Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vanskeligere å ranke med .info enn .com?

Bjrl

Medlem
Jeg har det bestemte inntrykket at jeg sliter mer med å ranke bra hos Google.no med sider der toppdomenet er .info og .biz enn når de har .net eller .com. Kan det stemme, eller er det bare rene tilfeldigheter?

Jeg trodde de internasjonale toppdomenene var "likestilt" i så måte, altså at det ikke skulle ha noe å si om man bruker org, com, net, biz, info eller forsåvidt name. Men tar jeg feil?

Og jeg har innbilt meg at for å ranke bra i Google.no er det bedre med et .no-domene enn et internasjonalt. Men jeg har blitt litt usikker på det også de siste ukene.

Er det noen som har svaret...?
 

Speca

Medlem
Det er ganske mange uenigheter på dette. Det viser tråden jeg startet for noen dager siden om info er bra eller søppel. Selv mener jeg søppel, mens andre mener det ikke er noen forskjell... Jeg opplever at .info ranker mye dårligere, på lik mengde jobb som .com.

Men for å kontrollere dette, så må man evt. ta 2 domener, samme emd, samme type innhold, og samme type linkbygging. Da vil man se om det er noen forskjeller, men det gidder ikke jeg å gjøre.
 

Erlend

Medlem
Det er ganske mange uenigheter på dette. Det viser tråden jeg startet for noen dager siden om info er bra eller søppel. Selv mener jeg søppel, mens andre mener det ikke er noen forskjell... Jeg opplever at .info ranker mye dårligere, på lik mengde jobb som .com.

Men for å kontrollere dette, så må man evt. ta 2 domener, samme emd, samme type innhold, og samme type linkbygging. Da vil man se om det er noen forskjeller, men det gidder ikke jeg å gjøre.

Bare tull at .info rangerer dårligere.
 
Topp