Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdun Group vil ha slettet brysom kritikk

hansson

Langveisfarende
Fikk i dag brev både privat og til firmaet, fra advokatfirmaet DLA Piper Norway DA på vegne av Verdun Legal Services Ltd. De krever sletting av denne artikkelen:

Verdun vil deg ingenting godt

Det gis en frist på fire dager til å signere på at artikkelen skal slettes.

Litt oppsiktsvekkende er det at advokatene Håvard Kjærstad og Cecilie Haavik har tatt på seg oppdraget uten faktisk å google "Verdun+svindel" først. Dette gikk frem av telefonsamtale med førstnevnte. Et enkelt Google-søk gir oss f.eks. denne ferske saken fra 2012, der Hedmark politidistrikt faktisk går ut og "advarer mot bedragere som opererer under navnet Verdun Legal services Ltd." Jeg antar derfor at ikke artikkelen på Frilansinfo er så ille. Hva synes dere?

Brevene inneholder ingen forklaring på hva Verdun finner krenkende i artikkelen. Det står kun at saken inneholder "en rekke krenkende uttalelser om Verdun Group, herunder anklager om ulovlige og straffbare forhold". Det påpekes også at vi pådrar oss et strafferettslig og sivilrettslig ansvar for det som skrives.

Så her sitter man altså på Malta og tyr til substansløse advokattrusler, mens de mange her i landet som er blitt lurt av dem ikke har sjans til å få trukket Verdun retten for å få stoppet dem en gang for alle. Som dere veit blir jeg litt småsinna av sånt. Kjør debatt ;)
 
Sist redigert:

sta

Medlem
Jeg fikk et tilsvarende brev for en stund tilbake, da fordi de ønsket noen kommentarer til en sak jeg skrev på bloggen min, slettet. Kan vel ikke si at jeg tok det så veldig nøye, jeg tok meg ikke bryet med å svare for å si det slik. Hvis de ønsker å bruke masse penger på advokat så er det fint for meg, men jeg tror at både de og advokatene meget vel er klar over at de aldri vil nå frem i en evt. rettssak.
 

hansson

Langveisfarende
Ja de prøvde i det lengste å slippe advokathonoraret, for de ringte daglig i et par uker, til slutt måtte vi bare sperre nummeret deres, og da tok det 24 timer før brevet dukket opp. Desperate. Advokatene har fått saken fra Hamar Arbeiderblad på mail og beskjed om at saken ikke blir slettet.
 

appelsin

Medlem
Da jeg så tittelen "Verdun Group" så tenkte jeg: "Hvor har jeg sett det navnet før?". Så sjekket jeg mailboksen min, rettere sagt spamboxen, og der var det fullt av spam-mail fra Verdun Group.

Skyter de e-post med mitraljøse der nede på Malta?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Navnene Håvard Kjærstad og Cecilie Haavik skal jeg også huske - guns for hire, ikke pent. Jeg foretrekker at folk kan identifisere seg med saken de kjører.

Så en advokat som tar saker for drap bør være en drapsmann, en advokat som tar sedelighetssaker bør selv være sedelighetsforbryter og en en advokat som tar svindelsaker bør selv være en svindler???

Eller kanskje Mehling bør bli muslim/terrorist fordi han forsvarer Krekar....

Hva slags rettsstat skulle vi hatt om det var slik du her beskriver at du gjerne vil ha det!?!

Og, selv om noen faktisk opererer i grenseland eller har brutt en lov gir det ikke alle og enhver rett til å skrive hva man vil.

Når det er sagt så tror jeg nok ikke Hansson skal være så redd for disse truslene ifm denne saken. Det skal tross alt en god del til før man kan bli ansvarlig i denne typer artikler.
 

Speca

Medlem
Morsomt med slike trusler fra useriøse selskap. Lurer på om jeg skal opprette en blogg, bare hvor jeg forteller hvor useriøse de er...
 
Topp