser bort fra de med store byer.
 

NorskRevy

New Member
Jeg ville ha laget en Fanpage med videoer fra fjorårets festival som Fanpage-protected innhold (altså at man må være Fan før man kan se videoene), så ville jeg pimpe landingssiden til Fanpagen (den som ikke-Fans ser) så hardt at folk som ser landingssiden ikke kan motstå å klikke på "Liker"-knappen og derfor blir en Fan.

Slik får du Fans som er interessert i festivalen eller interessert i å finne ut mer om festivalen. Du kan bruke "veggen" på Fanpagen til å si det du vil si til dine Fans.



Ahh, musikk i mine ører ;)

Dette har vi tenkt å gjøre. Kan du kodingen for static FBML app?
 

NorskRevy

New Member
Vi har bestemt å bruke facebook siden "Norsk Revy" istede for "Norsk Revyfestival" gruppen. Ble en del rot med at administratorer ikke skjønte at de måtte akseptere de som ville bli medlem.

Vi har nå startet billettsalget og hadde en ganske god mediedekning. Det blir spennende tid framover, om vi ikke får opp billettsalget denne gangen, kan det gå mot slutten for eventyret på Høylandet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vi har bestemt å bruke facebook siden "Norsk Revy" istede for "Norsk Revyfestival" gruppen. Ble en del rot med at administratorer ikke skjønte at de måtte akseptere de som ville bli medlem.

Vi har nå startet billettsalget og hadde en ganske god mediedekning. Det blir spennende tid framover, om vi ikke får opp billettsalget denne gangen, kan det gå mot slutten for eventyret på Høylandet.

Hvis dere tar kontakt kan vi se på dette sammen!
 
Topp