Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Euroads og Facebook events

Euroads

Medlem
Hei.

Vi har tidligere kjørt våre konkurranser på Facebook via rene klikk-annonser - og vi har hatt publishere som har kjørt konkurransene som events. Dette har vi av diverse grunner lukket ned for.
Vi har ikke selv laget events på Facebook vedr våre konkurranser.

Ser også at noen er skeptiske til hvorfor vi trekker 10 finalister, og sender disse et spm de skal besvare når vi trekker vinnere av våre konkurranser. Grunnen til at vi gjør det på denne måten er for at konkurransene skal være lovlige. man kan nemlig ikke gi bort så store pengepremier "uten grunn" - så vinneren skal kvalifisere seg ved å svare på et spm først.

Vi trekker forresten vinneren av 250.000 kr sist i Mai:)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er ikke særlig plaget av disse event invitasjonene på facebook, men det kommer da en og annen innimellom.
Det som man bør merke seg er at selv om man "blir lei" av å motta disse invitasjonene på facebook, gjøres det ikke noe ulovlig ved å opprette dem, kanskje annet enn å bryte med brukervilkårene hos facebook (man kan rapportere events når de ikke brukes på rett måte).

Det jeg har og fremdeles stiller spørsmål om er om diisse "surveykonkurransene" hos euroads er lovlige.
Hadde man fått satt en stopper for den møkka hadde man heller ikke hatt "euroads events" på facebook.
 

Euroads

Medlem

Kassimaja

Geocacher
Vi trekker forresten vinneren av 250.000 kr sist i Mai:)

Hvordan forgår dette egentlig. Dere kjører haugevis av forskjellige kampanjer og trekker ut en vinner av hver av disse konkurransene? Eller samler dere opp alle konkurransene fra alle land og trekker en vinner?
 

picxx

Well-Known Member
Vi respekterer at folk har forskjellig syn på våre surveys - men vi fastholder at våre surveys er lovlige. Hvis du har noen konkrete eksempler på hva du mener ikke er lovlig ved konkurransene må du gjerne sende meg en mail på ilt alfakrøll euroads.com.

Er bare å bla seg fram i trådene her på forumet det.
 

Euroads

Medlem
Kassimaja:

Vi samler alle som deltar i konkurransene fra Norge, Sverige, Danmark og Finland, og trekker en vinner. Vedkommende vinner 250.000 kr.
Alt dette står selvfølgelig i betingelsene.
 

Kassimaja

Geocacher
Kassimaja:

Vi samler alle som deltar i konkurransene fra Norge, Sverige, Danmark og Finland, og trekker en vinner. Vedkommende vinner 250.000 kr.
Alt dette står selvfølgelig i betingelsene.

At det står i betingelsene er jeg helt sikker på, men det du også sier er at når dere kjører "Vinn en ekstra månedslønn i et helt år" Så sier dere at det er ikke sikkert at vi trekker noen vinner av akkurat denne konkurransen, men en eller annen i Skandinavia får kanskje, muligens 250.000 av oss en eller annen gang....

Er det noen her som har hørt om eller som har hørt om noen som har hørt om noen som har vunnet i en av disse konkurransene? Vinnere blir tydeligvis ikke offentliggjort, så det er litt vanskelig å gå en slik konkurranse etter i sømmene.
 

Euroads

Medlem
@ Kassimaja: Det står også tydelig på konkurransene at premien bare er et eksempel, og at man er med i den store trekningen. Jo flere konkurranser man er med i, jo større sjanse har man for å bli trukket ut.

Vinnerene blir annonsert, og vi planlegger å gjøre noe større ut av det når vi trekker vinneren av de 250.000 kr. Jeg vil gjerne linke til "offentliggjøringen" her inne når det er klart -hvis det er interesse for det.

@Tonny: Vi har lagt flere funksjoner inn som gjør surveysene mere brukervennlige - og vi er jo selvfølgelig interessert i å ha god kvalitet på de leadsene vi samler inn. Da nytter det jo ikke noe å lure folk - det gir ikke våre kunder noe verdi.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tror at Euroads holder balansen mellom å tjene mest mulig penger og å holde seg på rett side av loven. Om det er en sympatisk måte å gjøre ting på eller ikke, det er en annen sak.

Forbrukerombud Gry Nergård mener konkurransen er problematisk i henhold til loven.

– Dette er en konkurranseform som Viasat ikke vil være assosiert med i det hele tatt, sier en talsperson for Viasat.

Denne drukner deg i e-post - Nyheter - NRK Nyheter

Nei det er ikke en scam. Men om du ikke passer på, kan du drukne i spam.

Husleie: Kan det stemme at du kan få gratis husleie? - DinSide Bolig

Det er godt mulig det er i henhold til loven, men jeg vil nok sidestille disse søppelkampanjene til å være like uetiske overfor forbruker som policyen til TD når det gjelder nettlesertillegg er overfor affiliates.
Personlig har jeg kuttet ut euroads og mer eller mindre kuttet ut TD, men når hver enkelt affiliate kun tenker penger, og gjerne penger man kunne tjent i går, uten å tenke 2 dager inn i fremtiden, vil alt dette søppelet leve i beste velgående både nå og i fremtiden.

......og folk klager på gamblingsider? HUH.... :rolleyes:
 

picxx

Well-Known Member
Er det noen her som har hørt om eller som har hørt om noen som har hørt om noen som har vunnet i en av disse konkurransene? Vinnere blir tydeligvis ikke offentliggjort, så det er litt vanskelig å gå en slik konkurranse etter i sømmene.

Konkurransenett.no er vel norges største community for folk som deltar i spill og konkurranser i norge. Også der er det etterlyst vinnere av disse surveyene fra euroads.
Svaret er at vinnerne ikke blir offentliggort og at vinnerne kan komme fra danmark, sverige, norge og finnland så det kan være vanskelig å finne vinnere.
Udder bullshit! spør du meg.
 

Kassimaja

Geocacher
@ Kassimaja: Det står også tydelig på konkurransene at premien bare er et eksempel, og at man er med i den store trekningen. Jo flere konkurranser man er med i, jo større sjanse har man for å bli trukket ut.

Og siden dere holder på med spørreUNDERSØKELSER så har dere sikkert rimelig gode tall på hvor mange som leser all den lille striften FØR man blir med i lotteriet?
 
Jeg må bare begynne å si at jeg misliker Euroads på det sterkeste.

Grunner
1. Selskapet gir ut 250.000 til 1 person av alle som har vært med i 3 land. Man får følelsen av at dette kun er for nordmenn.
2. De selger informasjon videre til 3part
3. Affiliateprogrammet åpner for store mengder spam, som Euroads selv synes er helt greit
4. De later som de driver med spørreundersøkelser (og ønsker kun å selge produkter)
Denne listen kunne jeg godt fortsatt en stund til. Og det skal mye til å forandre det dårlige inntrykket av "selskapet".

En ting skal de ha, og det er at folk går rett på. Og at de trolig har en veldig inntektsbringende forretningsmodell.
 

pleb

Medlem
Ja, jeg er enig i at Euroads virker veldig sære. Har selv sluttet å bruke dem. Er ikke veldig imponert over det man får utbetalt derfra heller.
 
Topp