Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til mobil?

picxx

Well-Known Member
Sant nok, men man sitter ikke med "håndjern" og en del andre ting.
Er man villig til å binde seg kan man nå få S2 fra 1 krone.
Her er noen forskjeller, riktig nok komisk vinklet, men allikevel sant:

Disse bindingstilbudene er jo bare tull og rart man i grunn får fortsette med dem.
Saken er jo at du likevel betaler for telefonen, ettersom du betaler 2-300 ekstra i mnd. på abonnementet i bindingstiden.
Var jo greit den tiden selskapene faktisk subsidierte telefonen, men slik det gjøres i dag er det jo ikke annet enn en telefon på nedbetaling, pluss at man må binde seg.
 

Beergear.no

Medlem
Nja...det varierer vel litt. Om man følger med kan man gjøre kupp.
Kjøpte min Huawei U8800 med "binding" for 1800,- ink frakt.
Bindingen var med et kontantkort som jeg kastet, da den var bundet til nett (telenor) og siden jeg bruker Talkmore, som bruker Telenor sitt nett var det ikke noe problem :)
Puttet i mitt eget kort og sparte noen kroner. Samsungen kjørte jeg over grensen og kjøpte, da jeg ikke klarte å vente den siste uken før den kom i butikk i Norge :)
 

looper

Medlem
Jeg fikk min gamle Huawei gratis og ga den bort gratis. Det var noe skvip men den Titan virker jo fin.
Har en LG Optimus 2X, anbefales.
 

picxx

Well-Known Member
Da blei det en Huawei U8800.
Sannsynligvis en helt annen verden enn de greien jeg har i dag ihvertfall.
 

Beergear.no

Medlem
Det er en helt grei telefon. Gratulerer!
Bare det at det er Android på den er jo supert.
Du finner oppdateringer til den på FB siden til Huawei Norge.
Deksel vet du jo hvor du finner om du trenger det ;)
 

Beergear.no

Medlem
@Dag
Ikke jeg, for jeg vil ikke ha IOS på mobilen min ;)
Kan roote og få Android 4 i dag, men gidder ikke. Smakssak!
Men syns Apple tar et ekkelt grep om brukere på den måten de holder på.
Jeg kommer sikkert til å bytte telefon, og muligens merke også.
Men det blir Android på meg også i fremtiden!
Det er jo også avhengig av hva man skal med telefonen, hva man liker best osv.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Galaxy S2 kom ut i mai 2011 om jeg ikke husker feil. Var en av de første som kjøpte den.
iPhone 4S er nyere, men i mine øyne en langt dårligere telefon med mindre skjerm.
I tillegg er man låst til Apple. Er ingen Apple hater, da jeg har iPad som jeg er meget fornøyd med, men på en telefon kunne jeg virkelig ikke tenkt meg IOS. Det er som du sier en smakssak!
Hvor har du det fra at iPhone er kjappere enn S2? S2 blir fortsatt kåret til beste tlf pr dags dato av mange......
Folk må selvfølgelig kjøpe hva de vil, men trist å se folk kjøpe "katta i sekken"
Skulle jeg hatt iPhone ville jeg i så fall ventet til iPhone5 kom ut.

Hvilken som er kjappest er jo veldig enkelt å teste, men ting går jo så fort i den bransjen at det egentlig bare skulle mangle. Neste gang det kommer en ny samsung er den garantert kjappere igjen, men her er nå ihvertfall en test:
iPhone 4S benchmark tests prove it's faster than Galaxy S2 | CNET UK. Derimot rendrer samsungen visstnok websider kjappere (mye av hastigheten i de testene der kommer fra en vanvittig hissig GPU i 4s'en, men det får ikke websider så mye nytte av, derimot er det jo knall for f.ex. spill)

Større skjerm er jo *veldig* smak og behag - tross alt medfører større skjerm også helt uunngåelig at mobilen også blir større, og vel - greit nok at s2'en er ... hva er det, en halv millimeter? tynnere på det tynneste, men de tykkeste områdene er også ganske mye tjukkere enn iphonen, og den er jo mye større i både høyde og bredde, så ... vel, vil jeg ha noe som har størst mulig skjerm kjøper jeg meg heller en iPad.

Samtidig er det også MYE høyere oppløsning på iphonen, når jeg ser på en s2 føles skjermen rett og slett kornete, det føles nærmest som om du ser på en gammel SD-TV kontra en HDTV. På iphonen er faktisk oppløsningen høyere enn det den er på det meste av trykksaker, noe som er ganske hissig for å si det pent.

Kameraet - vel, se selv:
iPhone 4S vs Samsung Galaxy S2 Camera Comparison | jRin.net

og hva gjelder "håndjernene" - vel, joda, det er fint å kunne installere hva som helst, men det kan man også veldig enkelt på iphonen, hvis man vil, bare å gå inn på jailbreakme.com med safari, så er det gjort på 1-2-3.

Er man villig til å binde seg kan man få 4s'en også for 1kr (f.ex. hos tele2)

De som kårer S2 til beste telefon vil jeg nok rett og slett kalle fanbois :) iOS vs Android er mye smak og behag, men man merker virkelig på 4s at den er nyere enn S2. Akkurat som man helt sikkert vil merke på neste samsung-utgivelse at den er nyere enn 4S :) og slik går nu dagan...
 

picxx

Well-Known Member
Er man villig til å binde seg kan man få 4s'en også for 1kr (f.ex. hos tele2)

BS! Man betaler 3600.- for den ved at man betaler 300.- ekstra for sitt abb. det første året.
Er det andre nisjer som kan ta betalt på den måten uten at det blir kalt svindel?
 

picxx

Well-Known Member
Det er vel strengt tatt bare helt vanlig avbetaling?

Jepp... i andre nisjer kaller man det lån/avbetaling.
I denne nisjen er det "billige telefoner".....burde ikke det være en sak for en eller annen?
Er det helt ok å selge et hus for 1.- så lenge man tar taket på avbetaling over 10 år og betaler 9000.- i mnd. for taktekking?
 

Beergear.no

Medlem
Torstein, vi kan sikkert diskutere dette i uker uten å bli enige vil jeg tro....
Bare se nedenfor.

http://www.androidauthority.com/sam...-david-the-other-goliath-but-which-one-26726/
Tar du en titt nederst er det liten tvil om hvilken telefon som oppleves raskest og best av lesere av DEN testen.

Processor
The Samsung Galaxy S2 boasts a 1.2GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor that provides really fast performance without any delay. Web browsing is very quick even via Wi-Fi networks, and you won’t face any problem with loading and playing even the most “heavy” games on Samsung’s flagship.

The iPhone 4S has a 1GHz dual-core ARM Cortex-A9 processor, which is also very fast (much faster than the single-core processor of the original iPhone 4 at least), but, though it provides great graphical acceleration, it yields to the CPU of the Galaxy S2 in terms of performance, so here the winner is Samsung’s smartphone.

Jeg har prøvd begge telefonene og er ikke i tvil.
Hadde jeg ment iPhone var bedre hadde jeg hatt den!
Og det er vel liten tvil om at man har større frihet med android.
Bare iPhone fans som er blendet og nekter å innse fakta sier noe annet.
Det er i alle fall min mening.
Ikke for det, iPhone har helt sikkert også sine fordeler.
Jeg klarer bare ikke å se dem i forhold til mine behov.

Jailbreake/roote kan man med begge.
Å argumentere med at min telefon blir "like bra og fri" om jeg gjør noe som gjør at man mister garanti blir bare dumt syns jeg. For det gjør man så vidt jeg vet om man jailbreaker.
Blir som å si, min bil går fortere enn din om jeg trimmer den :)
Eller om jeg skulle si, S2 er ENDA kjappere om jeg kjører opp cpu hastigheten, og det er veldig enkelt.

S2 et en mye bedre telefon til MITT bruk og jeg kunne ikke tenkt meg en telefon med mindre skjerm. Heller litt større, vi lever tross alt i 2012 hvor telefonen brukes til så utrolig mye mer enn å ringe.....
Er klar over at det er litt bedre oppløsning på 4S. Men når man ser på en større skjerm kommer også alt bedre frem. Også svakheter i f. Eks bildet.
Så det jeg burde ha sagt her var vel at S2 har den beste skjermen jeg har sett i den størrelsen.

Men når alt kommer til alt så er hovedsaken at man er fornøyd med sitt eget valg!
Og det ser det ut til at vi begge er.
Nettopp derfor argumenterer jeg så sterkt for at folk bør kjøpe S2 og du for iPhone :)
 
Topp