Hvordan får du kunder?

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Må si meg enig med Tonny her. Det meste går på rykte og på å levere varen (eller det lille ekstra). Vi får ikke så mange fra Google, men hvis jeg skal gi en fordeling så har vi fått 75% på anbefalinger og 25% fra det lokale markedet.

kspoosh

Hei,

Ja møter med kunder er ofte veldig viktig. Vi er så heldig å ha folk både i Oslo og Honningsvåg, så vi prøver å bli flinkere på den biten. Dog tror jeg fortsatt vi kan leve en god stund på å fortsette å gjøre gamle kunder fornøyd =)

Dag Frogner

Supermedlem
Ser flere sier at dere får nye kunder pga kunder som anbefaler dere. Greit nok og slik er det nok for mange, meg selv inkludert.

Men da spør jeg: hvordan fikk du den første kunden? Altså kunden som anbefaler andre kunder å bruke deg. :D

Sist redigert:

kspoosh

Hepp,

Jungeltelegrafen. Utdeling av visitkort til alle kjente, IRC (noe vi brukte mye i gamledager), forum på nett osv. Vi brukte ikke penger på reklame, men klarte å bygge et bra nettverk på å være aktiv =)

Havers

Medlem
Jeg er forsatt litt i startfasen kan man si, og har fått det jeg har fått ved å følge med på programmeringsdelene til diverse forà (nwf, diskusjon.no, freak.no) og jobb-delen til samme forumene (wf inkludert).

Har ikke fått så mange til nå, men har fått flere enn jeg har hatt kapasitet til ivertfall og begynner å få folk på ryktet.

Topp