Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Censa - Firmahjelp Regnskap AS

allegretto

Medlem
Hei,
noen som benytter Firmahjel Regnskap AS? Hvilke erfaringer har dere?

Jeg etablert NUF gjennom Firmahjelp.no i januar og vurdere nå å benytte dem til å ta mitt regnskap.

Takker på forhånd for svar.
 

Solostar

New Member
Hold deg langt unna

Jeg skal gi deg et veldig ærlig og seriøst svar.

Firmahjelp Regnskap er beklageligvis det første av mange bedrifter du møter som prøver å lure deg. Du kommer til å bli feilfakturert for hendelser som aldri har skjedd, du kommer til å motta gebyrer for purringer som ikke har skjedd og det kommer til å koste deg veldig mye å bruke dette selskapet.

Hilsen tidligere kunde.
 

mqchen

New Member
Jeg har brukt de i over to år og jeg er egentlig fornøyd. De gjør jobben sin og man får kun en kundebehandler å forholde seg til. Men jeg driver å bytter nå pga. prisen. De har ikke nødvendigvis så høy timepris (550kr - 750kr), men siden de fakturerer for hver påbegynt kvarter, så koster det helt plutselig 137.50kr pluss MVA for et kjapt spørsmål. I tillegg så koster selve regnskapsføringen en del. Jeg har hatt et veldig lite regnskap (ca 50 bilag i året), og det har kostet meg 20 000 kr/år. Jeg har ringt til en del andre regnskapsfører og noen sier det er mye, mens andre sier det er ca det de ville ha tatt selv. Til sammenligning så er det billigste tilbudet jeg har fått på ca 10 000kr.

Først nå nettopp fikk jeg tips fra en annen regnskapsfører jeg ringte om å gå over fra 2mnd momstermin til årstermin. Da trenger ikke regnskapet å føres annenhver måned, men kun en gang i året (dersom man vil det), noe som vil redusere utgiften for regnskapsføringen betraktelig. Det irriterer meg litt at Firmahjelp Regnskap ikke tipset meg om det da jeg har flere ganger snakket med de om måter å redusere prisen på.

I tillegg så er det et annet negativt aspekt; de bruker et webbasert regnskapssystem som heter 24/7 office. Det er sikkert et flott system, men det har krasjet ca 50% av gangene jeg prøver å få ut en rapport eller gjøre noe som helst, og det fungerer bare i IE.

Men de gjør jobben sin godt. For ca 1 år siden ble jeg kontaktet av en spesialrevisor fra Skatteetaten (?) som ville foreta en tilfeldig sjekk (sjansen for det er tydeligvis høyere når man har et Ltd/NUF). Da tok Firmahjelp Regnskap seg av alt og revisoren hadde ingen bemerkninger. Så det gjør jobben sin i alle fall.

De er flinke regnskapsførere, men jeg vil hverken anbefale de eller anbefale noen mot å bruke de.

(PS. jeg setter stor pris på om noen kan tipse om en flink og rimelig regnskapsfører i Oslo området)
 

metallian

Medlem
20k er hinsides mye for et regnskap med ca 50 bilag. Jeg ahr et ENK (som jo er endel enklere, for all del) og har forhørt meg mye rundt om siste månedne og de fleste anslår ca 3-5k for å ta mitt regnskap, inkludert levering av oppgave til selvangivelsen.
 
Sist redigert av en moderator:

allegretto

Medlem
Takk for bra innlegg mqchen!
Selv er jeg veldig glad jeg beholdt min nåværende lokale regnskapsfører. Jeg har 70-100 bilag i året og betaler rundt 10-12000 NOK.
 
K

Kontoristen

Guest
De har ikke nødvendigvis så høy timepris (550kr - 750kr), men siden de fakturerer for hver påbegynt kvarter, så koster det helt plutselig 137.50kr pluss MVA for et kjapt spørsmål.

Er jo en fordel at de tar betalt for hvert påbegynte kvarter. Hvis de hatt tatt betalt per time så ville jo et lite spørsmål kostet deg kr 550,-

Ser at 150 bilag her Regnskapsfører for frilansere - Frilansinfo Regnskap koster kr 9000,-
 
S

Slettet

Guest
Er vel lov å reklamere for seg selv da? :) Sett mange som gjør dette, inkludert deg selv (selv om du kansje eier forumet) ..prøver absolutt ikke være frekk, men en spade er en spade for alle vel..? :)
 

hansson

Langveisfarende
Det er jeg som styrer Frilansinfo Regnskap. Hvis Kontoristens tips kan hjelpe noen med å spare 11 000 kroner på regnskapsføring synes jeg ikke noen på Webforumet bør synes at dette er en ulempe?

Hvis det hadde vært snakk om å reklamere for en annen tjeneste som var akkurat like dyr eller på annen måte irrelevant i forhold til trådstarters problem, ville jeg sett det som naturlig at det ble påpekt. Man må da for svingende kunne hjelpe hverandre her inne uten å stadig vekk bli mistenkeliggjort for å ha økonomiske motiver for å gjøre det. Hele greia virker litt smålig.

Og har man økonomiske motiver, slik jeg selvfølgelig har, så greit nok. Fakta er fremdeles at trådstarter kunne spart 11 000 kroner på å hoppe over til Frilansinfo Regnskap eller et regnskapsbyrå med tilsvarende priser.
 
Topp