Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lag på lag

Dag Frogner

Supermedlem
Du burde absolutt forsette. Om du jobber masse i starten og så stopper opp, vil du miste rangering etterhvert. Det virker jo litt rart for Google at siden din får hundrevis av linker de første månedene også blir det bråstopp? Det mest naturlige er at det kommer nye linker jevnt og trutt.

Og ikke bare tenk på blogger. Du kan bruke forum, sende inn artikler til artikkeldatabaser, gjøre linkbytte etc etc...

Og ja, det er mye jobb om du skal gjøre det skikkelig.
 

namaste

Medlem
Du burde absolutt forsette. Om du jobber masse i starten og så stopper opp, vil du miste rangering etterhvert. Det virker jo litt rart for Google at siden din får hundrevis av linker de første månedene også blir det bråstopp? Det mest naturlige er at det kommer nye linker jevnt og trutt.

Og ikke bare tenk på blogger. Du kan bruke forum, sende inn artikler til artikkeldatabaser, gjøre linkbytte etc etc...

Og ja, det er mye jobb om du skal gjøre det skikkelig.

Hvor mye av dette bør jeg gjøre typisk? Har du noen tallanslag du jobber utifra?
 

namaste

Medlem
Nei, har ingen spesifikke tall desverre...

Ah, da får jeg vel bare prøve meg litt frem å se hva som fungere :)

Er det forresten veldig viktig å redusere footprint ved å spre sidene på ulike hoster og på ulike brukernavn, eller kan jeg slenge opp 50 blogger med WPMU på egen server? Litt stress å opprette 100 Blogger-kontoer, og om jeg skal holde de ved like utover det jeg legger inn ved opprettelsen (20 artikler) er jo det rett og slett et mareritt...
 

Ole Avranden

utvandret
Hvis du plutselig får en mengde innlenker fra 100 Blogger-kontoer ringer det nok et par alarmbjeller hos Google :p

Et godt tips som fungerer 100% med tanke på alle aspekter av SEO: Lag så godt innhold at andre lenker til deg.
 

namaste

Medlem
Du kunne jo satt opp en blogg på denne nettsiden hvor du skriver om produktene, får andre til å skrive omtaler, poster evt omtale i media, skriver litt om produkter som snart kommer på lager etc...

Ikke dum idé... Har tenkt på blogg på samme domene som nettbutikken før. Problemet er egentlig bare at det er ikke så mange forskjellige produkter jeg selger. Som tidligere nevnt, innen opplæringssektoren. Men slenger nok opp en blogg og forsøker å holde den noenlunde oppdatert om ikke annet. Kan umulig gjøre enormt skade.
 
Topp