Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blog Comunety

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei..

Først
Vet hva du tenker ..
Søk litt før du poster..

Men detter gjelder et internationalt comunety..

Har planer om å starte et internationalt blogg netverk.. (Og du tenker : det finnes)
Dette ville vært laget på et eget script..
hvor det er en gratis type med min reklame og en betalt med dere( brukere) sin reklame..
scriptet ville vært kompitabelt med Wordpress slik at teams fra wordpress wile kunne blitt brukt..
mods fra wordpress kan brukes ++

du tenker kanskje hvorfor ikke bruke wordpress sitt ferdige..? nei det blir ikke slik jeg vil had det..

Start siden ville vært med nyheter ( landsdekkende ) og Rss fra blogger på siden...
Sidene ville hatt innebygd sitemap funksjon, seo optimalisering ++


Som dere kjønner er ikke dette bare i norge.. men andre land også.. Hoved ville vært Norge Sverige Danmark Kina Japan Og (seff) Amerika

Har mange planer som jeg skal få realisert.. vil bare høre litt rundt hva dere tenker..

Ser helt at dere ikke kommer med noen spydige kometarer..
da behøver dere ikke svare..

Tror dette ville vært noe helt nytt..
PS har jo mere planer enn det som står her..
 

picxx

Well-Known Member
Som dere kjønner er ikke dette bare i norge.. men andre land også.. Hoved ville vært Norge Sverige Danmark Kina Japan Og (seff) Amerika

:eek::eek:

De fleste gjør hva de kan for å sperre kinatrafikk fra sidene sine.
 

Daniel

q(O_o)p
Det å starte et blogcommunity i et så etablert marked vil nok ikke være veldig lett, krever en god porsjon flaks eller millioner til markedsføring.

For all del, gøy med store planer, men istedet for å fokusere på alt av funksjoner, fortell oss heller hva som tydelig vil skille din side fra andre.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hmmm viste ikke at det var dårlig å ha trafikk derfra :p ;)
Jaja

Vel hva som skiller den fra andre vet jeg ikke helt ..
Kanskje det at det er et egeskript som er blantet med wordpress :) eller er kanskje ikke det så veldig spessielt?
 

picxx

Well-Known Member
Kinesere flest har ikke penger på Paypal eller visa.


Jupp, husker jeg ikke feil var det 0,8% av den vanlige kineser (folk som tjente over X antall mill. i året var visstnok ikke med i undersøkelsen) som hadde en eller annen slags form for kredittkort i 2006. I motsetning til f.eks. USA hvor tallet er over 70% og norge, hvor tallet er enda høyere.

Lykke til ja Julian :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
God ide. Problemet er bare at jeg ikke tror du får det til. Prove me wrong, det min utfordring til deg.

Hvis jeg var deg (noe jeg forsåvidt er siden jeg holder på å starte et norskt bloggnettverk) ville jeg studert de suksessfulle bloggnettverkene som er, og så ganske enkelt kopiert formelen - men med egne tilpasninger selvsagt.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
hehe
Hyggelig å se positive svar :D er vant til 99,99 % negativitet :p

Men vet kun om Blogger .. som er internationalt?
Kan jo søke på blog comunety på google ;)

Hvis dere vet om noen som kanskje ikke kommer opp på Google kan dere jo nevne dem her ;)

Men selv om Kinesere ikke bruker paypal så kan man vel vise adsense reklame der?
Men kom på noe nå.. :p det er vel ganske mange som hacker i de landene ? vi det kanskje være en liten risiko for at siden vil møte noen slike hinder? eller skjer ikke det ? ( kan jo skje men sjansen?)

Tror jeg vil ta tipset til Peter og sammenligne andre sider..
Design delen vet jeg er viktig!! man har ( etter forskning ) rundt 3 sekuder på å fange den normale brukeren til å komme tilbake en senere gang..

Jeg har jo tenkt litt på å ha noen design som er " Comunety´et sitt spessielle WP design ;) Disse ville jo vært gratis men bare en liten måte å "finansiere" siden litt.. Da mener jeg via linker.. kan vel være en del penger i linker ? ( ikke mye men litt ? ) Noen som har ca pris?
Som dere skjønner så er jo det eneste som bremser planene penger ( det er jo altid det :p )

Det vil komme mere etter hvert :p

Men det var litt
 

Ståle

Medlem
hehe
Men selv om Kinesere ikke bruker paypal så kan man vel vise adsense reklame der?

Selvfølgelig - men siden de ikke kan betale for seg så konverterer de også veldig dårlig for annonsører, noe som igjen vil tillsi en lav CPC hos Adsense.
 

tyr897

Medlem
Kan jo søke på blog comunety på google

Tror du ville få flere treff på blog community ;)

Litt usikker på hva du mener med community. Ala technorati eller mer som b5media? Eller et slags facebook med blogg?
Jo mer du klarer å konkretisere, jo bedre. Finn din nisje.
 

picxx

Well-Known Member
Ser du her nevner blogger som et eksempel Julian?
Da er det vel ikke noe blog community du akter å starte, men en gratis blogger tjeneste, og de er det ekstremt mange av.
Du bør også tenke på at det vil ta en god stund før du blir anerkjent og stolt på av folk som skal ha en blogg. Du bør også sette opp noe slikt på en dedikert server, og være innstillt på å evt. legge til en til om det skulle bli populært.

Du bør også tenke deg godt om den dagen du begynner å plassere annonser på bloggene.
Det skal ikke mye til før folk forsvinner til bedre tjenester.
 
Topp