Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Manipulering av Google SERP ved å trykke back?

picxx

Well-Known Member
Tilleggs info.
Jeg er av den formening at negative stemmer teller mer enn positive stemmer, noe som raskere vil fjerne sider som brukerne ikke finner det de er ute etter.

Er bare litt nysgjerrig :)
Har du noe dokumentasjon som faktisk underbygger denne positive/negative teorien og hvordan den har innvirkning på hvordan sidene blir rangert i SERP's?
 

norwegian

New Member
Er bare litt nysgjerrig :)
Har du noe dokumentasjon som faktisk underbygger denne positive/negative teorien og hvordan den har innvirkning på hvordan sidene blir rangert i SERP's?

Noen dokumenatsjon har jeg ikke men det er prøvd på min egen side som nevnt tidligere i tråden "slett coccies og flere browsere". Gjorde dette fra flere pc'er og resultatet var nedslående!

SÅ min erfaring er at, så fremt andre brukere også finner det de faktisk søker etter vil siden rangere høyt på SERP. MEN det er flere ting som er avgjørende om de blir liggende der eller ikke, eks. teksten MÅ (utrolig viktig) være atraktiv slik at brukerne faktisk klikker på din link i stedenfor de andre. Slik jeg ser dette vil en søkemotor vil gi sine brukere de beste sidene på de aktuelle søkeordene, noe som bør være ganske innlysende??

Jeg har mye å lære enda men har fått til noen førstesider med forskjellige ordkombinasjoner, og brukerne finner det de er ute etter.

Det er en startside jeg har og ligger å sloss mot startsiden.no på flere gode søkeord, her er jeg klar over at de følger med meg og kan se de har (kopiert) noen løsninger som jeg har hatt en god stund!

Så de vil nok følge på når de nye endringene kommer snart:p
 

picxx

Well-Known Member
Vel, det du sier her er at det bør være relevant innhold på siden for å få den til å ranke i serp. Helt enig, og det er god seo.
Men, det er nok ganske mange andre aspekter enn kun innhold som får en side til å ranke i serp's.
At google "nuker" en side i serp's fordi det blir brukt tilbake knapp etter X antall tid har jeg hverken hørt om før eller selv opplevd. Synes det i så måte det er rart at dette er noe du kan si med sikkerhet, mens ledende SEO guruer ikke vet om dette :)

Personlig er jeg vel kanskje heller ikke så ekstremt opptatt av seo, da jeg prøver å holde meg til 30% regelen på sidene mine.

Lykke til med fortsatt sidebygging :)
 
Sist redigert:

norwegian

New Member
Er klar over dette ikke er kjent blandt SEO "guruene" hverken i norge eller det store utland men dette er noe jeg har hevdet hardnakket i laaang tid bla. på engelske forum, skal si jeg ble omtrent rævkjørt av mange der:D. Men en hvis person hos synlighet som jeg har hatt litt kontakt med ble enig med mine tanker vedr. dette mens andre kan man si med sikkerhet har vært helt imot. Kan vel si dette omtrent er utfunnet av meg (ikke for å skryte) men vi får snart se om hvordan det går med Norwegian:eek:.

PS: Det kan nok ta noen dager før vi ser endringene, vet ikke hvor ofte de endrer SERP'en. Men det er noe vi kan følge med på.


Skulle min "teori" vise seg å bli dokumentert her er jeg ikke ukjent for å skifte jobb:rolleyes:
 

norwegian

New Member
Ved nærmere ettertanke så sitter det en angrende synder her, skulle aldri foret hevngjerrige løver med denne infoen.



Skjønner at dette ikke vil gi noen positive "stemmer" :(
 

vidarlo

Apache-junkie
Kom med dokumentasjon i form av et par sider der du har utført den taktikken da, og la oss trekke en konklusjon ut frå dette.

At du skulle vere den første til å oppdage det høyrest litt for usannsynleg ut. Extraordinary claims require extraordinary facts og den remsa der.
 

norwegian

New Member
Kom med dokumentasjon i form av et par sider der du har utført den taktikken da, og la oss trekke en konklusjon ut frå dette.

At du skulle vere den første til å oppdage det høyrest litt for usannsynleg ut. Extraordinary claims require extraordinary facts og den remsa der.

Akkurat dette er gjort på flere av mine undersider! og det er ikke mange klikkene som skal til fra eks. side 7 til 3 men man må ha litt tålmodighet før endringene kommer....

Så har jeg latt de andre ta over jobben fordelen med dette er å få den litt frem og da vil de andre brukere/søkerne "stemme" den videre fremover eller bakover igjen, men så fremt de finner det de er ute etter (positive stemmer) vil den sakte men sikkert snart nå førstesiden.

Prøv dette selv, du trenger ikke å gi meg tilbakemelding..... I know !
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså... i følge det du sa lenger opp så ser man jo resultatene umiddelbart...

At google derimot tar det at noen går ut av en side igjen, og tilbake til søkeresultatet som et tegn på at en side ikke er interessant/nyttig, og dermed bør ranke dårligere, syns jeg høres veldig naturlig ut.

Det jeg tviler på, er at man kan gjøre noe særlig fra eller til på det ved å klikke SELV, siden du bare er en, mens resten av internett er *mange*. Joda, du kan sikkert komme deg litt opp hvis du er langt nok nede på lista, siden du der vil være en av mye mye færre brukere, men mot toppen av lista, der det er mye flere besøkende, tror jeg rett og slett ikke du vil klare å gjøre noe fra eller til med den taktikken, da skal det være noe veldig snålt du søker på og der nesten ingen av sidene har noen besøk, så du igjen vil utgjøre en større andel.
 

picxx

Well-Known Member
Det jeg tviler på, er at man kan gjøre noe særlig fra eller til på det ved å klikke SELV, siden du bare er en, mens resten av internett er *mange*.

FF har en plugin med record/repeat funksjon, så om dette er tilfellet er det bare å recorde et søk i google, gå inn på siden og stoppe recorden. (kjøres om natta)
På samme måte kan du på dine konkurrenter søke, gå inn og gå tilbake.(kjøres også om natta)
Etter noen netter med repeat der burde man se resultater.
Personlig tviler jeg faktisk på at resultatene kommer :)
 

picxx

Well-Known Member
Proxy... ;) ....
 

norwegian

New Member
At google derimot tar det at noen går ut av en side igjen, og tilbake til søkeresultatet som et tegn på at en side ikke er interessant/nyttig, og dermed bør ranke dårligere, syns jeg høres veldig naturlig ut.

Joda, du kan sikkert komme deg litt opp hvis du er langt nok nede på lista, siden du der vil være en av mye mye færre brukere, men mot toppen av lista, der det er mye flere besøkende, tror jeg rett og slett ikke du vil klare å gjøre noe fra eller til med den taktikken

Du har skjønt poenget det er ikke værre enn dette:cool:

Det er som du sier, er man mot toppen har mange andre enn deg funnet det der, nettopp det du søkte etter.....eneste jeg gjør er å pushe på litt i begynnelsen. Å holde seg på toppen når flere trykkerX/Back vil nærmest være en umulig oppgave da jeg mener og tror de negative stemmene har en høyere value enn de positive. Altså ikke 1 stemme for og 1 i mot, tror mer det kan være 0,5 for og 1 mot for å gjøre det enkelt. Det går fortere bakover enn fremover er min erfaring.

Såååå enkelt
 

picxx

Well-Known Member
Tja.. tjo... Tror du ikke google har en ganske grei oversikt over disse også?

Jeg tror vel egentlig ikke noe, men synes uansett at det høres fantastisk ut. Praksisen i dette systemet ville jo tilsi at alle SB sider og sider man er veldig kjapt innom (tinyurl f.eks) ville blitt begravd i SERP's til fordel for sider med mere relevant innhold, noe de jo ikke blir.

Det kan sikkert være en liten del av googles algoritmer, men at den utgjør noe stort kan jeg ikke tenke meg.
 
Topp