Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kommer det WF prosjekt?

pleb

Medlem
Andre enn meg må dra i gang dette i tilfelle.
Vi har gjort det to ganger før og mange faller av lasset etter 3-5 mnd. Og faller noen av lasset har de andre måttet jobbe hardere for å nå målene. Så det må brukes en metode hvor ikke dette skjer.
Har noen en god ide?

Jeg har en god idè på dette. Man har en pott der man samler alle inntekter, og man gir ikke ut penger før det har gått 5 måneder. De som da har falt av eller slakket ned er ikke aktuelle til å få penger.

Hardt, men det må tydeligvis gjøres for at folk skal "keep it going".
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har en god idè på dette. Man har en pott der man samler alle inntekter, og man gir ikke ut penger før det har gått 5 måneder. De som da har falt av eller slakket ned er ikke aktuelle til å få penger.

Dette er jo i seg selv ikke noen ide til et prosjekt, kun hvordan fordelign av evt. inntekt skal fordeles og prioriteres.
Hvordan skal man f.eks. få inn penger i denne potten?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Dette er jo i seg selv ikke noen ide til et prosjekt, kun hvordan fordelign av evt. inntekt skal fordeles og prioriteres.
Hvordan skal man f.eks. få inn penger i denne potten?

En løsning på hvordan man får inn penger er jo at alle annonser kobles til en? sånn at 1 person får inn alt på en egen ny konto?

Men dette er jo noe ikke jeg ville gjort helt uten videre..

Kanskje ta kontakt med feks tradedoubler, adsense osv og forklare saken kanskje de kan hjelpe med en løsning?


det med å finne en idè er jo vanskelig.. synes Reise idèn var veldig bra men lite trolig at noen blir med på dette nå..

Noen temaer kan jo være mote eller helse kanskje?
 

Tonny Kluften

Administrator
Noen temaer kan jo være mote eller helse kanskje?

Reise ble for stort. For å tjene gode penger på reise på nett må det satses mye penger, ikke bare masse arbeidskraft.

En mindre nisje kunne vært interessant ja.
F.eks. kontaktlinsemarkedet eller markedet for lasik/øyeoperasjon på nett, ville vært enkelt å dominere hvis 7-8 stykker gikk sammen. Og det er masse penger i det markedet ja.
 

pleb

Medlem
Dette er jo i seg selv ikke noen ide til et prosjekt, kun hvordan fordelign av evt. inntekt skal fordeles og prioriteres.
Hvordan skal man f.eks. få inn penger i denne potten?

Mnei, det var litt mer ment som et svar til Tonny da han spurte om hvordan man på best mulig måte skal unngå gratispassjerer o.l. .

Det er kanskje mer gunstig å velge seg en mindre nisje enn reise, ja. Mitt forslag er enten erotikk (sexleketøy m.m.) eller kosttilskudd (proteinpulver, proteinbar) og så videre. Men skal man dominere førstnevnte marked, så er man nesten nødt til å opprette en nettbutikk for å få mest mulig penger ut av arbeidet, og det kan kanskje bli litt "overkill"?
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Enig med at om det hadde vært drop shipping så hadde det kunne funke.. men vil ikke det heller bli litt å jobbe for mye mot hverandre enn med hverandre?

Ja det er jo mye penger i laseropperasjon o.l men det er jo en grense på hvor mye info man kan skrive om det da?!
Da kommer det til å bli 10 sider med den samme informasjonen..
 

picxx

Well-Known Member
Tenkte bare å komme med noen tips hvis/om det er noen som kjører igang en eller flere prosjekt.
Tenk smått.....veldig smått.
Ikke prøv å bli ledende innen store nisjer som reise, finans, nyheter, livsstil etc. men konsentrer heller prosjektene rundt mini og mikronisjer.
Istedet for f.eks. reise kan man drille det ned i reiseartikler--->kofferter (kofferter bør ikke være ekstremt vanskelig å ranke på?).
Istedet for finans drill ned i kredittkort---> bonuskort.
etc.
etc.

På denne måten kan man kjøre hvert enkelt prosjekt raskere, man får flere infosider og det gjør ikke noe om noen dropper ut etter første prosjektet, men kanskje hiver seg på det 5. igjen.

Hadde jeg skulle kjørt noen av prosjektene tror jeg også jeg hadde satt et krav til at det skulle bygges enkle html sider, da det fort blir en del som roter seg bort i design, databaser og annet teknisk om man bruker cms/wordpress som plattform, noe som igjen fører til at enkelte kjører seg fast nesten før de begynner og dropper av.

Hadde man da f.,eks. kjørt 10-15 prosjekt på mikronisjer, hvor folk hadde hatt mulighet til å droppe av og hoppe på alt etter hvilken nisje man til enhver tid jobbet med kunne man etter den tid igjen sett på muligheten til å f.eks. sette opp litt tyngre satelittsider for de som hadde ønsket å ta det videre.

Jeg har mere tro på noe slikt kontra å igjen dra igang et stort og tildels tungt prosjekt hvor historien kun gjentar seg, folk dropper av og det til stadighet blir de samme som på tidligere prosjekt som igjen må dra lasset etter en tid.
 

Web2000

Medlem
Inntjeningen vil jo være svært begrenset i micronisjer, spesielt hvis en skal samarbeide med f.eks 10 andre om de 10 øverste plasseringene hos google.

Hvordan tenker dere at samarbeidet vil utarte seg etter at prosjektet er ferdig?
 
Topp