Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sosiale medier automatisering

NilsF

Medlem
Må være kjedelig å sitte og overvåke sosiale medier dag ut og inn for å finne ut hvem som poster spam og ikke.

Hva i all verden mener du med det? Det er vel ingen her før deg, som har snakket om overvåkning av spammere. Den som spammer 150 nettsteder, vet vel med seg selv om det er spam eller ikke. Og om du selv følger en som du oppdager at spammer det sosiale mediet, så får det meget mulig den konsekvens at du slutter å følge vedkommende. Da er du kanskje fortsatt lykkelig uvitende om at vedkommende spammer også 149 andre sosiale medier.
 

Speca

Medlem
Hvis man derimot "blindt" poster innlegg på 150 steder som man selv ikke følger med på, så fremstår det for meg som spam. .

Om du regner det som spam er en ting. Om google regner det som spam er en helt annen ting, og per i dag så regner ikke google det som spam, og da er din mening helt uinteressant for min del. For hvert blogginnlegg du gjør, så kan du få 150 gode linker, noe som gir deg ranking tilbake. Men du ville ikke ha gjort fordi du syntes det er spam, selvom ikke søkemotorene gjør det (i dag).
 

Tonny Kluften

Administrator
Om det er spam eller ikke spiller ingen rolle fordi den man "spammer" er bare seg selv. Man sender masse artikler/tekst til sine egne sosiale medier kontoer.
Om det er verdt å legge ned masse tid på dette kan diskuteres. Jeg har testet RSS Pigeon metoden og ikke fått noe boost i det hele tatt.

Nå vet jeg ikke hvor du poster dine artikler Speca eller hva slags metoder du bruker, men å påstå at du får 150 gode linker for hver bloggpost du skriver blir vel å overdrive litt?
 

Speca

Medlem
RSS Pigeon er basis på(videreutviklet og forstørret) en av strategiene mine, og jeg har merket stor forskjell, men det kan ha noe med utgangspunktet å gjøre, samt hva man har gjort med de stedene det blir postet til. Altså SEO også på stedene det blir postet på.

150 gode linker per bloggpost er ikke å overdrive. Jeg ser lett at strategien ved at det sjelden tar mer enn 5-6 minutter for å få indeksert en post, jeg får greie plasseringer i google(men må nok bruke Senuke X i tillegg for å få en side på #1 i google), og bing er helt usannsynlig glad i min strategi. Der kjører jeg inn #1 plasser lett. Og har man stor nok nisje, så får man overraskende mange treff fra de også.

Men man må nok regne med 4-5 dager og 50 dollar i captcha per side for å gjøre strategien komplett, vel og merke om man selv har tilgang til Senuke X. Hvis man må kjøpe hele oppsettet, så kommer nok fort det på 4-500 dollar, om noen andre hadde hatt min strategi.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis man må kjøpe hele oppsettet, så kommer nok fort det på 4-500 dollar, om noen andre hadde hatt min strategi.

Det finnes 1000vis av gode SEO strategier der ute, man både finner på blogger og infosider, men også kan laste ned i en pdf. De virker ganske sikkert også.
Problemet i dag er ikke å gi fra seg "hemmelig" informasjon om slike strategier (sleng inn et par aff.linker så tjener du kanskje noen kroner på den også). Problemet er at de færreste tar seg tid til å gjøre det som de leser seg frem til i slike strategier.

Når det kommer spørsmål typen; "nå har jeg spammet 10 blogger for en time siden og er enda ikke på førsteplass i google" her på WF viser det litt hvor mye de aller fleste gidder å legge av tid i å gjøre slike ting.
 

Speca

Medlem
Jeg har vurdert å sette opp en WSO på strategien min, men har kommet frem til at jeg ikke kommer til å avsløre hele strategien. At jeg har fortalt basis i denne tråden, betyr ikke at jeg har fortalt alt. Den viktigste komponenten mangler her, og den forteller ikke om, ihvertfall ikke før jeg evt. finner ut at jeg skal bli Kindlepublisør på hel tid eller ei.

Men uansett, mannen i gata er ikke villig til å gjøre man må for å tjene penger på nett. Målrettet arbeid og god tid er nøkkelen.... Så sannsynligvis kunne jeg solgt noen hundre eksemplarer av strategien min på Warriorforumet, for 10-15 dollar stykket + fremtidige affiliate inntekter. Dette uten at jeg hadde blitt skadelidende på noen måte, men jeg tør ikke ta sjansen. Spesielt ikke etter jeg måtte legge om fra pluginposting til hootsuite, noe som har gjort alt mye mer tungvint.
 

Hupsey

Medlem
Er det slutt på at man må ha adresse i USA for å bli kindle publisør? Men uansett, tror mange ville kjøpt din SEO dersom du kunne "dokumentert" resultatene på en god måte. Metoder som fungerer et jo etterspurt, og det du skriver høres spennende ut:)
 

Speca

Medlem
Er det slutt på at man må ha adresse i USA for å bli kindle publisør? Men uansett, tror mange ville kjøpt din SEO dersom du kunne "dokumentert" resultatene på en god måte. Metoder som fungerer et jo etterspurt, og det du skriver høres spennende ut:)

Har det noensinne vært krav om det? Det visste jeg ikke. Men uansett er det veldig lett å omgå, om man skulle ønske det.

Trøbbelet med å selge metoden min er at det har vært veldig mange i disse baner som har fungert, men som ikke fungerer lenger grunnet at de som står bak disse tjenestene ikke liker når trafikken blir så stor. Altså, når folk som har autoblogger setter opp dette, så ser det ut som ren spam, og brått så blir det slutt på det.

Ok, jeg kan sikkert tjene 20-25000 dollar på warriorforum på det, men er det så interessant hvis jeg får masse refunds grunnet at det ikke fungerer lenger? Nei, jeg synes ikke det.
 

picxx

Well-Known Member
Ok, jeg kan sikkert tjene 20-25000 dollar på warriorforum på det, men er det så interessant hvis jeg får masse refunds grunnet at det ikke fungerer lenger? Nei, jeg synes ikke det.

Refund er korrekt oversatt en tilbakebetaling.
Bruker du f.eks. PP har kjøper mulighet til å kreve dette innen 45 dager. Grensen er vel omtrent det samme også hos div. kortselskap.
Selger du en SEO strategi som ikke holder i 45 dager ville nok jeg også krevd en tilbakebetaling. SEO er longterm, så da synes jeg det er helt ok med en refund, gjør ikke du?
 

Speca

Medlem
Refund er korrekt oversatt en tilbakebetaling.
Bruker du f.eks. PP har kjøper mulighet til å kreve dette innen 45 dager. Grensen er vel omtrent det samme også hos div. kortselskap.
Selger du en SEO strategi som ikke holder i 45 dager ville nok jeg også krevd en tilbakebetaling. SEO er longterm, så da synes jeg det er helt ok med en refund, gjør ikke du?

Jeg ser du går inn for at jeg skal gå over streken og bli bannet. Fortvil ikke, det kommer sikkert til å skje hvis du oppfører deg slik du gjør her fremover. Trodde dog ikke at jeg kom til å se slik lojalitet og press etter jeg stilte ett helt legitimt spørsmål. Men jeg har ca. 17500 ipadresser å ta av, så det er ikke så farlig.

Du bør klare å lese i mellom linjene her. Ja, jeg kan tjene noen tusen dollar på en kanonstrategi, men det er ikke så interessant når jeg får 75% i refunds. (Forøvrig er 60 dager vanlig WSO strategi). De restrerende 25% er folk som kjøper WSO uten å prøve de, og lar de gå i glemmeboken. Det er de jeg tjener penger på, men det er ikke så veldig interessant når navnet mitt blir tilsmusset. Dette er hva du burde ha forstått etter å ha lest det som du svarte på, og det tror jeg du gjorde også, men du vil bare være tverr og "grumpy".

Forøvrig er strategien svært langsiktig, så lenge det skjer i den skala den gjør nå. Men om det brått ikke skulle gå lenger, så er ikke det noen krise heller. Linkene vil bestå uansett, med mindre man legger ned blogger, hubpages, flickr, etc.
 

Speca

Medlem
Juksemaker pipelort..

Jepp, altså som 90% av resten som driver med SEO som primær oppgave. Det er svært få som gjør det slik det skal gjøres. Det er rett og slett ikke marked for det, med mindre man er fra ekstremt lavt utviklede land.
 

Speca

Medlem
Så med andre ord er 90 prosent av alle annonse kroner brukt på juks.

Det kan du si, men juks fungerer mye bedre enn manuel bygging. Ser bare på antall hoder som kjøper linker for dyre dommer på denne siden. Jeg kommer aldri til å kjøpe en link på denne måten, med mindre det er for en kunde.
 

picxx

Well-Known Member
Så med andre ord er 90 prosent av alle annonse kroner brukt på juks.

"Juks" er jo relativt og en meget individuell mening.
Enkelte mener faktisk det er juks å publisere en nettside.
Man kan jo bare sette den opp lokalt og nyte sitt arbeid hjemme på PC'en.
 
Topp