Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ulovlige nettsider - rapportere hvor?

pleb

Medlem
Hei. :)

Laptop dåt no og livechat dåt no er ulovlige i henhold til adsense. Har sendt fyren en mail etter at jeg kjørte litt detektiv-arbeid, uten å få svar.

Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å engasjere meg i dette, men kjipt om folk tjener penger på ulovligheter.

Hvordan rapporterer man til Google? Og hovedspm; er det noe vits i å rapportere? Gidder de å gjøre noe med det?
 

picxx

Well-Known Member
hehehe.....
 

picxx

Well-Known Member
Er det slik at laptop og livechat gjør noe ulovlig da?
 

adeneo

Medlem
Hvordan rapporterer man til Google? Og hovedspm; er det noe vits i å rapportere? Gidder de å gjøre noe med det?

Sidene er helt klart i strid med avtalen til Google, enkleste måten å rapportere slikt på er å trykke på de sidene du nevner, trykk der hvor det står "annonser fra Google", og deretter kan du nederst på den siden du kommer til rapportere dette.

Min mening er dog at du har alt for mye tid tilgjengelig, og bør finne noe bedre å gjøre.

MÅ man ha link til personvern etc på ALLE internett sider?

Yes, alle sider som inneholder annonser fra Google Adsense skal ha en privacy policy, men andre sider på samme nettsted som ikke inneholder annonser behøver strengt tatt ikke å ha det.

Regel nummer 1 i avtalen sier følgende:

1. Program Participation. Participation in the Program is subject to Google’s prior approval and Your continued compliance with the Program Policies ("Program Policies"), located at https://www.google.com/adsense/policies, and/or such other URL as Google may provide from time to time.
Google reserves the right to refuse participation to any applicant or participant at any time in its sole discretion.
By enrolling in the Program, You represent that You are at least 18 years of age and agree that Google may serve
(a) third party and/or Google provided advertisements and/or other content (such third party provided advertisements, Google provided advertisements and other content, collectively, "Ads"), provided, however, that if Google serves non-compensated content, You will have the ability to opt out of receiving such content as part of the Program,
(b) related Google queries and/or Ad search box(es) (collectively, “Links”),
(c) Google Web and/or Site search results (collectively, "Search Results"), and/or
(d) Google referral Ads (“Referral Buttons”), each in connection with the Web site(s), media player(s), video content and/or mobile content that You designate, or such other properties expressly authorized in writing by Google (including by electronic mail) (such other properties, “Other Properties”), and the Atom, RSS, or other feeds distributed through such Web site(s) , media player(s), video content, mobile content and/or Other Properties (each such Web site, media player, video content, mobile content, Other Property or feed, a "Property").

For the avoidance of doubt, any reference in this Agreement or the Program Policies to an individual “Web page”, “Web site”, “Web site page” or the like that is part of the Property will also mean feeds and media players distributed through such Web site.
Multiple accounts held by the same individual or entity are subject to immediate termination unless expressly authorized in writing by Google (including by electronic mail).
In some circumstances expressly authorized in writing by Google (including by electronic mail), You may enroll in the Program and create an account for the sole purpose of receiving payment from Google, and not, for purposes of clarification, for the purpose of displaying Ads, Links, Search Results and/or Referral Buttons on a Property. If, however, You subsequently use your Account to participate in the Program (i.e. for the purpose of displaying Ads, Links, Search Results and/or Referral Buttons on a Property), then such use of the Program will be governed by the terms of this Agreement.
You must have and abide by an appropriate privacy policy that clearly discloses that third parties may be placing and reading cookies on your users’ browser, or using web beacons to collect information, in the course of ads being served on your website. Your privacy policy should also include information about user options for cookie management.
 

allegretto

Medlem
Sidene er helt klart i strid med avtalen til Google, enkleste måten å rapportere slikt på er å trykke på de sidene du nevner, trykk der hvor det står "annonser fra Google", og deretter kan du nederst på den siden du kommer til rapportere dette.

Min mening er dog at du har alt for mye tid tilgjengelig, og bør finne noe bedre å gjøre.

Fullstendig enid med adeneo.
 

zapotek

Medlem
Vet ikke helt hvorfor jeg gidder å engasjere meg i dette, men kjipt om folk tjener penger på ulovligheter.

Tipper han kanskje har tjent roughly 10 kroner måneden på disse nettsidene. Så verden består nok uansett om du melder ham eller ikke.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Det riktige å gjøre, når du først bruker tid på å engasjere deg i andres drift, er å ta en telefon til eieren av domenet og forklare hva han gjør som er i brudd med retningslinjene. Hjelper du andre og er generelt hyggelig med folk, så slår det på sikt positivt ut for deg selv.

Dette med mindre du finner glede av å "leke politi", men da finnes det faktisk en utdanning du kan ta for å få betalt for dette på heltid. :)
 
Topp