Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til mobil?

picxx

Well-Known Member
Lurer på å anskaffe meg en slik mobildings.
Har i dag en kopi av en slags nokiamodell det ble betalt 160 kroner for på grensa til Burma i 2008, så er ikke helt oppdatert på denne fronten kan man si.

Vil ikke ha noen iphone(enda), da jeg synes det koster mer enn det smaker (trenger ingen diskusjon rundt det utsagnet!).

Har tittet litt på sony's experia og samsungs galaxy og synes de ser ganske greie ut.

Noen som har noen gode anbefalinger å komme med her tar jeg mot dette med stor takk.
Nevn gjerne hva som er bra (og ikke bra) med den du anbefaler.

Edit: Er også intr. i å kjøpe brukt, så har du en bra telefon av nyere modell du skal kvitte deg med er det bare å sende en PM.
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Uten tvil Galaxy S2. Mener seriøst at det pr i dag er verdens beste mobil i forhold til pris!
Har anbefalt den til flere kjente. ALLE som har kjøpt den er enige i at dette pr i dag er mest mobil for pengene.
Også er det Android på den. Den blir snart gratis oppdatert til siste versjon av android.
Da blir det nesten som å få ny mobil igjen :)

Den eneste ulempen jeg kan komme på er litt dårlig batteri tid om man er av typen som trykker på den "hele tiden" men det gjelder alle nye smartmobiler med stor skjerm. Har to batteri. Det originale tynne på 1650 mAh og et større på 3500 mAh til 229 kroner hos meg ;) originalbatteriet varer fra 2-3 dager hos meg. Rekorden med det store er 8 dager.
Bruker det store om jeg vet det er lenge til neste lading.

Fordeler. Knallbra skjerm, bra hardware, kjapp, kjøp en USB otg plugg eller kabel og du kan koble til ekstern hardisk, se film fra og overføre film og filer fra USB pinnen. Har du en ny Samsung tv kan du også bruke den som fjernkontroll.
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
nokia.jpg
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har en Touch Diamond2 B1000 (Android 2.2) - dual-sim (som jeg ikke har brukt enda). Batteritid er ok, sålenge jeg ikke gjør noe med wifi. Kjøpte den for 100 USD i HK, i forbindelse med et android-basert prosjekt.

Av og til finner den på å slå seg av, uten noe forståelig grunn.
Av og til synes folk i andre enden at de ikke hører meg så godt.
 
For guds skyld hold deg unna de xperia touch-telefonene hvertfall. Etter min mening er den helt forferdelig å bruke både med tanke på menyer, brukervennlighet og touch-skjermens følsomhet/funskjon sammenlignet med alt annet jeg har testet.
 

picxx

Well-Known Member
Av og til finner den på å slå seg av, uten noe forståelig grunn.
Av og til synes folk i andre enden at de ikke hører meg så godt.

Da får jeg la være å kjøpe en Touch Diamond2 B1000 i HK.
Kan jo være det er samme produsent som har produsert den nokiasaken jeg kjøpte på grensa til Burma? :D
 

picxx

Well-Known Member
For guds skyld hold deg unna de xperia touch-telefonene hvertfall. Etter min mening er den helt forferdelig å bruke både med tanke på menyer, brukervennlighet og touch-skjermens følsomhet/funskjon sammenlignet med alt annet jeg har testet.

OK... da blir vel valget mellom en Huawei og en samsung galaxy vil jeg tro :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Men denne er vel like dyr som en iPhone?

Yep, lite forskjell der. Nå er jo s2'en et halvt år eller så eldre enn nyeste iphone, og dermed allerede endel treigere enn den (de hopper jo bukk over hverandre fram og tilbake der, så den nyeste modellen er gjerne alltid raskest)

Komplett.no - Samsung I9100 Galaxy S II Black - samsung s2 til 4.399,-
Kjøp svart eller hvit iPhone 4S fra Apple - Apple Store (Norge) iphone 4s til 4890,-

Jeg ville egentlig heller ha testa litt, finn noen venner som har disse to modellene, og spør om du kan teste dem litt. De er fordømt gode begge to, iPhone 4s har et fordømt bra kamera (ikke bare høye megapixler, men kjapt og bra optikk), er kjappere, og fargene er nok endel mer naturlige. På den annen side liker noen at skjermen er endel større (men dermed selvsagt også hele telefonen) på galaxyen, og endel liker også fargene der, men selv syns jeg rett og slett de føles glorete og unaturlige. iPhonen har nok også høyere andel kvalitets-apps, siden det er mye strengere på å legge ut der, og utviklerne tjener mer, men til gjengjeld er det endel ting du evt må jailbreake telefonen for å få gjort, som du kan gjøre uten noe mer om og men på android.

Så... litt smak og behag.
 

Beergear.no

Medlem
OK... da blir vel valget mellom en Huawei og en samsung galaxy vil jeg tro :)

Har hatt Huawei U8800. Ok telefon.
Men sammenlignet med S2 er det som en Opel og en Ferrari.
Jeg, og MANGE andre var plaget av at lyden ble dårligere under lange samtaler.
Men det er mye tlf for pengene!
Mange har også slitt med wifi problemer på Huaweien.
Ustabilt, kobler seg ikke opp igjen uten at man slår den av og på osv.
Men konklusjonen på det er at det var svært router avhengig om man fikk problemer eller ikke.
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Men denne er vel like dyr som en iPhone?

Sant nok, men man sitter ikke med "håndjern" og en del andre ting.
Er man villig til å binde seg kan man nå få S2 fra 1 krone.
Her er noen forskjeller, riktig nok komisk vinklet, men allikevel sant (iPhone4 Vs Galaxy S2):
 

Vedlegg

  • s2.jpg
    s2.jpg
    63,2 KB · Sett: 13
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Yep, lite forskjell der. Nå er jo s2'en et halvt år eller så eldre enn nyeste iphone, og dermed allerede endel treigere enn den (de hopper jo bukk over hverandre fram og tilbake der, så den nyeste modellen er gjerne alltid raskest)

Galaxy S2 kom ut i mai 2011 om jeg ikke husker feil. Var en av de første som kjøpte den.
iPhone 4S er nyere, men i mine øyne en langt dårligere telefon med mindre skjerm.
I tillegg er man låst til Apple. Er ingen Apple hater, da jeg har iPad som jeg er meget fornøyd med, men på en telefon kunne jeg virkelig ikke tenkt meg IOS. Det er som du sier en smakssak!
Hvor har du det fra at iPhone er kjappere enn S2? S2 blir fortsatt kåret til beste tlf pr dags dato av mange......
Folk må selvfølgelig kjøpe hva de vil, men trist å se folk kjøpe "katta i sekken"
Skulle jeg hatt iPhone ville jeg i så fall ventet til iPhone5 kom ut.
 
Sist redigert:
Topp